Gå til innhold

Dama til samboer sin kompis er død, begravelsen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Usikker på hvor jeg skulle poste denne så kanskje under feil fane..

Saken er at samboer har en kompis, som jeg liker godt, han har en kjæreste som jeg overhode ikke kommer overens med, det er helt oppe og avgjort og ingen hemmelighet. 

Hun er nå død og det blir jo selvfølgelig en begravelse.  Spørsmålet er; skal jeg stille i denne begravelsen? Jeg vil jo stille opp for kompisen, men det føles hyklersk å gå i begravelsen til noen jeg ikke kan fordra.. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: ef9a5...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du drar for de som lever og trenger støtte.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Usikker på hvor jeg skulle poste denne så kanskje under feil fane..

Saken er at samboer har en kompis, som jeg liker godt, han har en kjæreste som jeg overhode ikke kommer overens med, det er helt oppe og avgjort og ingen hemmelighet. 

Hun er nå død og det blir jo selvfølgelig en begravelse.  Spørsmålet er; skal jeg stille i denne begravelsen? Jeg vil jo stille opp for kompisen, men det føles hyklersk å gå i begravelsen til noen jeg ikke kan fordra.. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: ef9a5...9d8

Du drar selvfølgelig i begravelsen.

Anonymkode: 33b84...6d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt stiller du i begravelsen. Skjønner ikke at det er noe å stille spørsmål om en gang.

Anonymkode: 6b24f...f51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

For meg så føles det naturlig, nettopp pga kompisen. Så det er godt å få bekreftet at jeg tenker " riktig ".

Anonymkode: ef9a5...9d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet noen at du ikke likte samboeren? Dersom du har gått høyt ut, vært i konflikt med henne eller på en eller annen måte lekket dine ekte følelser ovenfor damen, så ville jeg vurdert å ikke gå. Ser for meg at det kan oppleves som et hån i såfall at du dukker opp. 

Dersom dette kun er din egen hemmelighet, så går du. Da er du der for å vise din støtte til kompisen til samboeren din. 

Anonymkode: 49905...d14

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet noen at du ikke likte samboeren? Dersom du har gått høyt ut, vært i konflikt med henne eller på en eller annen måte lekket dine ekte følelser ovenfor damen, så ville jeg vurdert å ikke gå. Ser for meg at det kan oppleves som et hån i såfall at du dukker opp. 

Dersom dette kun er din egen hemmelighet, så går du. Da er du der for å vise din støtte til kompisen til samboeren din. 

Anonymkode: 49905...d14

Uansett fortid og følelser så kan en gå i en begravelse for å gi støtte. Og den som er død er ikke mer. Fin måte å ta et siste farvel og legge fortiden bak seg.

Endret av ZarahSweet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar, du er der for kompisen din.

Jeg har vært i lignende situasjon faktisk, jeg tenkte ikke et eneste øyeblikk å ikke dra. Jeg var der for min venn.

Det at jeg ikke kom overens med henne var bare så ekstremt underordnet og uviktig i den situasjonen, en kvinne døde så altfor ung, og min beste venn mistet sitt livs store kjærlighet.

Anonymkode: 22920...bdf

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Om dere hadde konflikt eller uvennskap ville jeg holdt meg hjemme. 

Bare litt dårlig kjemiyså går du. 

Anonymkode: 6fffd...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er enkelte mennesker jeg gjerne ser at holder seg langt unna min begravelse. Om dere har hatt en pågående konflikt og åpenlyst ikke tålt trynet på hverandre, er det ikke da litt respektløst at du skal vandre rundt i begravelsen hennes?

Hvor nær er du kompisen? Trenger han nettopp din støtte? Jeg tror nesten jeg ville undersøkt med ham.

Anonymkode: 5f816...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dama ikke kan fordra deg så holder du deg unna. De som er der har støtte i hverandre så du er helt unødvendig.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du drar, du er der for kompisen din.

Jeg har vært i lignende situasjon faktisk, jeg tenkte ikke et eneste øyeblikk å ikke dra. Jeg var der for min venn.

Det at jeg ikke kom overens med henne var bare så ekstremt underordnet og uviktig i den situasjonen, en kvinne døde så altfor ung, og min beste venn mistet sitt livs store kjærlighet.

Anonymkode: 22920...bdf

Ja men da var nærmeste pårørende din beste venn. TS er bare dama til nærmeste pårørendes venn. Du hadde jo enn helt annen betydning enn TS.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...