Gå til innhold

Dynetrekket er alltid for langt, HVORFOR?


baremeg007

Anbefalte innlegg

Samme problemet her. Må rette opp klumpete dyne som har bretta seg  inni trekket etter hver eneste natt😣  Vi har sengtøy fra både Princess, Kid og Jysk. Det sengtøyet som har vært mest passelig er vel de fra Ikea. Lenge siden vi har vært der da så vet ikke om de fortsatt er like gode.

Anonymkode: ed847...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes dette gjelder både KID og Princess, uansett modell. Og vi har flere dyner i hus og dette gjelder alle. Har gått over til kun å kjøpe Lexington sengetøy, de er perfekte

Anonymkode: 9d938...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet med dyner og sengetøy fra Kid. Har 220 lange dyner, og må bruke sengetøy som er 200 lang, ellers blir de altfor store - opptil 10-15 cm på noen av sengetrekkene. 

Anonymkode: 9c7cb...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 20.27):

Jeg opplever derimot at trekkene fra Ikea er alt for romslige til dyner fra Ikea. Kjøpte noen trekk på Kid, de passet mye bedre.

Anonymkode: e3823...abe

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg007 skrev (På 4.7.2024 den 16.35):

Hei! Er det noen som har erfaringer med tilsvarende og som har noen hacks for å få orden på dette helvetet?

jeg kjøper hovedsakelig trekk fra Kid, men også fra Princess, og uavhengig av hvor det er kjøpt så blir det ALLTID altfor langt! Da kjøper jeg dobbelttrekk på 200x220, til dyne som er nettopp 200x220. Selv når det er vasket er det fortsatt for langt. På enden er det plass til 15-20 cm mer dyne, mens øverst er den akkurat inni hjørnene og det er det. Så når jeg bruker dynen faller den lenger ned også og hjørnene blir «tomme» så må jeg manuelt justere det igjen- hver dag!

Erfaringer og tips?

høres ut som dynen din er 200, og ikke 220.

Vi har 220-dyner, og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i dette problemet. Pleier å kjøpe dynetrekk fra Høie.

Anonymkode: 750a6...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 17.10):

Kjøper kun dyne og dynetrekk fra ikea, aldri opplevd at de ikke passer.

Anonymkode: beedb...747

men Ikea har avvikende mål fra norske standardmål, så da er du låst til Ikea.

Anonymkode: 750a6...826

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

men Ikea har avvikende mål fra norske standardmål, så da er du låst til Ikea.

Anonymkode: 750a6...826

Det er helt greit siden jeg uansett kun kjøper derfra, og jeg dermed slipper problemet alle andre har ved å kjøpe fra andre steder :)

Anonymkode: beedb...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare meg, altså?! Jeg har irritert meg over dette lenge nå, men trodde det var jeg som hadde blitt gal... Har dyne fra Kid, sengetøy fra Kid, Princess og Høie men alle er lengre enn dynene- både sommer- og vintersengetøyet. Dynene er standard 200x140 og sengetøyet like så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er helt greit siden jeg uansett kun kjøper derfra, og jeg dermed slipper problemet alle andre har ved å kjøpe fra andre steder :)

Anonymkode: beedb...747

ja, selvfølgelig, mente bare at ikea sengetøy ikke er et tips som funker hvis man har dyne av andre merker.

Ellers virker det som problemet gjelder sengetøy fra Kid og/eller princess,det er jo mange i tråden som sier de ikke opplever det med Høie eller med dyre merker.

Anonymkode: 750a6...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

ja, selvfølgelig, mente bare at ikea sengetøy ikke er et tips som funker hvis man har dyne av andre merker.

Ellers virker det som problemet gjelder sengetøy fra Kid og/eller princess,det er jo mange i tråden som sier de ikke opplever det med Høie eller med dyre merker.

Anonymkode: 750a6...826

Jeg opplever det med Høie også...

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

ja, selvfølgelig, mente bare at ikea sengetøy ikke er et tips som funker hvis man har dyne av andre merker.

Ellers virker det som problemet gjelder sengetøy fra Kid og/eller princess,det er jo mange i tråden som sier de ikke opplever det med Høie eller med dyre merker.

Anonymkode: 750a6...826

Jeg tipset ikke om å bruke enten trekk eller dyne fra IKEA, men sier at jeg ikke opplever størrelseforskjell når jeg kjøper begge deler derfra.

Men om man ikke opplever problemer med høie eller andre dyre merker, så er man dermed låst til å kun kjøpe dyre merker. Låst er man altså uansett.

Anonymkode: beedb...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tipset ikke om å bruke enten trekk eller dyne fra IKEA, men sier at jeg ikke opplever størrelseforskjell når jeg kjøper begge deler derfra.

 

Anonymkode: beedb...747

Det gjør jeg. Har dyne og sengetøy fra Ikea, og det er samme problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...