Gå til innhold

Nei, kvinner flest foretrekker IKKE overvektige menn og dadbod

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trøstejournalistikk dukker ofte opp. Noen liker ditt og noen liker datt. Det kan være godt å gjemme seg i andres skavanker, så jo da, noen vil ha overvektige. Men egentlig ikke selvsagt.

Anonymkode: 40a0f...0db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 5.7.2024 den 2.37):

Statistikken over er kvinner FLEST. Selvfølgelig finnes kvinner som foretrekker menn med dadbod, men de fleste gjør det ikke.

Anonymkode: 3679b...1ab

Men så kan man også diskutere hva som er en dadbod, hvor går grensa? Er det en muskuløs, voksen mann med noen kilo fett ekstra? Eller en med tynne armer og kulemage? Hvor mye overvekt skal til før en mann skrider over grensa og ikke lenger er en dadbod, men "tjukk"?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (7 timer siden):

Men så kan man også diskutere hva som er en dadbod, hvor går grensa? Er det en muskuløs, voksen mann med noen kilo fett ekstra? Eller en med tynne armer og kulemage? Hvor mye overvekt skal til før en mann skrider over grensa og ikke lenger er en dadbod, men "tjukk"?

Dette er den første artikkelen som introduserte begrepet offentlig.

https://www.theodysseyonline.com/dad-bod

"It's not an overweight guy, but it isn't one with washboard abs, either"

Undersøkelsen som HI viser til sier at kvinner foretrekker fysisk sterke menn. Den sier ikke noe om at kvinner foretrekker slanke menn. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dadbod er vel det som på Norsk kalles for "pondus" eller ølmage

Anonymkode: 9c56f...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dadbod er vel det som på Norsk kalles for "pondus" eller ølmage

Anonymkode: 9c56f...3e2

Nei, "dadbod" er noen hakk før det går til "ølmage". En mann med "dadbod" har greit med muskler under, men sånn 10-15 kg overvekt jevnt fordelt utover kroppen. Han har ikke sixpack, men han har ikke en mage som ser smågravid ut eller henger og disser heller. 

Og som flere andre her påpekte, en "dadbod" skal ha "arbeidskar-muskler" i hele kroppen. Bare ikke se ut som en kroppsbygger.

Anonymkode: 8b82e...197

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dadbody betyr ikke kulemage og tynne armer. En dadbody er grovbygget og sterk, uten lav fettprosent. Dette er veldig vanlig å tenne på, mer en kropper som har definerte muskler med veldig lav fettprosent. 

Anonymkode: 49e73...6b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.7.2024 den 15.39):

Oi, dette var jeg ikke klar over🤷‍♀️ 

Men takk, sa akkuratt til mannen min at jeg hadde lest litt på forskningen, og den var helt tydelig på at jeg og mannen ikke liker hverandre! Han er ‘’dvask og overvektig med dadbod’’ og etter 4 barn, og 19 år sammen, er ikke jeg lenger ‘’ung, pen og tynn’’..

Selvom vi begge ble ganske sjokkerte, men forskningen er tydelig, så case closed… 

Har invitert barna hjem i kveld, for å fortelle❤️

Ønsk oss lykke til i tiden fremover❤️

Vi er begge selvsagt i sjokk over denne informasjonen, da vi begge tydeligvis har levd i uvitenhet og innbillt oss at vi har både likt og funnet hverandre attaktive til dags dato😭

😂🤣

Anonymkode: 14542...e46

Meg igjen her.. 
Sikkert mange som lurer på hvordan vi alle har det etter sjokket, så jeg oppdaterer….

Det er jo ferie 🤘😂

Barna tok det selvsagt bra, når forskningen og bevisene ble lagt frem😊

Bevis er bevis liksom! 

Så.. Livet smiler til oss..

Barna (Vi har begge kjønn) Var veldig takknemlig for forskningen! 

