Gå til innhold

Hvem hjelper meg med lav boevne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Yesss!! 💪💪💪 Dette er bra jobba!

Anonymkode: 3960c...231

 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Supert, da er kjøleskapet ryddet. Det beste er å ta ett område av gangen. Ett rom.

Anonymkode: 0bcd2...e05

 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Alt som lukter først. Dvs mat. Utrolig bra jobba, ts, det var helt riktig prioritering! Nå blir det lettere. :) 

Anonymkode: b5319...177

Til alle dere andre også som ikke er sitert! 
 

Takk! Jeg trodde jeg skulle få mest kjeft og irettesettelser. Istedet følte jeg meg kanskje litt bedre. Enda jeg bare har tømt et kjøleskap i to store poser. Nå skal jeg gå og se om jeg får kastet det! 

Anonymkode: 8d69a...2cb

  • Liker 12
  • Hjerte 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får legge det ut på «mitt anbud» Det må du betale for og sørge for selv. Ikke noe det offentlige gjør der dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

 

Til alle dere andre også som ikke er sitert! 
 

Takk! Jeg trodde jeg skulle få mest kjeft og irettesettelser. Istedet følte jeg meg kanskje litt bedre. Enda jeg bare har tømt et kjøleskap i to store poser. Nå skal jeg gå og se om jeg får kastet det! 

Anonymkode: 8d69a...2cb

You can do it. Kast posene. 

Anonymkode: b5319...177

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg får ryddet selv håper jeg på å få ukentlige tjenester slik at jeg slipper dette rotet igjen. Jeg har ubetalte regninger, angst for å ta tak i det nok en gang, angst for at noen skal foreslå å komme på besøk til meg så jeg vil ikke ha venner, og familie og tidligere venner skylder jeg penger og vil ikke ha noe med meg å gjøre. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg åpnet kjøleskapet som har gitt meg angst i ukesvis. Og nå har jeg kastet rubbel og bit i en pose! 
 

Angpende søppeldunken så er den stort sett stappfull selv når jeg ikke kaster søppel der. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

Det er kjempebra!!  Det er et viktig første steg. Nå tar du frem vaskefilla og vaskemiddel, og så vasker du grundig inne i kjøleskapet. Hvert eneste krok og flate. Nå har du et helt rent og ryddig sted i huset ditt! Det er en viktig start! 
Har du mulighet til å få hjelp av kommunen eller venner? Jeg vet det er vanskelig å be om hjelp og at du sikkert skammer deg ❤️ men det vil gå så mye raskere hvis du får hjelp. Du bør nok ha tilgang på henger og bil for å få kastet så mye som mulig. Det som får plass i en søppeldunk monner ikke så mye. Jeg har vært i huset til en hoarder, så jeg vet hvor ekstremt det kan bli, og hvor vanskelig det er å gjøre noe med. Prøv å ta ett rom om gangen. Start med for eksempel kjøkkenet (der har du allerede begynt) eller soverommet. Når du tar et rom, ta ALT - ikke ta bare overflatene, ta også skap og skuffer. Ellers blir det fort sånn at skuffer og skap blir et sted hvor rot gjemmes bort, og da sklir det fort ut igjen. 

Anonymkode: ce1d0...cc3

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om jeg får ryddet selv håper jeg på å få ukentlige tjenester slik at jeg slipper dette rotet igjen. Jeg har ubetalte regninger, angst for å ta tak i det nok en gang, angst for at noen skal foreslå å komme på besøk til meg så jeg vil ikke ha venner, og familie og tidligere venner skylder jeg penger og vil ikke ha noe med meg å gjøre. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

Det skal ganske mye til for å få vaskehjelp ukentlig av kommunen, og det er også en tjeneste man må betale for. Anbefaler deg å forsøke å gjøre det selv, det er ikke en uoverkommelig oppgave når man bare har fått det rent og ryddig. Men du har vel kontakt med helsevesenet som jeg forstår, så finn ut hva som er mulighetene for deg. 

