Gå til innhold

Nei, kvinner flest foretrekker IKKE overvektige menn og dadbod

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alltid gøy med generaliseringer. Hvis vi nå overgeneraliserte enda mer, og prøve finne ut hva hunkjønn uavhengig av art ønsker, ville det da passet spesielt godt på mennesker?

Det vesentligste poenget er at du bør levere det du ber om selv. Du kan banne på at de fleste kvinner som trener en del og holder seg i god form, gjør det fordi de mener at å være sunn og ha en kropp i bra forfatning er bra, og det tilsier jo at en potensiell partner bør levere på det feltet, også. Det samme gjelder også motsatt vei. Det er plass til folk med dadbody i Norge, men det blir fort patetisk hvis dem som har en slik kropp plutselig skal ha preferanser om at kvinner har lavere BMI enn dem selv.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

knooters skrev (29 minutter siden):

Det er plass til folk med dadbody i Norge, men det blir fort patetisk hvis dem som har en slik kropp plutselig skal ha preferanser om at kvinner har lavere BMI enn dem selv.

Overhodet ikke. Preferanser er bare det. Krav blir noe helt annet, og det kan kanskje bli merkelig
om en selv er fet eller overvektig. Men preferanser er helt ålreit å ha

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er dadbod da, tynn overkropp og kulemage, dvaske lår og hengerumpe? I såfall så kan jeg ikke forstå at noen liker det så veldig godt da.

Anonymkode: d0961...fab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Martelè said:

Overhodet ikke. Preferanser er bare det. Krav blir noe helt annet, og det kan kanskje bli merkelig
om en selv er fet eller overvektig. Men preferanser er helt ålreit å ha

Problemet er jo at det er lite sannsynlig at du får preferansene oppfylt, i tillegg til at det vitner om et gangsyn som står til stryk når en f.eks. ikke klarer holde seg slank selv, men syns daten sin skal være det.

Det gjør det ÅPENBART lettere for f.eks. single menn om de sørger for å etterleve preferansene sine, så damene de vil ha faktisk møter noe av det de selv åpenbart ser på som bra egenskaper (som å holde seg i god form).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Isambard skrev (1 time siden):

Jeg tenker dette bare er en utfordring for kvinner:

De må få meg til å elske dem mer enn jeg elsker karbohydrater.

Liker du mombod?

Anonymkode: 5a53c...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er dadbod da, tynn overkropp og kulemage, dvaske lår og hengerumpe? I såfall så kan jeg ikke forstå at noen liker det så veldig godt da.

Anonymkode: d0961...fab

Jeg tolker ikke "dadbody" som bælfeit, i alle fall. Kanskje noe i retning av sånn Staysman var før?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Liker du mombod?

Anonymkode: 5a53c...ea2

Ja

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (12 minutter siden):

Problemet er jo at det er lite sannsynlig at du får preferansene oppfylt, i tillegg til at det vitner om et gangsyn som står til stryk når en f.eks. ikke klarer holde seg slank selv, men syns daten sin skal være det.

Det gjør det ÅPENBART lettere for f.eks. single menn om de sørger for å etterleve preferansene sine, så damene de vil ha faktisk møter noe av det de selv åpenbart ser på som bra egenskaper (som å holde seg i god form).

Sannsynligheten har ingenting å si. Alle har den menneskelige rett til å ha preferanser.
Og noen preferanser er til og med utenfor vår kontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Martelè said:

Sannsynligheten har ingenting å si. Alle har den menneskelige rett til å ha preferanser.
Og noen preferanser er til og med utenfor vår kontroll

Ingen har prøvd å ta fra noen retten til å ha preferanser. Men jeg benytter min rett til å moralisere over dem som vil ha noe de ikke gidder levere selv.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (1 minutt siden):

Ingen har prøvd å ta fra noen retten til å ha preferanser. Men jeg benytter min rett til å moralisere over dem som vil ha noe de ikke gidder levere selv.

Det er heller ikke umoralsk av store folk å foretrekke slanke partnere :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Martelè said:

Det er heller ikke umoralsk av store folk å foretrekke slanke partnere :laugh:

Det blir fort umoralsk om de skal begrunne preferansen og noen vifter med et speil.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (56 minutter siden):

Det blir fort umoralsk om de skal begrunne preferansen og noen vifter med et speil.

Vil ikke si at 'umoralsk' er det riktige ordet haha

Endret av Martelè
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knooters skrev (1 time siden):

Alltid gøy med generaliseringer. Hvis vi nå overgeneraliserte enda mer, og prøve finne ut hva hunkjønn uavhengig av art ønsker, ville det da passet spesielt godt på mennesker?

Det vesentligste poenget er at du bør levere det du ber om selv. Du kan banne på at de fleste kvinner som trener en del og holder seg i god form, gjør det fordi de mener at å være sunn og ha en kropp i bra forfatning er bra, og det tilsier jo at en potensiell partner bør levere på det feltet, også. Det samme gjelder også motsatt vei. Det er plass til folk med dadbody i Norge, men det blir fort patetisk hvis dem som har en slik kropp plutselig skal ha preferanser om at kvinner har lavere BMI enn dem selv.

