Gå til innhold

Hva er riktig? Ta betalt eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veit ikke om dette er rett sted men prøver. For en stund tilbake så sente jeg en pakke i posten. Posten rotet denne pakken bort så både jeg og kjøper fikk erstatning for tapt av pakken. Men her om dagen så fikk jeg pakken jeg sente den fikk jeg tilbake og spørte da om kjøper ville kjøpe den på nytt. Hva er riktig? Må vedkommende kjøpe den igjen eller skal jeg gi den bort? 

Anonymkode: 8f810...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan da ikke begge ha fått full erstatning? Hva mener du?

Anonymkode: 09550...3d9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veit ikke om dette er rett sted men prøver. For en stund tilbake så sente jeg en pakke i posten. Posten rotet denne pakken bort så både jeg og kjøper fikk erstatning for tapt av pakken. Men her om dagen så fikk jeg pakken jeg sente den fikk jeg tilbake og spørte da om kjøper ville kjøpe den på nytt. Hva er riktig? Må vedkommende kjøpe den igjen eller skal jeg gi den bort? 

Anonymkode: 8f810...75a

Nei, alvorlig talt, det kjøper eventuelt skal betale på nytt er porto.
Posten hva har de sagt om saken? Hvorfor forsvant pakken og hvorfor fikk du pakken og ikke mottaker? 

Anonymkode: d496a...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakken ble borte så posten opprettet sak siden de ikke kunne finne pakka etter 2 uker så både jeg som selger og kjøper fikk erstatning av posten. Det var en feil posten hadde gjort og de skjønte ikke helt hvordan den hadde blitt borte. Men plutselig fikk jeg den tilbake i posten. Men så ble jeg litt usikker på om da vedkommende skal betale for varen igjen eller om man skal gi sen bort. Hva er det som er mest riktig?

har ikke vert borti dette før🙈

Anonymkode: 8f810...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dere kan da ikke begge ha fått full erstatning? Hva mener du?

Anonymkode: 09550...3d9

Jo vi begge fikk erstatning av posten siden de hadde rota bort pakka og ikke klarte og finne den igjen før nå nyrlig.

Anonymkode: 8f810...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, alvorlig talt, det kjøper eventuelt skal betale på nytt er porto.
Posten hva har de sagt om saken? Hvorfor forsvant pakken og hvorfor fikk du pakken og ikke mottaker? 

Anonymkode: d496a...6fa

 

Pakken ble borte så posten opprettet sak siden de ikke kunne finne pakka etter 2 uker så både jeg som selger og kjøper fikk erstatning av posten. Det var en feil posten hadde gjort og de skjønte ikke helt hvordan den hadde blitt borte. Men plutselig fikk jeg den tilbake i posten. Men så ble jeg litt usikker på om da vedkommende skal betale for varen igjen eller om man skal gi sen bort. Hva er det som er mest riktig?

har ikke vert borti dette før🙈

Anonymkode: 8f810...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først må du informere posten om at pakken nå er hos deg så de kan korrigere erstatningen. Usikker på hva du mener med at både du og kjøper har fått erstatning. Så kontakter du kjøper og avtaler om du skal sende på nytt eller sende tilbake kjøpssummen.

Anonymkode: 6a682...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Først må du informere posten om at pakken nå er hos deg så de kan korrigere erstatningen. Usikker på hva du mener med at både du og kjøper har fått erstatning. Så kontakter du kjøper og avtaler om du skal sende på nytt eller sende tilbake kjøpssummen.

Anonymkode: 6a682...cb4

Jeg har vert i kontakt med kjøper og hun ville kjøpe den på nytt. Posten ga penger til meg som selger og til kjøper for tapt pakke. Hun har betalt for varen på nytt, og jeg har alt samt den igjen. Men så får jeg meling nå i ettertid der ho spør om ho skal betale den på nytt. Så da ble jeg litt usikker. 

Anonymkode: 8f810...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er jeg ikke helt med på. Begge fikk erstatning? Så hvis varen var verdt 1000kr så gav altså posten deg 1000kr for varen du mistet, og 1000kr for varen kjøper betalte pluss porto? Det riktige ville vært at de gav kjøper erstatning. Du har alt fått betaling og dermed ingenting å miste.

Anonymkode: 10562...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Denne er jeg ikke helt med på. Begge fikk erstatning? Så hvis varen var verdt 1000kr så gav altså posten deg 1000kr for varen du mistet, og 1000kr for varen kjøper betalte pluss porto? Det riktige ville vært at de gav kjøper erstatning. Du har alt fått betaling og dermed ingenting å miste.

Anonymkode: 10562...af9

Nei nei posten ga erstatning til kjøper også ga posten erstatning til meg som selger. Nå som pakken ble finni og posten sente den til meg igjen så ville kjøper kjøpe den igjen. Og spørsmålet er da, skal hun betale for varen eller ikke? 

Anonymkode: 8f810...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal ta betalt for den som planlagt. Hvis du ikke tar betaling, så går du i null mens kjøper går i pluss, og det høres ikke riktig ut.

Anonymkode: 81a37...230

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg synes du skal ta betalt for den som planlagt. Hvis du ikke tar betaling, så går du i null mens kjøper går i pluss, og det høres ikke riktig ut.

