Gå til innhold

"Selvsagt nekter jeg ikke mannen min å reise på tur"


Hengebuksvinet

Anbefalte innlegg

Ingenting galt med begge deler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å bli slave av sosiale forventninger er et bevis på det å ha valgt et feilt sosialt miljø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva har man igjen av forholdet og lidenskapen om man kun har levd for barna i 20+ år? 

Mine foreldre dro på et-par aleneturer i året, og en del restaurantbesøk. Husker fortsatt hvor god stemning det var når de kom tilbake, og de har levd en veldig fin pensjonstilværelse sammen med mange reiser og felles interesser (utover barn). 

Anonymkode: 2286d...d51

Det virker som om enkelte lever for forsakelse. Har man gjort noe gøy, hyggelig eller meningsfult uten at resten av familien er med , ja da har man gjort noe feil, er ego og tenker bare på seg selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at jeg har en vennninne og en annen jentegjeng som reiser på turer og dyrker vennskap. De er opptatt av meg og mitt, og jeg deres.

(Max 4 dager)

Hadde blitt skikkelig lei meg og ensom hvis de begynte å vri seg unna.

Anonymkode: 16804...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det samme som ts. Nå har nettopp mannen vært på en billig campingferie med kompisene, så reiser vi på tur etterpå. Neste år skal jeg på ferie med jentene. Vi er jo to forskjellige individer selv om vi er sammen. Selvsagt skal man prioritere venner også. 

Anonymkode: 8304d...e27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prioriterer knallhardt familielivet mens ungene er små, men det innebærer også en årlig tur på hver på 5 dager med bare våre venner. Den som reiser skal selvsagt gjøre ting i forkant som gjør den uken behagelig for den som blir hjemme, som rydde/vaske/handle/preppe. 

 

Anonymkode: 53a1f...481

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og mannen prioriteter turer sammen (uten barna) fremfor venneturer, eller turer sammen med andre vennepar- og resten av feriene bruker vi sammen som en familie.

Heldigvis er jeg gift med min beste venn - og det er ingen andre jeg har det så gøy sammen som han.

De rundt oss som har prioritert turer med venninner/kompiser og som ofte er ute hver for seg med venner på Hver sin kant har de siste årene skilt seg

Anonymkode: 735f0...83a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser alenetid som viktig både i et forhold og i familie relasjon. Her reiser vi begge på turer alene eller med venner, men vi reiser også som en familie og som et par. Skulle jeg "måtte" gjøre alt samme med familie og ppartner hele tiden ville jeg ikke trives særlig. 

For oss har det fra den dagen vi ble et par vært viktig for oss at vi opprettholdt individet - at vi begge hadde sosiale liv utenom hverandre, kunne gjøre ting uten hverandre etc. Det hindret oss jo ikke fra å gjøre ting sammen. 

Når vi gikk fra et par til en familie ble det viktig å opprettholde par enheten i tillegg. Så vi reiser 2 turer i året uten barn. Noen ganger korte turer til annen by her, en storby i utlandet eller en sydentur. Alt etter mulighet, økonomi og ønske. 

Vi reiser også litt hver for oss med barna - jeg har tatt jentene med på shoppingturer/ferier, storby ferie etc, han tar barna med på fotball tur, billøp etc..  Litt etter hva barna selv har interesse av og ønsker- og det gir oss tette familie bånd, kvalitetstid og gode kjerneminner. 

 

 

Anonymkode: 841af...129

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen min elsker å reise. Før vi fikk barn reiste vi på lange turer sammen. Nå som barna er små blir det oftest hver for oss (med venninner/kompiser). Ingen av oss har vært borte mer enn en uke i slengen (ett av barna våre har spesielle behov og det vil bli for tøft å være alene med det barnet i mer enn en uke), men hvis det var noe helt fantastisk mannen min skulle være med på i to uker, ville jeg unnet ham det.

Jeg ville gått på veggen av A4-familielivet hvis jeg ikke fikk reist på venninneturer innimellom.

(Vi tar også barna med på ferier, så de får også oppleve verden... Men jeg har behov for å slå ut vingene mine litt, kanskje oftere enn en gjennomsnittsmamma, også litt pga at jeg bruker så mange krefter på det ene barnet at jeg av og til føler at jeg mister meg selv helt)

Anonymkode: 1036f...c0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva har man igjen av forholdet og lidenskapen om man kun har levd for barna i 20+ år? 

