Gå til innhold

Du som har tatt keisersnitt, har du heng over arret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ett keisersnitt bak meg og har et litt skjevt snitt. Ser at jeg ville fått heng ytterst på den ene siden om jeg la på meg, men har ikke heng nå. Er i øvre del av normalvekt, bmi på 24. Tror det kommer veldig an på snittet, og kanskje hvilken hudtype du har. 

Anonymkode: 438ee...6ee

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen heng. Slank (BMI 18.75). Lav vektøkning under svangerskapet, liten baby. Ser ingen tegn til KS eller svangerskap, utenom et tynt pent arr under trusekanten (altså ikke synlig for så mange….)

Anonymkode: 14433...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har mye heng. Jeg hadde aldri magen oppe under puppa, den hang veldig lavt og ut. Så ut til at jeg hadde spist en fotball.

Anonymkode: 6ca08...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Tre keisersnitt. Fikk det etter første, det har ikke blitt verre etter nummer to/tre.

Anonymkode: a8bd3...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og er lett overvektig, og fikk heng etter hastekeisersnitt. Jeg ser av arret at de også har kuttet litt skjevt, sikkert fordi de hadde det travelt.

Etter et par år er henget mye mindre, og er nok heller en alminnelig valk.

 

Jeg bryr meg ikke så mye om hvordan magen min ser ut. Jeg lever og har ei frisk jente, det er det viktigste.

Anonymkode: e569f...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke heng. Normalvektig, ett ks, to barn 

Anonymkode: f5afe...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har både heng og stygt arr etter et keisersnitt. Slet med det en stund, var litt vanskelig å akseptere den nye kroppen min. Nå gjør jeg det, for den har skapt noe så fint at jeg bryr meg ikke lengre om henget. Det får bare være der. 

Anonymkode: ef961...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ks her. Ser ut som et skattekart siden arrene går i et kryss.

Har mage som henger litt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slank, men fikk skikkelig heng etter KS. Sykepleieren sa til meg at jeg kom til å få heng pga måten snittet var gjort på. Det krympet når jeg slanket meg ytterligere, men da ble jeg for tynn, så det måtte jeg gi opp. Henget ble ikke verre etter nr 2, som var født vaginalt. 
 

Jeg valgte å fjerne henget etter jeg var ferdig med barn. Nå har jeg arr fra hofte til hofte, men ingen heng. Jeg har lagt på meg noen kilo, så magen står litt ut over arret, men fortsatt ingen heng. Jeg er svært fornøyd med at jeg fjernet det. 

Anonymkode: 4f3f9...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har en «rull» (ikke valke, men bul med hud) den blir ikke borte, selv da jeg var veldig tynn og trent med sixpack hadde jeg den. Den er helt på grensen ifht om jeg kan  få dekket korrigerende kirurgi, jeg var hos legen med den siden den er akkurat i bukselinningen så den er litt i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er slank, men fikk skikkelig heng etter KS. Sykepleieren sa til meg at jeg kom til å få heng pga måten snittet var gjort på. Det krympet når jeg slanket meg ytterligere, men da ble jeg for tynn, så det måtte jeg gi opp. Henget ble ikke verre etter nr 2, som var født vaginalt. 
 

Jeg valgte å fjerne henget etter jeg var ferdig med barn. Nå har jeg arr fra hofte til hofte, men ingen heng. Jeg har lagt på meg noen kilo, så magen står litt ut over arret, men fortsatt ingen heng. Jeg er svært fornøyd med at jeg fjernet det. 

Anonymkode: 4f3f9...79b

Hvordan fjernet du det og hva kostet operasjonen? 

Anonymkode: 07fe7...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...