Gå til innhold

Airfryer. Trenger man det? Hva bruker dere den til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har airfryer noe for seg? Har forsåvidt ovn med varmluft, er det det samme? Sparer man noe tid? Et det bedre med airfryer hva angår matos enn å steke i panne? 

Anonymkode: 0b84f...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke det har noe for seg i et vanlig hus. Mindre matos, men ellers syns jeg det er lite forskjell. Vi kjøpte en litt dyr type, og den var ikke verdt pengene. Det er dog veldig kjekt hvis man skal på camping og steder hvor man ikke har tilgang på kjøkken, men tilgang på strøm. 

Anonymkode: eb777...08a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns ikke det har noe for seg i et vanlig hus. Mindre matos, men ellers syns jeg det er lite forskjell. Vi kjøpte en litt dyr type, og den var ikke verdt pengene. Det er dog veldig kjekt hvis man skal på camping og steder hvor man ikke har tilgang på kjøkken, men tilgang på strøm. 

Anonymkode: eb777...08a

Takk for svar! Så det er basically det samme som å bruke varmluftsovn? Skjønner ikke helt hva airfryer gjør så annerledes enn en ovn?

Anonymkode: 0b84f...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som er alene synes airfryer er genial, bruker ikke olje, tar kortere tid, synes det blir bedre enn varmluft og jeg bruker det til flere ting. 

Anonymkode: 278a4...442

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg som er alene synes airfryer er genial, bruker ikke olje, tar kortere tid, synes det blir bedre enn varmluft og jeg bruker det til flere ting. 

Anonymkode: 278a4...442

Kan du si hva du bruker det til? Hva et det den gjør bedre enn en ovn?

Anonymkode: 0b84f...530

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Koker» egg i den f.eks. Superenkelt! Anbefaler deg og google : lage mat i airfryer eller noe lignende, så får du opp masse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager juleribba i airfryeren, mye bedre enn i ovnen. Og tar kun en time.

Lager alt av kylling i den også. En hel kylling har den også plass til. Utrolig saftig og godt. Også har man de typiske tingene man ville fritert, de tar man i den.

Anonymkode: 1cdad...82d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marleah skrev (3 minutter siden):

«Koker» egg i den f.eks. Superenkelt! Anbefaler deg og google : lage mat i airfryer eller noe lignende, så får du opp masse.

Oh, det har jeg ikke tenkt på. Må prøves! Legger du eggene da bare rett i eller bruker du form til de?

Anonymkode: 1cdad...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde før, men liker bedre varmluft i ovn 🤷‍♀️ Tror det er som med det meste annet, folk har forskjellige behov 

Anonymkode: e65d0...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger den ikke. Men den er veldig mye i bruk her.

Synes resultatet blir mye bedre enn i varmluft. Lager en del fiskepinner og panert fisk fra bunnen, og resultatet blir bedre enn butikkjøpt. Kyllingvinger. Grønnsaksstaver. Brokkkoli. Grønnkål. 

Det går mye raskere. Både ting jeg nevner over, og å varme opp rester, et rundstykke, og så videre. Og man sparer derfor også strøm på det. 

Og sunnere, ingen olje. 

Anonymkode: 9808d...c79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airfrier.

Trenger jeg det, nei.

Elsker jeg det, JA!

Vil jeg ha en ny som er dobbel fra cosori. JA!!!

Lager masse ulik mat der. Er et hav av oppskrifter tilgjengelig.

 

Anonymkode: 8945a...8f8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar mye kortere tid enn å varme opp en stor stekovn. Alt av kjøttnog grønnsaker kan slenges oppi airfryeren. Runstykker tiner raskt. Chips blir sprø og ekstra god. Vi lager også verdens beste ostesmørbrød i den.

Anonymkode: 2dbc2...6e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk låne en , men den gikk i stykker, så fikk jeg en , men brukes bare til pommes og kylling nuggets.