Mine foreldre dro på et-par aleneturer i året, og en del restaurantbesøk. Husker fortsatt hvor god stemning det var når de kom tilbake, og de har levd en veldig fin pensjonstilværelse sammen med mange reiser og felles interesser (utover barn). 

Anonymkode: 2286d...d51

Her er det snakk om når en forelder prioriterer egen ferie alene fremfor å være med partneren/valgte familie. 

Anonymkode: ab8af...a67

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen drar 1 uke hver høst på jakttur til en annen del av landet med jaktlaget sitt, og ofte en langhelg til Sverige iløpet av sesongen. Jeg reiser som regel opp til en uke på tur med venninner eller søstrene mine. Utenom det er vi 3 uker på ferie sammen hvert år, og langhelger her og der.

Anonymkode: 29630...63b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og mannen prioriteter turer sammen (uten barna) fremfor venneturer, eller turer sammen med andre vennepar- og resten av feriene bruker vi sammen som en familie.

Heldigvis er jeg gift med min beste venn - og det er ingen andre jeg har det så gøy sammen som han.

De rundt oss som har prioritert turer med venninner/kompiser og som ofte er ute hver for seg med venner på Hver sin kant har de siste årene skilt seg

Anonymkode: 735f0...83a

Han er min beste venn, og vi har det helt utmerket sammen.

Men fotballturer... nope, nei..... Og det gir han så mye glede. Og samme vil han si om musical, bobler og shopping i London.

Kan garantere at det ikke er likhetstegn med at det blir skilsmisse med det første 😂 Tvert i mot. Hadde jeg ikke kommet meg til London en gang i året på vår faste tur er det mulig forholdet hadd røket. 

Anonymkode: 2286d...d51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg og mannen prioriteter turer sammen (uten barna) fremfor venneturer, eller turer sammen med andre vennepar- og resten av feriene bruker vi sammen som en familie.

Heldigvis er jeg gift med min beste venn - og det er ingen andre jeg har det så gøy sammen som han.

De rundt oss som har prioritert turer med venninner/kompiser og som ofte er ute hver for seg med venner på Hver sin kant har de siste årene skilt seg

Anonymkode: 735f0...83a

Ha ha ja selvsagt måtte du legge til det

Anonymkode: 4f816...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er gift med en sjømann så er allerede mye alene. 

Men alikevel gir vi hverandre mye rom for å dra på weekendturer og slikt med venner. Vi drar også mye sammen som par og med barnet. 

Jeg lever mitt eget liv selv om jeg har fått barn. 

Skulle jeg vært sammen med en som mente vi skulle gjøre det aller meste som en familie, tror jeg at jeg hadde blitt gal.. 

Anonymkode: a5120...a00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er unaturlig å dra på lengre reiser med venner når man har familie. Ordentlige ferier er forbeholdt familie/par, eventuelt venneturer hvor man reiser som par eller familier. Kortere weekendturer er en annen sak, men det skal passe fint inn ifht praktiske og økonomiske forhold, ikke bli til vesentlig ulempe for partneren, og ikke være veldig ofte. 

Endret av MariaIsabel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

dette gjelder da selvsagt også for deg? Du drar ikke på venninnetur osv? 

Anonymkode: d357f...14c

Ikke alle gjør det nei. Jeg gjør det ikke. 

Anonymkode: 9cc18...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og mannen er mye sammen hver dag, og deler alt av ansvar i hjemmet og med barnet. Vi liker også begge alenetid og tid til å pleie individuelle vennskap, og har ingen problemer med at den andre fortsatt tar turer med venner. Oftest er dette snakk om en langhelg, og ikke mange ganger i året. 

Anonymkode: 7051f...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gift i 25 år, så har litt erfaring. Har ikke troen på at man skal være helt fastlåst til hverandre. Det er godt med litt egotid, og å dyrke vennskap. Har en mann med en del jobbreising også. Begge parter bør være selvstendige nok til å klare hus og barn alene i perioder.

Men de fleste har bare 5 uker ferie, og jeg syns det meste av den bør brukes på familie. Resten av året er ofte veldig travelt, så godt å ha tid til hverandre. Langhelger og avspasering passer best til venneturer, syns jeg. Og turer alene som skal bestå av flatfyll og fest syns jeg man bør ha vokst fra når man stifter familie. Umoden oppførsel. Og utrolig mye rart og dumt som kan skje når man drikker seg snydens.

Anonymkode: 396c0...85e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...