Gå til innhold

Mening fra sexolog angående menn og kvinner på datet’n


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dette med at man vil ha en mest mulig attraktiv partner og ikke en på eget nivå er en mannegreie og noe de tror gjelder i like stor grad for kvinner. (Mange) menn har gjerne sex med en langt over egen attraktivitet, prostituerte, «kjøpebruder» og bryr seg katta om hun tenner tilbake. Mens de fleste kvinner søker gjensidig begjær og ofte foretrekker å være den med høyest fysisk attraktivitet i forhold. 

Anonymkode: 7cc09...4d6

Ganske ironisk at de klager på oss, når det som oftest er menn som er kravstore ja. Og som trakkaserer oss når vi eldes.

Ikke alle da, men nok gærninger til at det er irriterende og problematisk.

Anonymkode: 76d36...dba

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så enig i dette: 

«I stedet for å be kvinner senke kravene sine, bør vi fokusere på hvordan menn og kvinner kan bli mer attraktive og ansvarlige ovenfor seg selv.

Dette innebærer å arbeide med seg selv, utvikle emosjonell intelligens, og forstå hva som skal til for å bygge sterke og sunne bilder av seg selv.»

👏👏👏

Anonymkode: fec83...dd3

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kvinner som sikter oppover? Her renner det inn mld fra menn som er opptil 20 år eldre. Det eg ønsker meg er en oppegående fyr, samme sted i livet som meg selv, dvs. Voksne barn, fortsatt i jobb (har selv 15 år igjen), normalt velholdt og ikke totalt inaktive.  

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har null sympati med menn som driver med digital blotting. Men ellers er jeg enig i artikkelen.  

Anonymkode: 8ea63...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2024 den 11.49):

👏👏👏👏👏👏

Såpass med applaus til seg selv, gitt.

Anonymkode: 26c8e...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 2.55):

Jeg tror i alle fall det kan være greit å anerkjenne at kvinner lettere enn menn kan få uforpliktende sex. Du bør ikke gå lenger enn de "B og C kjendis" kvinnene som virkelig ikke ser ut i måneskinn, som har sexpodcast. Deres mannlige motpoler hadde ikke fått pult uten å betale for det.

Det mener jeg fører til at damer med selvinnsikt, som ikke er ute etter kun sex, de matcher med menn på deres nivå og får en seriøs relasjon.

 Mens en svært stor andel damer overvurderer seg selv og tror at siden mannen vil pule, så vil han ha et forhold, noe han ikke vil når hun ikke er på hans nivå. Det fører da til slutt at dama har blitt "lurt" av 32 kjekkaser, og når hun endelig aksepterer en Average Joe, så er ikke han lenger heller interessert, fordi han overhodet ikke ønsker en dame med en sånn fortid, eller syns det er noe stas å "jeg får ta deg da, siden jeg nå har prøvd alle andre og blitt avvist".

Så har du den lille andelen damer som er realistiske og som kun har hatt uflaks.

Men jeg har full forståelse for at majoriteten av menn overhodet ikke er noe å samle på og at kvinner da heller forblir single. Så jeg syns ikke kvinner skal senke kravene sine, foruten at de bør jo (som andre ) ikke kreve mer enn de selv kan tilby:

Er du en smellvakker dame med struttende pupper og rumpe, så må du gjerne kreve at mannen skal være minst 190 høy og ha 8 pack. 

Har du selv 1 million i årsinntekt, så må du gjerne kreve at mannen skal ha minst det samme.

Er du selv verdens mest balanserte person som aldri sier noe feil, er helt perfekt fra a-å, så må du gjerne kreve en mann som er prikk lik. 

Men i dag er det kortvokste lubne damer i 50 % arbeid med 2 barn og hpv, som krever MR. PERFECT! å da er nok det eneste de i beste fall vil få, det å bli pult.

 

 

 

 

 

Anonymkode: 7e94b...49e

Nei, vi krever ikke Mr Perfect. Men det må være en tiltrekning der for å opprettholde et forhold. Hpv har de fleste. Man trenger ikke å ligge rundt for å ha det. 

Anonymkode: f7115...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yesgirl skrev (41 minutter siden):

Bare kvinner som sikter oppover? Her renner det inn mld fra menn som er opptil 20 år eldre. Det eg ønsker meg er en oppegående fyr, samme sted i livet som meg selv, dvs. Voksne barn, fortsatt i jobb (har selv 15 år igjen), normalt velholdt og ikke totalt inaktive.  

Samme erfaring da jeg var på Tinder. Menn på 150 kg, menn 25 år eldre osv. Null bakkekontakt.

Anonymkode: f7115...d2f

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Yesgirl said:

Bare kvinner som sikter oppover? Her renner det inn mld fra menn som er opptil 20 år eldre. Det eg ønsker meg er en oppegående fyr, samme sted i livet som meg selv, dvs. Voksne barn, fortsatt i jobb (har selv 15 år igjen), normalt velholdt og ikke totalt inaktive.  

Samme her. Menn som er over 20 år eldre og er ikke på samme sted som meg i livet i det hele tatt. Noen av dem, da jeg leser profilen deres, virker som leter etter noen som kan komme å redde dem. 

