Gå til innhold

Hvis du skulle valgt en drømmejobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt uavhengig av lønn. Hvilke oppgaver ville du hatt. Hva ville du brukt tiden din på ? 
 

Anonymkode: 53cfc...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det var helt uavhengig av lønn ville jeg gjort noe innen det kreative. Kanskje forfatter, billedkunst eller noe innen keramikk. Eller kanskje gartner eller hagearkitekt? 

Jeg har ikke talent for slike ting, men trives godt med å male, hold på med leire og generelt å skape ting.

Arbeider som teknisk leder innen prosjektering, så det er ganske langt i fra det jeg driver med til det daglige. 

Anonymkode: 7d3bf...e3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundelufter på deltid, også en og annen vakt i billettluken på kinoen. Nå har de den ikke lengre, men tidligere satt de der med sin ene oppgave, og mellom forestillingene var de gjerne inne bakerst i salen og så på filmen. Drøm!

Mer realistisk kunne jeg helt ærlig tenkt meg å f.eks sortere bøker på biblioteket eller lignende. Noe der jeg har en oppgave i fred og ro, og verken mange kollegaer eller kunder jeg må forholde meg til. 

Anonymkode: 0f2eb...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville blitt lei av enhver hobby om det skulle vært jobb. Tenkte umiddelbart å jobbe med å dyrke planter og grønnsaker, en liten hobby jeg har. Men det ville ødelagt gleden om dette ble for mye.

Trives der jeg er. Fleksibel "kontorjobb", mange møter med interessante diskusjoner, mye faglig påfyll, høyt tempo til tider slik at dagene fyker forbi. Likevel veldig varierte dager, og spennende temaer, der man møter mange ulike mennesker. Så for meg er det å ha en jobb der du stadig må bruke hodet, sosiale ferdigheter, og drive med problemløsning, midt i blinken. 

Anonymkode: d9377...772

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En saksbehandlerstilling med lite brukerkontakt, med muligheter for hjemmekontor hver dag. Skulle gjerne hatt mindre veiledning og mer hjemmekontor i jobben jeg har i dag. :P

Alternativt ville jeg jobbet som bryllupsfotograf, men er ikke så gira på å reise så ofte. Glad i å reise altså, men hadde ikke vært stas å gjøre det hele tiden.

Anonymkode: 56778...754

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmejobben er å være i kulissene til "Eventyrlig oppussing" og vært med til alle de flotte stedene de besøker.

Anonymkode: ba45f...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfatter! Sitte å skrive, tenke og slappe av. Ellers kunne jeg tenkt meg en jobb hvor jeg var mye ute i naturen, gå turer osv. 

jobber i barnehage nå, og syns det er greit. Men kunne tenkt meg å ha sluppet å ha kollegaer😂😂

Anonymkode: 513b5...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe med hest💕 Det er en så tidskrevende hobby at det å kunne hatt den som jobb hadde vært suverent. Den er jo omtrent som en livsstil å regne

Anonymkode: 97c3f...2f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sanger/låtskriver/komponist. Om jeg må velge en. 

Forfatter

Danser. Den jeg aldri vil bli men elsker like godt som å synge.

Natur fotograf

Kunstner(Maling) 

Anonymkode: 37bb8...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anestesilege på redningshelikopter. 

Eller hatt en gård med rehabiliteringshjem for mishandlede og gamle hester og andre dyr på landsbygda i England, men tviler på at det hadde gitt nok penger til å leve av😅

Anonymkode: 3f1fd...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anestesilege på redningshelikopter. 

Eller hatt en gård med rehabiliteringshjem for mishandlede og gamle hester og andre dyr på landsbygda i England, men tviler på at det hadde gitt nok penger til å leve av😅

Anonymkode: 3f1fd...87f

Kjenner flere som er det. Hva tenker du stillingen innebærer? Og hvordan tror du jobbhverdagen er? 

Anonymkode: d9377...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjent (men ikke for kjent) artist og låtskriver. Dessverre er jeg verken spesielt god å synge eller skrive låter. Men vet jeg hadde elsket å opptre på scene!

Men all den tid jeg mangler slikt talent, har jeg drømmejobben faktisk som saksbehandler. Jeg STORTRIVES som saksbehandler og har det oppriktig gøy på jobb, spesielt siden jeg har så eksepsjonelt gode kollegaer med masse humor. Jeg gleder meg hver dag til å gå på jobb :) 

Anonymkode: c19d7...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjenner flere som er det. Hva tenker du stillingen innebærer? Og hvordan tror du jobbhverdagen er? 

Anonymkode: d9377...772

Mener du da anestesilege på redningshelikopter eller eier av gård for mishandlede hester i England? 
 

Siden jeg jobber tett med førstnevnte yrkesgruppe vet jeg godt hva den stillingen innebærer, og det er absolutt ikke noe jeg har planer om å satse på (hadde jeg vært 15 år yngre kanskje?). 
 

Sistnevnte «yrke» blir ikke aktuelt med mindre jeg vinner veldig mange millioner. 
 

Heldigvis har jeg en jobb jeg trives godt i, så dette er bare et morsomt tankeeksperiment😊

Anonymkode: 3f1fd...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært gynekolog. Gjort hobby til jobb.

Anonymkode: cc4ba...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...