Anonymkode: 81a37...230

Når pakken først ble borte så brukte jeg mye av min tid og snakka mye med posten for og finne en løsning med posten. Og ikke minst en veldig god tone med kjøper. Som posten skrev til meg i en Mail så kjøpte de pakken av meg siden de hadde rota den bort. Som sakt har jeg hatt en kjempe fin tone med kjøper hele tiden, men nå har kjøperen snudd helt om og blitt rett og slett veldig anderledes i tonen. Det synes jeg er litt trist da jeg har stått på hele vegen og vert veldig behjelpelig og hyggelig og nå mener kjøper at vedkommende ikke skulle betalt en gang til for varen fordi posten hadde gitt erstatning til meg.  Men når kjøper fikk tilbake penger av meg og posten ga meg erstatning så kan jeg vel ikke sende pakken gratis tilbake til kjøper? Varen kosta meg nesten 2 lapper når jeg kjøpte det helt nytt. Og kjøper fikk kjøpe de for under 1000 kr. Og nå er kjøper plutselig blitt aggressiv. 

Anonymkode: 8f810...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo vi begge fikk erstatning av posten siden de hadde rota bort pakka og ikke klarte og finne den igjen før nå nyrlig.

Anonymkode: 8f810...75a

Kjøper har nok neppe fått noe. 

Posten erstatter pakken, til deg. Du må refundere summen til kjøper om hun har betalt. 

Jeg kan garantere at de ikke har erstattet 2000 kroner for en pakke som kostet 1000. 

Anonymkode: 09550...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kjøper har nok neppe fått noe. 

Posten erstatter pakken, til deg. Du må refundere summen til kjøper om hun har betalt. 

Jeg kan garantere at de ikke har erstattet 2000 kroner for en pakke som kostet 1000. 

Anonymkode: 09550...3d9

Ja jeg vippset tilbake det kjøper hadde kjøpt varen for så hun fikk pengene tilbake siden pakka ble borte i posten. Og posten ga erstatning til meg. Varen kun kjøpte av meg kosta 2 lapper ny, men jeg solgte set for under 1000kr og posten ga erstatning for det jeg solgte varen til. Siden posten fant pakka og har sent den i retur til meg så tok jeg kontakt med kjøper for og høre om vedkommende var interisert i og kjøpe den på nytt noe vedkommende var. Så vedkommende sa til meg: da vippser jeg det samme som sist så sa jeg det var greit og jeg sente varen med en gang igjen. Men nå mente vedkommende at hun ikke skulle ha betalt og at ho skulle fått det billigere siden posten hadde gjort feil. 

Anonymkode: 8f810...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg vippset tilbake det kjøper hadde kjøpt varen for så hun fikk pengene tilbake siden pakka ble borte i posten. Og posten ga erstatning til meg. Varen kun kjøpte av meg kosta 2 lapper ny, men jeg solgte set for under 1000kr og posten ga erstatning for det jeg solgte varen til. Siden posten fant pakka og har sent den i retur til meg så tok jeg kontakt med kjøper for og høre om vedkommende var interisert i og kjøpe den på nytt noe vedkommende var. Så vedkommende sa til meg: da vippser jeg det samme som sist så sa jeg det var greit og jeg sente varen med en gang igjen. Men nå mente vedkommende at hun ikke skulle ha betalt og at ho skulle fått det billigere siden posten hadde gjort feil. 

Anonymkode: 8f810...75a

Bestem deg.

Anonymkode: 7be95...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjøper har blitt aggressiv og krever gratis vare,  så foreslår jeg at du rett og slett dropper å selge til denne personen.

Anonymkode: 10562...af9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis kjøper har blitt aggressiv og krever gratis vare,  så foreslår jeg at du rett og slett dropper å selge til denne personen.

Anonymkode: 10562...af9

Litt for sent da vedkommende alt har betalt for varen og jeg har sent det🙈

Anonymkode: 8f810...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Litt for sent da vedkommende alt har betalt for varen og jeg har sent det🙈

Anonymkode: 8f810...75a

Da sier du til vedkommende at det stemmer at de betaler for gaven og ikke får den gratis. Du kan alltids ta en hvit løgn og si at posten har fått tilbake erstatningen de gav deg, dersom det der der skoen trykker for kjøper.

Anonymkode: 10562...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper skal selvsagt betale avtalt sum for varen og du skal kontakte Posten og informere om at pakken har dukket opp og refundere erstatningen til Posten.

Når det gjeldet kjøperen så svarer du ganske enkelt: «Hva mener du? Jeg har alt kontaktet Posten ang. refusjon av erstatningen.»

Anonymkode: 54abd...992

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Litt for sent da vedkommende alt har betalt for varen og jeg har sent det🙈

Anonymkode: 8f810...75a

Da sier du at du skal ha samme pris som sist. Forstår det som at du betalte tilbake det hun betalte deg, når den forsvant? Så hun tapte ikke noe. Nå har du fått pakken og spurt om hun vil ha den likevel? Så vil hun ha den billigere fordi du har fått erstatning for den i utgangspunktet? Det er bare å si at du taper penger på å selge den billigere, så det er ikke aktuelt.Hun tror sikkert du har fått beholde erstatning selv og krever penger to ganger? Men det stemmer jo ikke hvis du har ordnet så hun fikk penger tilbake. Blir hun vrang, sier du hun skal returnere pakken til deg igjen og vippser tilbake summen hun betalte minus frakt du betalte for å sende i utgangspunktet. 

Anonymkode: 929fe...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...