Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe med en jente blant mange mandige kollegaer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal få en jente på jobb, om to månender, jeg er redd denne jenta ikke skal passe inn med oss gutta, har dere hatt noen kvinnelige kollegaer dere har fått problemer med? hvordan jobber dere? 
 

Anonymkode: 9d058...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en jente på jobben min.

Det går helt fint.

Anonymkode: e16a5...5d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den kvinnelige kollegaen. Det går helt fint, du trenger ikke å være redd. 

Anonymkode: 7abff...783

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere holder på normal folkeskikk og dropper kommentarer om kropp, kjønn og sex kommer det til å gå helt fint. Det er ikke så mange arbeidsoppgaver som er avhengig av at at arbeidstager har penis.

Anonymkode: 6bc47...75a

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et menneske, ikke et romvesen. Ta på dere de sosiale antennene og oppfør dere normalt  så vil dette gå helt fint. Du treffer vel kvinner av og til ellers?

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi skal få en jente på jobb, om to månender, jeg er redd denne jenta ikke skal passe inn med oss gutta, har dere hatt noen kvinnelige kollegaer dere har fått problemer med? hvordan jobber dere? 
 

Anonymkode: 9d058...33e

Herregud, jeg frykter det verste på hennes vegner, som har kommende kollegaer som lurer på noe så latterlig. Det går bra- om hun blir behandlet på ordentlig vis som et hvilket som helst annet menneske. 

Anonymkode: 55e5d...25c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er eneste kvinne på min arbeidsplass. Det går fint så lenge jeg ikke er feminist, og ikke woke. 

Anonymkode: 96a3a...020

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facinerende spørsmål, faktisk. Det burde vært kvinnen som spurte, hun er jo tross alt den som «avviker fra massen». Lurer oppriktig på hva slags typer som jobber på denne arbeidsplassen (eller er det kanskje bare du som er awkward?).

Anonymkode: 55e5d...25c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært den dama flere steder. Oppfør dere, plukk ned nakenkalenderene, før normale samtaler, så går det nok greit. Vi som går inn og jobber sånne steder vet jo ofte at det ikke er andre damer der. Jeg er null interessert i sminke og klær, men liker bil, mc og båt. 

Anonymkode: fe91a...810

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og jobbet i Forsvaret i mange år. Det gikk helt fint. Jeg ble behandlet som en vanlig arbeidstaker, og var nøye med å behandle kollegene mine som vanlige arbeidstakere. 

Anonymkode: 71e5c...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er eneste kvinne på arbeidsplassen, jeg forventer ikke annet enn å bli behandlet som alle andre. Jeg håper dere behandler henne normalt, ikke kommenterer på kropp eller kjønn, og at dere ikke er skeptisk til om hun kan jobben eller ikke. Har dere ikke eget dametoalett så vær grei å tørk opp etter dere på toalettet.
 

Noe av det verste med å være kvinne i mannsdominert yrke er alle de gangene man må bevise at man kan jobben sin, enten til kollegaer eller kunder. 

Anonymkode: 063a3...845

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vi skal få en jente på jobb, om to månender, jeg er redd denne jenta ikke skal passe inn med oss gutta, har dere hatt noen kvinnelige kollegaer dere har fått problemer med? hvordan jobber dere? 
 

Anonymkode: 9d058...33e

Vet om et sted der det ikke fungerte i det hele tatt. Mannfolka hadde normal folkeskikk, men dama klarte ikke. Hun hadde stadig kommentarer rundt seksualitet, kropp, var nærgående og oppførte seg som et barn i en godtebutikk. Det jobber et par damer der fra før, ei som er ung og ei som er eldre, men dette tok helt av. 

Anonymkode: f68a2...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vi skal få en jente på jobb, om to månender, jeg er redd denne jenta ikke skal passe inn med oss gutta, har dere hatt noen kvinnelige kollegaer dere har fått problemer med? hvordan jobber dere? 
 

Anonymkode: 9d058...33e

Jeg tror det er overmodent å få en sunnere kjønnsbalanse på denne arbeidsplassen.

Hvis det ikke er en arbeidsplass for troll da slik jeg leser HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere tar henne i mot godt og kan oppføre dere som folk så går det nok helt fint. Selv så fjernet jeg meg selv fra et miljø med kun mannlige kollegaer ( Dette var innen IT) fordi jeg mistrivdes. Var kun 1 kollega som jeg opplevde var grei og som ikke gjorde narr av meg hvis det f.eks. var ting jeg ikke kunne og han kunne jeg spørre om hjelpe hvis det var noe som jeg ikke kunne enda i jobben eller ikke visste.

Han var faktisk så grei at han en dag tok frem mobilen sin og sa "Jeg vil vise deg noe, fordi jeg syns du bør få vite om det og se det selv" så ga han meg mobilen sin hvor jeg fikk se en gruppechat som jeg ikke visste om, fordi jeg var den eneste som ikke var med i den. Bladde gjennom noe av den og leste flere ubehagelige ting om meg selv, en del seksuelle ting. 

Var så dårlig miljø der at jeg sluttet, men holdt kontakten med han ene greie kollegaen. 

Anonymkode: 075cd...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.

Jeg tror for det første du må droppe den "oss gutta"-greia, og tenke at hun ikke vil passe inn fordi hun har vagina. 

Møt henne som et helt vanlige medmenneske og kollega, inkluder henne i gjengen. 

Hun gjør jobben og hun spiser og driter som alle dere gjør også, det er som en annen sier ikke et romvesen som skal inn. Dere har vel fort en del til felles pga yrket også kanskje, om dere for eksempel er mekanikere eller rørleggere eller den slags. Hun er i jobben først og fremst som en fagperson. 

Prøv og gjør akkurat som du ville gjort om det var en ny mannlig kollega. Kanskje plukk ned nakenkalenderne om noen sier - men når du blir kjent med henne, så vil du kanskje finne at kvinner også kan være like drøye og grove som gutta i ishockeygarderoben.

Ha et åpent sinn og vær høflig og grei. Og gratulerer med å få vennskapelig, kollegial omgang med det andre kjønn litt, dette vil du og gutta vokse på.

Anonymkode: 43c21...1ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dette en tulletråd?

I mine snart 30 år i arbeidslivet har jeg alltid hatt jobber der det har vært både kvinner og menn. Aldri, noen gang vært et tema…

Anonymkode: d2fcc...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet kun med menn og merker heilt ærlig ingen forskjell med mindre det er alkohol involverte.

Anonymkode: 2f663...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jobbet kun med menn og merker heilt ærlig ingen forskjell med mindre det er alkohol involverte.

Anonymkode: 2f663...eec

Hva skjer da?

Anonymkode: e16a5...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...