Ville ikke kjøpt en for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker airfryer til alt.  Varmer rundstykker, feks,  tar kortere tid enn i stekeovn. Slipper å vente til stekeovnen har riktig temperatur.  Lettvint å tilberede retter med fisk og kjøtt, vårruller, fries,  ostesmørbrød og masse annet. Bruker fryeren mye mer enn stekeovnen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dere som er fornøyd med airfryer,  hvor fant dere oppskrifter? Gjør den matlagingen enklere? Hvilken airfryer ville dere anbefalt? Vi er en liten familie med besøk av og til,  finnes det airfryer som lager mat til 6-8 stk? 

Takk til alle som svarer!

Anonymkode: 0b84f...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den til det meste. Rundstykker, middag, omelett ect. Jeg digger den! 

Anonymkode: e2a7d...50a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har airfryer noe for seg? Har forsåvidt ovn med varmluft, er det det samme? Sparer man noe tid? Et det bedre med airfryer hva angår matos enn å steke i panne? 

Anonymkode: 0b84f...530

Kona har ønsket seg airfryer, men de er små, og det er enda mer som fyller opp i skapet. Foreløpig har vi ikke skaffet oss det. Bruker varmluft i stekeovnen og det fungerer bra til alle retter vi tilbereder, som også kunne vært gjort i airfryeren, og kapasiteten er mye større, dersom man er mer enn to personer som skal ha mat.

Vår konklusjon er at airfryer er bortkastede penger når vi kan lage alt vi trenger med utstyr vi allerede har.

Anonymkode: 751cf...311

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er familie med 2 tenåringer, har en stor Cosori. Fornøyd. 

Anonymkode: 2dbc2...6e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, dere som er fornøyd med airfryer,  hvor fant dere oppskrifter? Gjør den matlagingen enklere? Hvilken airfryer ville dere anbefalt? Vi er en liten familie med besøk av og til,  finnes det airfryer som lager mat til 6-8 stk? 

Takk til alle som svarer!

Anonymkode: 0b84f...530

ting jeg tidligere lagde i stekeovn. For eksempel grønnsaksstaver med urter. Marinerte kyllingvinger. Fiskepinner og panert fisk. Lager det på samme måten; Filet av hvit fisk, ruller i mel, velter i vispet egg, så i pankomel. Grønnkål; knar bladene godt med olje og salt. Forstod jo også raskt hva annet som gikk i den. 

Ville ikke brukt den til så mange. Her er det enten tilbehør til to. Eller alene-hjemme middag, den blir brukt til. Kunne kjøpt større, men ser ikke for vår del nytten av å lage hele middager i den. 

Den største forskjellen er egentlig panerte ting (panerer selv). Det blir ikke like sprøtt i stekeovn, så da er alternativet panne med olje, det vil si veldig usunt. 

Ellers er det snakk om bekvemmelighet. Er jeg alene hjemme hiver jeg oppi en laksefilet og noen brokkolibuketter, og 7 minutter senere har jeg middag, uten oppvask. 

Anonymkode: 9808d...c79

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

ting jeg tidligere lagde i stekeovn. For eksempel grønnsaksstaver med urter. Marinerte kyllingvinger. Fiskepinner og panert fisk. Lager det på samme måten; Filet av hvit fisk, ruller i mel, velter i vispet egg, så i pankomel. Grønnkål; knar bladene godt med olje og salt. Forstod jo også raskt hva annet som gikk i den. 

Ville ikke brukt den til så mange. Her er det enten tilbehør til to. Eller alene-hjemme middag, den blir brukt til. Kunne kjøpt større, men ser ikke for vår del nytten av å lage hele middager i den. 

Den største forskjellen er egentlig panerte ting (panerer selv). Det blir ikke like sprøtt i stekeovn, så da er alternativet panne med olje, det vil si veldig usunt. 

Ellers er det snakk om bekvemmelighet. Er jeg alene hjemme hiver jeg oppi en laksefilet og noen brokkolibuketter, og 7 minutter senere har jeg middag, uten oppvask. 

Anonymkode: 9808d...c79

Takk for svar! Ts

 

Anonymkode: 0b84f...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...