Gå til innhold

Et spørsmål til alle kvinner!

Lillepia

Anbefalte innlegg

Hvilket prevansjonsmiddel bruker du? og hvorfor bruker du akkurat det?

Jeg bruker p-piller, men jeg lurer litt om noe annet kan være bedre.

(Jeg har ikke fått noen barn enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nettopp begynt med p-sprøyte. Veldig sikkert, og man trenger ikke huske å ta en pille hver dag, man får heller en sprøyte en gang i kvartalet. Problemet er bare at den kan gi uregelmessige blødninger de første 6 mnd. Det synes ikke jeg er festlig.

Vil anbefale deg å lese på Lommelegen under prevansjon, den lister opp fordeler, ulemper og bivirkninger.

http://www.lommelegen.no/prevensjon/

Man kan vel få spiral nå, selv om man ikke har fått barn. Det ikke er noe jeg tør ta sjangsen på ( hørt så mange skrekk-historier ), dessuten synes jeg den er litt dyr ( blir jo garantert rimeligere på sikt, men stor engangs sum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker hormonspiral jeg, slipper å tenke prevensjon i det hele tatt. Det er utrolig befriende. Blør lite, og er ikke så premenstruell. Har nok funnet det som er rett for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:oops: jeg trudde prevansjon hadde med seksualitet å gjøre men sorry hvis noen syns at dette temaet ikke passet inn her :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg brukte p-sprøyten og var super-fornøyd med den. Men snart skal jeg legges inn på Volvat for sterilisering så da trenger jeg ikke bruke noe lengre. Jeg er født med deformert livmor og eggstokker så ved en graviditet vil fosteret feste seg utenfor livmoren og dermed er jeg i livsfare.

Gleder meg til å få det gjort. Det vil være en stor lettelse for både meg og min kjære.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: jeg trudde prevansjon hadde med seksualitet å gjøre men sorry hvis noen syns at dette temaet ikke passet inn her  :cry:

Tråden ligger ikke i veien her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg bruker p-sprøyte. Grunnen til at jeg begynte med det var at jeg ikke var i stand til å huske å ta p-pillene mine regelmessig, og når jeg tok de uregelmessig ble jeg kjempedårlig av dem. Jeg er KJEMPEfornøyd med den sprøyten, for jeg har helt mistet menstruasjonen, er ikke dårlig lengere som jeg var før, og det er også et rimelig alternativ....nei det kunne ikke vært bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så leit å høre at du ikke kan føde barn, Milla. :cry: Men det høres ut som om du tar det helt fint, hva tenker du om det selv? Har du innfunnet deg med tanken på et liv uten barn, eller har du vurdert andre alternativer som f.eks. adopsjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har for tiden spiral,men skal få den fjernet etter jul da jeg vil ha regelmessig mens igjen.....og kanskje ett barn til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

P-piller. Helt greit det, men skulle egentlig ønske jeg kunne begynt på p-sprøyta i stedet. Har så laaaange og jæ##### mensperioder,- er omtrent syk i flere dager.... :x

Ellers kunne jeg etterhvert tenkt meg et hormonfritt prevensjonsmiddel. Lurer på Persona og Lady-Comp. Skal sjekke mer ut om disse og p-ringen.....

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt/bruker hormonspiral ved to anledninger. Først etter fødsel for 5 år siden og nå etter fødsel for 8 mnd. siden. Er kjempefornøyd. Slipper å tenke på prevensjon før om 5 år og har ingen bivirkninger. Nesten ingen mens heller. Fungerer supert for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker kobberspiral, har ikke født.

Fungerer helt supert.

Kjeempebefriende å få tilbake den naturlige våtheten som var totalt borte ved p-pillebruk, og å slippe å tenke på prevensjon de neste 5 åra!

Og nei, jeg har ikke enorme blødninger, helt normale 5 dagers faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...