Nå er det ingen tvil for dem heller, om hva de skal være tiltrukket av når de skal lete etter en partner🥰

God ferie folkens🤣😂

Anonymkode: 14542...e46

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dadbody er en beskrivelse av en mann som tar vare på egen helse, trener, men spiser også potetgull og pizza av og til. Han har fått litt mer mage kanskje og litt mindre stramme muskler enn han hadde da han var 20, men grunnen til det er at han er en real mann. Han prioriterer kone og familie, kommer med dad-jokes og er en trygg, stabil mann man kan stole på. Menn burde ikke fokusere på hvor mye mage eller hvor mye muskler. Dadbody er hele mannen. Men om det kun handlet om antall kilo her og der, hadde det blitt omtalt som litt kulemage eller sofarompe. Dadbody sier noe om prioriteringer som er familieorienterte, samtidig som man tar vare på seg selv og kroppen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.7.2024 den 15.53):

Når det snakkes om Dadbod er det dette?:

image.jpeg.d04f97b4d12af091f7063b091f5aa5b6.jpeg

Eller dette?:  image.jpeg.f0c2daaa47cf0ce39ff50a5244db7986.jpeg

Eller dette: image.jpeg.12ce8eadfce3542d4e048a0c7d62bcd7.jpeg

Anonymkode: 968e8...c58

Dette

IMG_6067.jpeg

Anonymkode: df571...8cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette

IMG_6067.jpeg

Anonymkode: df571...8cd

Hell yeah til fyren med mørke krøller  ned til skuldrene. Trent, og med 5 kilo til overs. Ganske så perfekt, rett og slett 😋😋

Anonymkode: 299ae...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri noen gang, noen sinne valgt mann ut fra kropp og utseende. Det nytter ikke å ha vaskebrett, Ken-hår og  colgate-smil om han ikke har humor og fin personlighet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
HSV50 skrev (10 timer siden):

Jeg har aldri noen gang, noen sinne valgt mann ut fra kropp og utseende. Det nytter ikke å ha vaskebrett, Ken-hår og  colgate-smil om han ikke har humor og fin personlighet. 

Men jeg bare lurer, har du aldri møtt en super kjekkas med humor eller fin personlighet? 

Anonymkode: 1720d...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men jeg bare lurer, har du aldri møtt en super kjekkas med humor eller fin personlighet? 

Jeg har møtt mange kjekkaser, men som sagt er det ikke sixpacken eller utseende som gjør dem kjekke i mine øyne. Erfaringsmessig så legger utseendemessig kjekke menn mindre arbeid ned i sjarm og humor, fordi de flyter litt på utseende. Det er mange menn som er behagelige å hvile øynene på, der betyr ikke at jeg ønsker å være sammen med dem. Meg ler du i seng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
HSV50 skrev (5 minutter siden):

Jeg har møtt mange kjekkaser, men som sagt er det ikke sixpacken eller utseende som gjør dem kjekke i mine øyne. Erfaringsmessig så legger utseendemessig kjekke menn mindre arbeid ned i sjarm og humor, fordi de flyter litt på utseende. Det er mange menn som er behagelige å hvile øynene på, der betyr ikke at jeg ønsker å være sammen med dem. Meg ler du i seng. 

Jeg forstår budskapet. Men samtidig er det en stereotyp om at de pene/kjekke blir valgt for utsendet og ikke hvem de er som person. Men det er jo ingen regel om at de attraktive må være kjedelige.

Handlet kun om det, ikke at du må være med noen du syns er kjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår budskapet. Men samtidig er det en stereotyp om at de pene/kjekke blir valgt for utsendet og ikke hvem de er som person. Men det er jo ingen regel om at de attraktive må være kjedelige.

Handlet kun om det, ikke at du må være med noen du syns er kjekke.

Foe alt i verden. Jeg kjenner vakre mennesker med flott personlighet. Og mindre pene drittsekker. Poenget mitt var bare (som du også forstod) at utseende aldri har vært en på vektskålen i valg av partner. Samboeren min er en fantastisk fin fyr med dadbod. Han er sykt sexy i mine øyne. Jeg er jo fullstendig klar over at han ikke er det, sånn rent objektivt. Men beauty is in the eye of the beholder. Heldigvis og og takk og pris. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...