Anonymkode: c17a2...e5e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme erfaring da jeg var på Tinder. Menn på 150 kg, menn 25 år eldre osv. Null bakkekontakt.

Anonymkode: f7115...d2f

Blir så flirfull 😂. Må sitere ei venninne "ka det e dem innbiller sæ"

Endret av Yesgirl
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme erfaring da jeg var på Tinder. Menn på 150 kg, menn 25 år eldre osv. Null bakkekontakt.

Anonymkode: f7115...d2f

25 år eldre? Kan du ikke sette begrensning på hvilken aldersgruppe du ønsker å komme opp hos ? Kan alle fra «0-100» få deg opp?

Jeg spør fordi jeg aldri har hatt Tinder selv, men trodde det var sånn at du bestemte alder og avstand. 

Anonymkode: 5badb...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At damer "overvurderer" seg selv er rent incelprat, hvor samfunnets tapere skal dra andre ned fordi de har gitt opp å løfte seg selv opp.

Hvem pokker sitter egentlig og "rater" seg selv i datingmarkedet andre enn dem som antar at alle andre gjør det? Det vi faktisk gjør er jo å reflektere litt rundt hvem vi er, hva vi ønsker fra en partner, og hvem som vil passe sammen med oss selv. Det er ikke en "jeg fortjener det og det"-tankegang, eller noe som har med hvor attraktiv en antar at en er selv og at "derfor må en minst ha en åtter". Hvis du finner noen du liker, har du ikke lablet personen med en tallkarakter i forkant. Det er bokstavelig talt ingen som tenker "hen er en femmer, så hen kan jeg ikke date". Liker du personen, stiller du ikke engang spørsmålet om personen er generelt attraktiv, fordi hen er attraktiv FOR DEG - og det er det som betyr noe.

Problemet er ikke at kvinner overvurderer seg selv og derfor ikke vil date tapergutta, men at tapergutta bare ikke oppfattes som attraktive av de fleste kvinnene de ramler borti. Det vil si, du har jo kvinnene som er usynlige for disse gutta fordi de ikke er attraktive nok selv. Men, DEN kravstorheten snakker vi ikke om. Det er liksom riktig å kreve fruktbarhet, men ikke sosiokulturell kapital, somehow. Jeg tenker menn som klager over kvinner som "overvurderer" seg selv burde seg seg i speilet og ikke spørre seg om overvurderingen henger på dem selv og det å sikte mot fruktbare og slanke kvinner er i meste laget ut fra hva de kan levere selv.

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

25 år eldre? Kan du ikke sette begrensning på hvilken aldersgruppe du ønsker å komme opp hos ? Kan alle fra «0-100» få deg opp?

Jeg spør fordi jeg aldri har hatt Tinder selv, men trodde det var sånn at du bestemte alder og avstand. 

Anonymkode: 5badb...e2a

Tror de kan se hvem som har likt seg. Å like listen trenger ikke være de du får opp, om jeg har forstått det riktig. 

Anonymkode: 76d36...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (34 minutter siden):

At damer "overvurderer" seg selv er rent incelprat, hvor samfunnets tapere skal dra andre ned fordi de har gitt opp å løfte seg selv opp.

Hvem pokker sitter egentlig og "rater" seg selv i datingmarkedet andre enn dem som antar at alle andre gjør det? Det vi faktisk gjør er jo å reflektere litt rundt hvem vi er, hva vi ønsker fra en partner, og hvem som vil passe sammen med oss selv. Det er ikke en "jeg fortjener det og det"-tankegang, eller noe som har med hvor attraktiv en antar at en er selv og at "derfor må en minst ha en åtter". Hvis du finner noen du liker, har du ikke lablet personen med en tallkarakter i forkant. Det er bokstavelig talt ingen som tenker "hen er en femmer, så hen kan jeg ikke date". Liker du personen, stiller du ikke engang spørsmålet om personen er generelt attraktiv, fordi hen er attraktiv FOR DEG - og det er det som betyr noe.

Problemet er ikke at kvinner overvurderer seg selv og derfor ikke vil date tapergutta, men at tapergutta bare ikke oppfattes som attraktive av de fleste kvinnene de ramler borti. Det vil si, du har jo kvinnene som er usynlige for disse gutta fordi de ikke er attraktive nok selv. Men, DEN kravstorheten snakker vi ikke om. Det er liksom riktig å kreve fruktbarhet, men ikke sosiokulturell kapital, somehow. Jeg tenker menn som klager over kvinner som "overvurderer" seg selv burde seg seg i speilet og ikke spørre seg om overvurderingen henger på dem selv og det å sikte mot fruktbare og slanke kvinner er i meste laget ut fra hva de kan levere selv.

De tenker ikke på sin egen fruktbarhet nei. Men jeg tenkte på det, eller ikke mye å tenke på.

Ser en serie hvor paret det virker som skal bli sammen er ei på 30 og en mann på 49, og ingen steder nevnes den massive aldersforskjellen på 19 år. Å hun fikk kommentaren, når du får barn. 

Jeg tror vi er så vant til å se urealistiske par gjennom media, så dermed tror menn det naturlige for dem er å bli likt av mye yngre og vakrere kvinner. Jeg tenker ikke han mannen er stygg da, men jeg som 30(kun meg da, andre er nok uenige) har aldri anerkjenne menn så mye eldre som en partner. De er ikke med i demografien, på samme måte som unge menn på 20 heller ikke er det.

Anonymkode: 76d36...dba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

De tenker ikke på sin egen fruktbarhet nei. Men jeg tenkte på det, eller ikke mye å tenke på.

Ser en serie hvor paret det virker som skal bli sammen er ei på 30 og en mann på 49, og ingen steder nevnes den massive aldersforskjellen på 19 år. Å hun fikk kommentaren, når du får barn. 

Jeg tror vi er så vant til å se urealistiske par gjennom media, så dermed tror menn det naturlige for dem er å bli likt av mye yngre og vakrere kvinner. Jeg tenker ikke han mannen er stygg da, men jeg som 30(kun meg da, andre er nok uenige) har aldri anerkjenne menn så mye eldre som en partner. De er ikke med i demografien, på samme måte som unge menn på 20 heller ikke er det.

Anonymkode: 76d36...dba

Det er jo også en vanlig misoppfatning blant menn, at det bare er kvinner som har en biologisk klokke. Siden de fleste forhold er slik at mannen er alt fra 1 år yngre til 5 år eldre, tikker klokka fort for menn som har rundet 40. Det hjelper ikke å i teorien kunne bli far, når kvinnene i fruktbar alder ikke er interessert. Men, det er jo først og fremst deres problem. Kanskje må man være litt mer realistiske og sikte mot kvinner på egen alder, og heller adoptere.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (32 minutter siden):

Det er jo også en vanlig misoppfatning blant menn, at det bare er kvinner som har en biologisk klokke. Siden de fleste forhold er slik at mannen er alt fra 1 år yngre til 5 år eldre, tikker klokka fort for menn som har rundet 40. Det hjelper ikke å i teorien kunne bli far, når kvinnene i fruktbar alder ikke er interessert. Men, det er jo først og fremst deres problem. Kanskje må man være litt mer realistiske og sikte mot kvinner på egen alder, og heller adoptere.

Ja.

Men jeg syns det er et problem for oss kvinner, fordi mange av oss blir trakkasert av meningene deres som er grunnlagt på troen av at menn ikke eldes mens kvinner gjør. 

Anonymkode: 76d36...dba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja.

Men jeg syns det er et problem for oss kvinner, fordi mange av oss blir trakkasert av meningene deres som er grunnlagt på troen av at menn ikke eldes mens kvinner gjør. 

Anonymkode: 76d36...dba

Men du velger å bli krenket og støtt av dette. 

Hvorfor kan du ikke prøve å ignorere disse meningene dersom det plager deg slik? 

Anonymkode: aec6f...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men du velger å bli krenket og støtt av dette. 

Hvorfor kan du ikke prøve å ignorere disse meningene dersom det plager deg slik? 

Anonymkode: aec6f...509

trakassere

Artikkelen finnes i enkel versjon i Lille norske

Trakassere betyr å utsette for ubehageligheter, forfølge med krangel, plage eller sjikanere.

Anonymkode: c17a2...e5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

trakassere

Artikkelen finnes i enkel versjon i Lille norske

Trakassere betyr å utsette for ubehageligheter, forfølge med krangel, plage eller sjikanere.

Anonymkode: c17a2...e5e

Så du blir forfulgt og plaget av menn, som bevisst går etter deg som person og roper inn i øret ditt at du har lav markedsverdi?

Eller lar du deg bevisst provosere av menn som mener at en har et annet utgangspunkt når du dater i dine senere år, og kaller det trakassering? 🤷

Anonymkode: aec6f...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du blir forfulgt og plaget av menn, som bevisst går etter deg som person og roper inn i øret ditt at du har lav markedsverdi?

Eller lar du deg bevisst provosere av menn som mener at en har et annet utgangspunkt når du dater i dine senere år, og kaller det trakassering? 🤷

Anonymkode: aec6f...509

Se på kodene. Det var ikke meg du spurte, men det virket bare som du hadde samme problem som veldig mange menn - forstår ikke hva trakassering betyr. :) 

Anonymkode: c17a2...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

25 år eldre? Kan du ikke sette begrensning på hvilken aldersgruppe du ønsker å komme opp hos ? Kan alle fra «0-100» få deg opp?

Jeg spør fordi jeg aldri har hatt Tinder selv, men trodde det var sånn at du bestemte alder og avstand. 

Anonymkode: 5badb...e2a

Tinder lever sitt eget liv. Jeg har hatt kvinner som har likt meg, selv om jeg har huket av for menn og jeg hatt folk fra USA, Mexico, Australia som har likt meg selv om jeg har hatt på 5 km. Fått menn langt over aldersgrensen min som har likt meg og 🤷🏻‍♀️ men det skjer mer sjeldent enn de to andre. 

Anonymkode: c17a2...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...