AnonymBruker Skrevet 4. juli #1 Del Skrevet 4. juli Vi er en vennegjeng som traff hverandre gjennom en felles hobby. Vi opprettet en snapchatgruppe, hvor vi først og fremst deler denne felles hobbyen. Etterhvert har vi laget flere mindre snapchatgrupper, for spesielle ting. Det kan for eksempel være en gruppe for noen av oss som skal på en felles tur, hvor vi deler ting spesifikt for denne turen. Dette for ikke å spamme alle de andre med ting de ikke har interesse av. Jeg er nå medlem av 4 slike grupper innad i gruppa, og det fungerer utmerket. Med unntak av at en i vennegjengen, som ikke skjønner sosiale medier. Han er medlem av hovedgruppa og alle undergruppene, uavhengig om han skal være med på arrangementet eller ei. Og han deler absolutt hele livet sitt, på ALLE gruppene (i tillegg til Facebook og Instagram). I dag har vi fått 32 snapper, blant annet frokost, lunsj, middag, mellommåltider og nå er han i gang med kveldsmat. I tillegg er det endeløse avhandlinger om noe som ser ut som betrakninger av været (jeg bare skipper igjennom, for jeg orker ikke å høre på han). Dette sender han på alle gruppene, i tillegg til privat snap. Han skjønner liksom ikke at det er de samme menneskene på samtlige grupper. Noen har forsøkt å hinte om at enkelte av gruppene kun er for spesielle formål. At vesentlig informasjon blir vanskelig å få med seg, så lenge han sender 50 snap om privatlivet sitt. Det er nytteløst, for han er selvfølgelig helt uinteressert i å se på snap fra andre. Han vil bare dele, ikke motta. Han er som et lite barn som roper "se på meg, se på meg, se på meg NÅÅÅÅ". Vi treffes ikke så ofte irl, for han er aldri med på noen arrangementer. Men han vil gjerne være med på gruppene. Han er ufør og har nok litt begrenset sosial omgang, så vi synes synd på han. Hvordan kan vi ta opp dette på en ok måte, uten å såre han? Anonymkode: cf6af...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli #2 Del Skrevet 4. juli Dere må jo bare la være å invitere ham på de gruppene for arrangementer han ikke skal være med på! Anonymkode: c3de4...2a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli #3 Del Skrevet 4. juli Fjern han fra gruppene Anonymkode: 288dd...99a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 4. juli #4 Del Skrevet 4. juli Fortell han direkte at det er vanskelig å få med seg enkelte beskjeder pga. han legger ut mye. Gi noen eksempler på hvor det passer seg for slikt innhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli #5 Del Skrevet 4. juli Kassettspiller skrev (3 minutter siden): Fortell han direkte at det er vanskelig å få med seg enkelte beskjeder pga. han legger ut mye. Gi noen eksempler på hvor det passer seg for slikt innhold. Men hvordan fortelle han? Vi treffer han jo nesten aldri ansikt til ansikt, vi kommuniserer kun på snap. Og der har folk forsøkt å hinte, men jeg tror aldri han ser snap fra andre. Han er kun interessert i å dele fra sitt eget (ganske intetsigende) liv. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fjern han fra gruppene Anonymkode: 288dd...99a Er ikke det veldig slemt? TS Anonymkode: cf6af...334 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 4. juli #6 Del Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvordan fortelle han? Vi treffer han jo nesten aldri ansikt til ansikt, vi kommuniserer kun på snap. Og der har folk forsøkt å hinte, men jeg tror aldri han ser snap fra andre. Han er kun interessert i å dele fra sitt eget (ganske intetsigende) liv. Noen er dårlig med å ta hint. Har ikke dere mulighet for å ringe og fortelle han på Snapchat? Ellers ville jeg prøvd å finne nummeret hans for å sende en melding. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli #7 Del Skrevet 5. juli Tag han i kommentaren i gruppa (ved å skrive @brukernavnethans), da vil han få opp at han har blitt tagget. Aå skriver dere en melding om at det blir veldig vanskelig å få med seg beskjeder i forhold til hobbyen deres, mår gruppa blir spammet ned med snapper som ikke er relevante i forhold til dette. Tror dere bare må si det rett ut, ikke hinte. Anonymkode: 86ad4...5d3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 5. juli #8 Del Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi er en vennegjeng som traff hverandre gjennom en felles hobby. Vi opprettet en snapchatgruppe, hvor vi først og fremst deler denne felles hobbyen. Etterhvert har vi laget flere mindre snapchatgrupper, for spesielle ting. Det kan for eksempel være en gruppe for noen av oss som skal på en felles tur, hvor vi deler ting spesifikt for denne turen. Dette for ikke å spamme alle de andre med ting de ikke har interesse av. Jeg er nå medlem av 4 slike grupper innad i gruppa, og det fungerer utmerket. Med unntak av at en i vennegjengen, som ikke skjønner sosiale medier. Han er medlem av hovedgruppa og alle undergruppene, uavhengig om han skal være med på arrangementet eller ei. Og han deler absolutt hele livet sitt, på ALLE gruppene (i tillegg til Facebook og Instagram). I dag har vi fått 32 snapper, blant annet frokost, lunsj, middag, mellommåltider og nå er han i gang med kveldsmat. I tillegg er det endeløse avhandlinger om noe som ser ut som betrakninger av været (jeg bare skipper igjennom, for jeg orker ikke å høre på han). Dette sender han på alle gruppene, i tillegg til privat snap. Han skjønner liksom ikke at det er de samme menneskene på samtlige grupper. Noen har forsøkt å hinte om at enkelte av gruppene kun er for spesielle formål. At vesentlig informasjon blir vanskelig å få med seg, så lenge han sender 50 snap om privatlivet sitt. Det er nytteløst, for han er selvfølgelig helt uinteressert i å se på snap fra andre. Han vil bare dele, ikke motta. Han er som et lite barn som roper "se på meg, se på meg, se på meg NÅÅÅÅ". Vi treffes ikke så ofte irl, for han er aldri med på noen arrangementer. Men han vil gjerne være med på gruppene. Han er ufør og har nok litt begrenset sosial omgang, så vi synes synd på han. Hvordan kan vi ta opp dette på en ok måte, uten å såre han? Anonymkode: cf6af...334 Jeg hadde klikka, og blokkert personen. Men jeg har adhd og blir overstimulert av sånne kokko folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 5. juli #9 Del Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men hvordan fortelle han? Vi treffer han jo nesten aldri ansikt til ansikt, vi kommuniserer kun på snap. Og der har folk forsøkt å hinte, men jeg tror aldri han ser snap fra andre. Han er kun interessert i å dele fra sitt eget (ganske intetsigende) liv. "Koselig det Ken, men supert om du holder slike ting til din private Snap. Vi ser det der også vet du, vi trenger ikke se hvert bilde 17 ganger som vi gjør når du poster i alle grupper. Gruppene er laget for å holde ulike formål adskilt slik at alle slipper å bli spammet med hver minste kommentar." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå