Gå til innhold

Flere med småbarn som skal være hjemme i sommer?


SnartMammaLykke

Anbefalte innlegg

Vi har tre barn og har bestemt oss for å være hjemme i sommer. Har tidligere reist til syden, Kristiansand og har vært mange plasser i Norge.  For oss ble det bare kaos og merarbeid å dra selv om ferien var en fantastisk opplevelse med barna. Jeg glemmer aldri turen vi hadde til Sør-landet da ungene satt bak i bilen og hylgråt fordi de ble bilsyke, eller fordi det var kjedelig å kjøre bil i så mange timer. I Syden ble det for varmt og de likte ikke maten, og alt annet enn å bade var uinteressant. Jeg satt med hjerte i halsen 24/7 og var livredd for å miste et barn, eller at noen skulle stikke av på stranda eller i worst case drukne. Når vi kom hjem fra ferie hadde vi pådratt oss «stress hjerte» og vi var slitne i lang tid etter ferien. 
 

Våre planer er dagsturer hit og dit. Så skal vi være på stranda på soldager da vi bor ved sjøen. Ellers blir det bibliotek, badeland, lekeland, og familiepark med dyr.
 

Hva er dere som skal være hjemme med flere småbarn sine planer i sommer? 

Endret av SnartMammaLykke
Feil
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, vi blir hjemme - kun små dagsturer i sommer. Kanskje noe overnatting ute og litt sånt - men i nært hjemme. 

Anonymkode: b846e...b9b

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er hjemme med nesten-2-åring og kjenner det er skikkelig digg å ikke ha noe tidspress eller noe vi må 🥰

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar noen turer på hytta med bading og fiskin, den lokale stranda, åpen bondegård og muligens kino ☺️ Tar også eldste en tur til Tusenfryd. 

Anonymkode: f78b9...354

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 2-åring og en 0-åring. Blir bare hjemme denne sommeren. Godt å slipper fullpakka bil og stresshelvete med to småunger som sover på dagtid.

Anonymkode: a883f...aca

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (32 minutter siden):

Vi har tre barn og har bestemt oss for å være hjemme i sommer. Har tidligere reist til syden, Sørlandet og være mange plasser. For oss ble det bare kaos og merarbeid æ dra selv om ferien var en fantastisk opplevelse med barna. 
 

Våre planer er dagsturer hit og dit. Så skal vi være på stranda på soldager da vi bor ved sjøen. 
 

Hva er dere som skal være hjemme med flere småbarn sine planer i sommer? 

Er mye hjemme iaf. En ule i syden, 4 uker hjemme. Bare dagsturer med mindre været blir mer teltvennelig. Vi skal SLAPPE AV og kose oss! Ferie skal ikke være stress… 

Anonymkode: 37ee2...126

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)

Vi tenker å dra i badeland, stranden, på byturer og på familiepark for å se på dyrene. Så skal vi få besøk av søskene til samboer i to dager. Så blir vi nok en del inne bare for å slappe av litt foran TV, da barna elsker skjerm selv om vi prøver å minimere dette mest mulig. 
 

Så tenker vi å slappe av hjemme å være mye i hagen. Hoppe på trampoline, male, tegne, lese bøker og drive med puslespill.. Ja, dette høres rart ut men ungene våre liker å dra på IKEA å de elsker lekeland😂 Kan jo ta de med dit noen ganger så kan vi drikke kaffe å se litt på møbler osv. 

 

Ellers er det null stress. Ungene vil bare være med oss. 

Endret av SnartMammaLykke
Feil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (52 minutter siden):

Ja, vi er hjemme med nesten-2-åring og kjenner det er skikkelig digg å ikke ha noe tidspress eller noe vi må 🥰

Der sa du det! Tidspress er sykt deilig å slippe.. Jeg føler at ferie egentlig handler om å drite i «tid», men på «ferie» blir man veldig hektet til tid og man klarer liksom ikke å slappe av på samme måte som hjemme.. 
 

Våre barn er veldig hjemmekjær og de savner lekene sine, senga og alt når de reiser. Sist gang fikk de hjemlengsel på dag 2, og det var det samme for 3 år siden.. Derfor er det bare tull for oss å bruke masse penger på noe som egentlig ikke er noe gøy for barna. Forrige ferietur kostet oss 69.000kr for en uke, og hjemme kunne vi ha koset oss for 1/4 av summen!! 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Vi tar noen turer på hytta med bading og fiskin, den lokale stranda, åpen bondegård og muligens kino ☺️ Tar også eldste en tur til Tusenfryd. 

Anonymkode: f78b9...354

Nice! Hvor gamle bør barna være når de drar på Tusenfryd? Det er vel en del høydekrav der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en ett åring og en tre åring, og vi skal bare være hjemme. Ta hver dag som den kommer, og gjøre akkurat det vi har lyst til!

Vært helt nydelig disse to første ukene, så håper de fire neste blir like fine.