Anonymkode: ce1d0...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mizzy skrev (9 minutter siden):

Du får legge det ut på «mitt anbud» Det må du betale for og sørge for selv. Ikke noe det offentlige gjør der dessverre

Joda! Det offentlige hjelper mennesker som av ulike grunner ikke mesteren å bo. Heldigvis! 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge du forteller deg selv at du ikke klarer det så blir det selvoppfyllende profeti. Gratulerer.

Anonymkode: 139fd...477

Jeg har trodd jeg skulle klare det, men siden jeg flytta for meg selv har det endt opp slik med jevne mellomrom. Jeg har fått noe hjelp tidligere og fikk økonomi på stell. Så fikk jeg ikke hjelpen lenger og så gikk alt dritt igjen. 
Livet mitt er ikke lenger et liv å leve. Jeg orker ikke leve lenger i skammen og angsten. Så nå vil jeg bruke siste rest på å forsøke å slippe noen inn slik at jeg kan få den hjelpen jeg trenger. Så får de bare syns jeg er en ekkel idiot, bare jeg får hjelp. For slik vil jeg ikke leve lenger. Da kan jeg heller være død. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner på at jeg kan mestre å rydde opp en gang til, men da må jeg ha hjelp etter det som kommer hjem til meg. Ellers makter jeg ikke dette her lenger. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Om jeg får ryddet selv håper jeg på å få ukentlige tjenester slik at jeg slipper dette rotet igjen. Jeg har ubetalte regninger, angst for å ta tak i det nok en gang, angst for at noen skal foreslå å komme på besøk til meg så jeg vil ikke ha venner, og familie og tidligere venner skylder jeg penger og vil ikke ha noe med meg å gjøre. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

En hjelpeverge kan hjelpe deg med det økonomiske! Helse- og velferdskontoret er rette instans til å finne ut hvilke tiltak som kan passe. Ring dit i morgen og spør hvordan du kan få et møte med dem, mulig det må gå gjennom fastlege. I så fall ta bilder av boligen så hen ser hvordan du bor og at du trenger hjelp. Jeg vet mange lever i lignende situasjoner uten å få hjelp, men det som skiller deg fra mange andre er at du er bevisst problemet og ønsker hjelp med det.

Anonymkode: 82156...526

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kjenner på at jeg kan mestre å rydde opp en gang til, men da må jeg ha hjelp etter det som kommer hjem til meg. Ellers makter jeg ikke dette her lenger. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

Du har noen sykdommer eller funksjonsnedsettelser som gjør at du lander der du er. Du skal ikke måtte trenge hjelp til denne typen problemstilling flere ganger, men til å ikke komme i denne situasjonen igjen. (Man må ta sykdommen, ikke symptomene.) Det skal du kunne få av kommunen eller fastlegen! 

Du kan gjerne bruke denne tråden til å fortelle når du har fått gjort noe, så får du applaus og hjelp. Kjempeimponerende at du fikk tatt kjøleskapet med en gang! Hvis du klarer å kjøpe en rull søppelsekker og få noen folk via «mitt anbud» eller hjelpegrupper på Facebook til å kjøre ett lass til søppelplassen, så fyller du ti og ti sekker? Ikke sorter, bare kast alt fra et og et rom. 

 

Anonymkode: 60cc9...148

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har trodd jeg skulle klare det, men siden jeg flytta for meg selv har det endt opp slik med jevne mellomrom. Jeg har fått noe hjelp tidligere og fikk økonomi på stell. Så fikk jeg ikke hjelpen lenger og så gikk alt dritt igjen. 
Livet mitt er ikke lenger et liv å leve. Jeg orker ikke leve lenger i skammen og angsten. Så nå vil jeg bruke siste rest på å forsøke å slippe noen inn slik at jeg kan få den hjelpen jeg trenger. Så får de bare syns jeg er en ekkel idiot, bare jeg får hjelp. For slik vil jeg ikke leve lenger. Da kan jeg heller være død. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

Har fulgt tråden din og syntes du har fått til mye, bare nå i kveld, og kan klappe deg selv på skuldra. Du har også en selvinnsikt mange ikke har.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg kjenner på at jeg kan mestre å rydde opp en gang til, men da må jeg ha hjelp etter det som kommer hjem til meg. Ellers makter jeg ikke dette her lenger. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

Ta en dag av gangen. Så sjekker du etter hvert ut de forskjellige rådene du har fått her i tråden (kommune, fastlege, frivillighetsentralen osv.) Gi deg selv klapp på ryggen hver dag du får gjort noe! Litt er mye bedre enn ingenting og de fleste gjør jo bare litt hver dag. Det vil si at i dag har du gjort omtrent det samme som veldig mange (de fleste) andre, inkludert meg. Ikke verst det!