Signerer denne. Hva skal to så forskjellige mennesker gjøre sammen? Den ene vil på skogsturer, skiturer, båtseiling og løpeturer mens den andre vil være hjemme, se på TV og bake boller? 

Anonymkode: 299ae...595

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jo KG en plattform for kverulering, og man kan jo si ære være KG for dette… 😄

Men akkurat spørsmålet om "dad bod" har faktisk et veldig enkelt svar, for dere av gutta som måtte lure:

1) Det finnes ikke en bestemt type mannskropp som 100% av alle kvinner foretrekker.

2) Men det finnes to trekk ved en mannskropp som 90% av alle kvinner foretrekker: Nemlig at han ser sterk og frisk ut.

3) Så finnes det mange måter å se "sterk og frisk" ut. Dette er altså ikke en konkret oppskrift, det er mer en påminnelse om at det rent statistisk er smart å i hvert fall ikke se ut som en svakelig pingle.

4) Alt med måte, det går også an å bli så diger og oppblåst at kvinner flest synes det er både skremmende og direkte heslig. Så ikke overdriv.

Pro tip: Holder du deg innenfor "ser sterk og frisk ut, men ikke overdrevent diger, og heller ikke betydelig overvektig", da bør du stort sett bruke kreftene på andre faktorer hvis du vil øke nedslagsfeltet ditt blant kvinner.

For som mann har du rett og slett relativt lite å hente, rent statistisk, på å mikro-optimalisere en eller annen hypotetisk "drømmekropp".

Og du ender fort opp med å i stedet bare virke forfengelig og teit, for ikke å si needy og bekreftelsessyk (som er skikkelig turn-off for kvinner flest).

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje ikke i teorien, men det kan jo se slik ut i praksis. De fleste menn jeg kjenner er ganske dvaske. Jeg er en mann i god form og med BMI litt over 20, og tiltrekker meg ikke etnisk norske kvinner overhodet. Utenfor Skandinavia oppfattes jeg derimot ofte som kjekk, og sjekkes gjerne opp her i Norge av kvinner med all slags nasjonaliteter og bakgrunner.

Anonymkode: d9b94...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje ikke i teorien, men det kan jo se slik ut i praksis. De fleste menn jeg kjenner er ganske dvaske. Jeg er en mann i god form og med BMI litt over 20, og tiltrekker meg ikke etnisk norske kvinner overhodet. Utenfor Skandinavia oppfattes jeg derimot ofte som kjekk, og sjekkes gjerne opp her i Norge av kvinner med all slags nasjonaliteter og bakgrunner.

Anonymkode: d9b94...f74

Min ex ble rundere i forholdet. Det skjedde meg også, gått både opp og ned gjennom tiden. 

Vet ikke hvorfor du ikke er attraktiv for norske kvinner, men jeg tviler på at det er vekten, for jeg kjenner jo kvinner som hat slankere partner også. Å jeg liker slanke menn.

Men jeg sjekker ikke opp menn uten å kjenne dem. 

Anonymkode: 1720d...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg hadde høyest fettprosent de årene jeg trente aller mest (10-12) økter i uken. 

Treningstype og treningsmengde sier nærmest ingenting om hvordan kroppen din ser ut. Det er det kostholdet som avgjør.

Anonymkode: 63d7f...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint være slank og trent, og spise Ristorante til middag, og pannekaker til kvelds. Blir ikke tykk av det folk kaller "drittmat" hvis du brenner det bort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min eksmann hadde «drømmekroppen».

Høy, kjekk, mørk og kropp som virkelig var fast og trent. Hodet var like fucka som kroppen var sexy. Ble bare verre og verre jo bedre kroppen ble.

Nå er jeg helt hodestups forelsket i en mann med «dadbody». Han har verdier og et hode som er på 100% rett plass. Har det så mye moro sammen.

Jeg er midt på treet. Slank, veltrent, ikke definert trent, men man ser jeg er fast i fisken. Trener selv 4x i uka og ser deretter ut. Jeg er mye mer avslappet med meg selv med han siste enn med eksmannen som jeg aldri følte meg fin nok til… 

Så nei, man går ikke alltid etter kropp, men også hodet som sitter på toppen av kroppen. 

Anonymkode: 79fa1...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2024 den 11.20):

https://www.iflscience.com/researchers-tested-which-male-body-shapes-women-find-the-most-attractive-its-not-good-news-men-45123?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR3hPpCGLJW7AoDDqdO5wa2Eu4Z7lE_x6Z03Yzu6lRdHUxYj0ejUSKcSlXc_aem_JduNiWRKfHh9iEL75DC-Kg

Nå kan alle menn som føler at de er "entitled" til å ha sex med unge, pene og tynne damer når de selv er dvaske og overvektige med dadbod, ta seg en bolle. Kvinner flest liker kjekke menn, på samme måte som menn flest liker pene damer. Case closed.

Anonymkode: 3679b...1ab

Jeg tror ærlig talt det er svært, svært få menn som har trodd noe annet. Du må ikke tro på alle journalistenes påstander om trender :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...