Anonymkode: 94fed...432

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi har en ett åring og en tre åring, og vi skal bare være hjemme. Ta hver dag som den kommer, og gjøre akkurat det vi har lyst til!

Vært helt nydelig disse to første ukene, så håper de fire neste blir like fine.

Anonymkode: 94fed...432

Støtter dere i å bli hjemme! Det enkle er ofte det beste😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hjemme på sommeren også reiser vi en uke eller to på vinterstid eller tidlig våren. Syns Norge er fint på sommeren, mye å både se og oppleve. Vi får brukt tid med venner og familie som vi kanskje ikke ser så mye gjennom året ellers, så det er bare helt supert!

Anonymkode: eff65...39b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med en på 5,5 år, vi skal bare være hjemme. Dagsturer hit og dit er nok, blir fort mye inntrykk og uro på tur og har et barn som er veldig var på sånt. Blir fort mer stress enn kos. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal være hjemme. En på 4 og en på 5 år. Sparer opp til litt lengre ferie neste år, men ser det absolutt ikke som noe tap å ikke reise noe sted i år. Vi har mange fantastiske steder i nærområdet, både friluft og museer egnet for barn på deres alder. 
hvis vi skal noe så er det noen dager til mine foreldre, men de er ferdig med sin ferie når vi begynner så vi får se hva det blir til. 
 

gleder meg ihjel til å slippe å se på klokka. Bare se på været og så bestemme oss hva vi har lyst til å gjøre den dagen. 

Anonymkode: 19b94...379

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (23 timer siden):

Vi har tre barn og har bestemt oss for å være hjemme i sommer. Har tidligere reist til syden, Sørlandet og vært mange plasser. For oss ble det bare kaos og merarbeid å dra selv om ferien var en fantastisk opplevelse med barna. 
 

Våre planer er dagsturer hit og dit. Så skal vi være på stranda på soldager da vi bor ved sjøen. 
 

Hva er dere som skal være hjemme med flere småbarn sine planer i sommer? 

Ja med de 2 yngste skal jeg bare være hjemme, de ble født i mars ,så vi orker ikke og dra noe sted med de,men pappan skal en tur med de 2 største til Hellas i 3 uker før skolestart i August, mens jeg får hjelp av min snille svigermor. De 2 største fortjener en ferie synes jeg , kjempe flinke storesøsken på 11 og 13 år.

Anonymkode: 63a81...e29

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treåring og syvåring her. Vi skal bare på stranda, turer til biblioteket, lekeplasser, cafeer, turer og lekeland😀

Anonymkode: e5ffe...f74

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SnartMammaLykke skrev (På 4.7.2024 den 21.51):

Vi har tre barn og har bestemt oss for å være hjemme i sommer. Har tidligere reist til syden, Sørlandet og vært mange plasser. For oss ble det bare kaos og merarbeid å dra selv om ferien var en fantastisk opplevelse med barna. 
 

Våre planer er dagsturer hit og dit. Så skal vi være på stranda på soldager da vi bor ved sjøen. 
 

Hva er dere som skal være hjemme med flere småbarn sine planer i sommer? 

Ferieturer med små unger opplevde jeg som bare kaos. Fryktelig synd å søle vekk så mye penger på overtrette, grinede unger.

De feriene en holdt seg hjemme og søkte små opplevelser og strandlivet i nærområdet var derimot magiske. 

Tok igjen de lengre turene når ungene blei eldre og mer mottakelig for opplevelser og inntrykk, rundt 8-10 år gamle. 

 

Anonymkode: 06a30...d4a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres supert ut 👌🤩 Har stort sett vært hjemme/på hytta når barna har vært små. Helt nydelig for de og oss. Vi kjører hytteferie nå når barna er store også, vi har SUP og kajakker til sjø-bruk, og, fiskestenger og telt når vi drar til fjells, ingen klager ihvertfall. Viktigste er å være sammen. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (16 timer siden):

Høres supert ut 👌🤩 Har stort sett vært hjemme/på hytta når barna har vært små. Helt nydelig for de og oss. Vi kjører hytteferie nå når barna er store også, vi har SUP og kajakker til sjø-bruk, og, fiskestenger og telt når vi drar til fjells, ingen klager ihvertfall. Viktigste er å være sammen. 

Det høres hyggelig ut😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg ikke syden på denne tiden, barn eller ei😂 risikere hetebølge eller at det er bedre vær i norge, da tar jeg til takke med norgesferie altså🥰 må jo nyte de lange sommerkveldene, så får sydenturen vente til høsten eller våren! Men ja, hvertfall nå som vi har en ettåring og en treåring så holder det i massevis å gi dem et plaskebasseng og noen utflukter :) skal en liten tur innom sverige og overnatte et par netter på hotell for å gi treåringen litt forsmak på «ferie og hotell-livet», et sted de har lekeland og svømmebasseng. Ellers blir det hagen! Og de kommer ikke til å savne syden :) Kommer sikkert en tid hvor de vil ønske å dra til utlandet men da får vi ta det når det kommer. 

Anonymkode: 79457...8a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...