Anonymkode: 3960c...231

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk kastet maten fra kjøleskapet i sta! Og så var det så god plass så jeg tok en sekk til som allerede lå på gulvet, men nå tørr jeg ikke kaste mer. 
Jeg må prøve å løse at jeg ikke har bil eller henger. 
 

 

Anonymkode: 8d69a...2cb

  • Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne leid noe, men har bare 500 kr. Kan jo pante flasker og få litt mer. Jeg tenker på p ringe frivilligsentralen eller legge ut et innlegg på Facebook om noen kan låne meg. 
Men så låser alt seg for meg. Da må jeg utlevere meg så jævlig.

Anonymkode: 8d69a...2cb

  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kunne leid noe, men har bare 500 kr. Kan jo pante flasker og få litt mer. Jeg tenker på p ringe frivilligsentralen eller legge ut et innlegg på Facebook om noen kan låne meg. 
Men så låser alt seg for meg. Da må jeg utlevere meg så jævlig.

Anonymkode: 8d69a...2cb

Du trenger ikke utlevere deg mer enn du vil. Få hjelp i denne tråden til å formulere avsnittet du vil skrive, kanskje? Folk blir ofte ille berørt av det hvis man utbroderer for mye uansett.

Anonymkode: 60cc9...148

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tror jeg må ha noen hos meg ukentlig få laget meg noe fornuftig måltiderog  holde leilighet vedlike. 
Huseier ville komme inn til meg etter sommerferien for å ordne med et sikringsskap.  Jeg har fullstendig panikk for han kommer til å kaste meg ut slik det er her nå. 
 

Anonymkode: 8d69a...2cb

Da må du legge ifra deg telefonen og bare jobbe på. Eller så må du betale noen.

Anonymkode: 2708d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg skrive at jeg står i en økonomisk vanskelig situasjon. At jeg trenger å kaste søppel og lurer på om noen har mulighet for å leie bort bil og henger til en ok pris? Og at jeg har 500 kr som jeg kan vippse på forhånd? 
Så får jeg samle flasker og bruke pantepenger resten av mnd til mat. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan jeg skrive at jeg står i en økonomisk vanskelig situasjon. At jeg trenger å kaste søppel og lurer på om noen har mulighet for å leie bort bil og henger til en ok pris? Og at jeg har 500 kr som jeg kan vippse på forhånd? 
Så får jeg samle flasker og bruke pantepenger resten av mnd til mat. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

Kan gå inn på finn, håper noen kan hjelpe deg. 

Anonymkode: 2708d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan jeg skrive at jeg står i en økonomisk vanskelig situasjon. At jeg trenger å kaste søppel og lurer på om noen har mulighet for å leie bort bil og henger til en ok pris? Og at jeg har 500 kr som jeg kan vippse på forhånd? 
Så får jeg samle flasker og bruke pantepenger resten av mnd til mat. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

Ja. «Hei! Jeg har kommet i en økonomisk vanskelig situasjon og har samtidig sårt behov for å få ryddet ut her hjemme og komme i orden. Er det noen som har bil, henger og mulighet til å kjøre to turer fra x til y, en kveld i uken som kommer? Jeg har ikke mer enn 500kr å tilby for jobben, men det ville betydd alt i verden å få hjelp til dette»

Så gjør du klar så mange sekker som mulig og lager minst mulig ekstra jobb for de som kommer. Kanskje de kan hjelpe deg igjen om de ser hvor mye det betyr for deg? 

Så finner du først alle panteflasker hjemme så du vet hva du har til mat. 

Anonymkode: 60cc9...148

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...