Gå til innhold

Hva diskvalifiserer en mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du treffer ham eller chatter med ham. Hva er det som får deg til å ville gå, umiddelbart, før dere har snakket sammen eller uansett veldig raskt? Hvilke ting gjør at du skjønner at dette er feil, feil, feil?

Anonymkode: 0a4a5...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Manglende boevne. Moren vasker klærne hans. Han klarer ikke å holde huset verken ryddig eller rent. 

Anonymkode: ce9ad...8fa

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være tusen små og store ting som får meg til å innse at han ikke er rett for meg og at det er bortkastet tid for oss begge å gå videre med dette. Det trenger ikke være noe som er feil med ham, noen åpenbare dealbreakere eller røde flagg, noe som jeg ville advart andre mot eller tenkt at var et hinder for ham på datingmarkedet, bare erkjennelsen av at han og jeg ikke er en match. Ofte er sånt like mye en magefølelse som en konkret ting.

Anonymkode: ae5ca...ba9

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han religiøs, har den minste antydning til kontrollbehov eller sjalusi, har han skrudd sjarmen på så hardt at det er unaturlig, fremstår han urenslig eller rotete og har han dårlig økonomisk styring så løper jeg motsatt vei. Egentlig om han er sportsidiot, trenings/kostholdsbesatt eller bilfanatiker også. Orker ingen hobby som styrer fritiden nær 100%.

Anonymkode: ad538...c73

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du treffer ham eller chatter med ham. Hva er det som får deg til å ville gå, umiddelbart, før dere har snakket sammen eller uansett veldig raskt? Hvilke ting gjør at du skjønner at dette er feil, feil, feil?

Anonymkode: 0a4a5...3a6

Umiddelbare ting jeg har opplevd er:

  • dårlig kommunikasjon. om han sender beskjed og så ghoster meg. 🥳 Da tenker jeg å nei, han var ikke intressert og dette hadde ikke gått uansett om han er "dårlig" på å kommunisere. Å si noe og så bare forlate samtalen plutselig går ikke i et samliv heller. Ofte tenker jeg det har med at han er veldig opptatt, eller kanshe har en diagnose eller noe, men i bunn og grunn vil det si at mannen ikke er så veldig interessert.
  • Han har ingen mål for livet. Hva gjør du da? jobber ikke nå.. Hvorfor ikke? tok ikke utdanning..Det orker jeg ikke. Eller jobber på et lager og så får vi se hva han orker å gjøre men bryr seg egentlig ikke om noe.
  • Er kritisk til kvinner og samfunnet, hater folk
  • agressiv, har en agressiv og entitled tekst i profilen sin. "jeg skal ha x og du skal være x."
  • Han har konflikter med alle og skjønner ikke at det er han som er fellesnevneren. Alt er andres feil. Eksen er psycho osv. 

 

 

Anonymkode: c8e0b...819

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du treffer ham eller chatter med ham. Hva er det som får deg til å ville gå, umiddelbart, før dere har snakket sammen eller uansett veldig raskt? Hvilke ting gjør at du skjønner at dette er feil, feil, feil?

Anonymkode: 0a4a5...3a6

Det er år og dag siden sist, men jeg husker i mine glansdager kastet jeg til side alle som startet en chatt-samtale med "asl" 😉

Ellers, så om jeg treffer en person må det være om han lukter vondt, spytter når han prater, har en ovenfra og ned holdning i forhold til andre mennesker rundt seg. Om det var bare en chatt må det være om han i første samtale snakker stygt om eksen sin, eller går rett på sex prat, eller om han ikke svarer på ting man spør om, men prater forbi, det gir meg en følelse av at det er ugler i mosen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Dårlig hygiene

- Dårlige sosiale antenner og dårlig folkeskikk

- Ytringer som antyder at han ikke er noe snill og empatisk type. 

- Slibrig , vulgær og med stort fokus på sex
 

Ut over dette skal det endel til før jeg lar meg skremme bort på en første date. Traff som regel alle til en andre date for å bli bedre kjent. Men da jeg møtte han som jeg i dag 8 år senere er gift med og har barn med, var det en HELT spesiell følelse på første date. Ikke seksuelt eller noe, men en følelse av trygghet og ro i hans nærvær. Han var helt tydelig en som hvilte i seg selv og ikke prøvde å være noen annen enn han er. 

Anonymkode: d4965...8d1

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førsteinntrykk vil jo dreie seg om helt åpenbare ting. Men det er noe som gjør et forhold utenkelig, uansett hva som ellers måtte finnes av indre kvaliteter:

- Fremmedkulturell. Jeg tror like barn leker best i et forhold.

- Lav. Jeg er 174 høy. Han må være tydelig høyere enn meg, også på høye hæler.

- Tjukk. Jeg fikser det ikke.

- Generelt utseende (ansikt og fasong). Jeg må rett og slett like det jeg ser.

- Stil og fremtoning: Hvis han gjennom hår, klær, sko, væremåte, håndtrykk, stemme og talemåter signaliserer noe som krasjer med hvem jeg er, tror jeg det er mye annet som også gjør det.

Alt dette er overfladiske ting, men likevel ting som forteller meg mye. De fire første punktene og deler av det femte har jeg svar på i løpet av sekunder, før vi i det hele tatt har hilst. Det femte punktet er fullstendig besvart i løpet av de første 1-2 minuttene. Det er altså ikke nødvendig å bestille kaffe en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvekt, dårlig hygiene, bor hos foreldrene sine, avbryter, drikker mye, er på Tinder, har hatt ons, har aldri lest en eneste bok, har barn fra før...Noe sånt. 

Anonymkode: 29161...1b5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er respektløs og ufin mot foreldrene sine. Med mindre han er utsatt for en barndom som tilsier at han ikke ønsker kontakt.

Han mangler jobb eller boevne.

Dårlig hygiene, både personlig og rundt seg.

Han snakker stygt og nedlatende om folk basert på "ingenting".

Anonymkode: 112fb...3c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Alt under 185 høy.

Anonymkode: bed65...59b

Det der er akkurat som om jeg skulle sagt at alle damer under 175cm er diskvalifiserende.

Ærlig talt, kan du være mer overfladisk? Det finnes tonnevis av mannfolk under den høyden der som er fantastisk gode mennesker. Ikke la høyde definere, høyde går det ikke an å gjøre noe med og er ikke personen sin feil en gang.

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ikke virke noe hyggelig er jo det første, og mest selvsagte punktet. Det merker man gjerne fort. Virker han ikke hyggelig og grei (og under her kommer selvfølgelig også ting som å svare på meldinger til rimelig tid osv.), blir han jo "diskvalifisert".

Andre ting man kan finne ut i en tidlig fase er sånt som dårlig hygiene (inkludert munnhygiene) - det fikser jeg ikke. 

Mange negative ting merker man først etter å ha kjent noen en stund, så det er vel ikke relevant her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du treffer ham eller chatter med ham. Hva er det som får deg til å ville gå, umiddelbart, før dere har snakket sammen eller uansett veldig raskt? Hvilke ting gjør at du skjønner at dette er feil, feil, feil?

Anonymkode: 0a4a5...3a6

* Kommer altfor raskt inn på sex, forventer sex uten noe mer

* Har misogynistiske holdninger

* Drikker mye alkohol

* Har vært utro

* Er uhygienisk

* Prater masse om eksen

* Prater BARE om seg selv

* Behandler servicefolk dårlig (på kafe, restaurant osv)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mr.Anon skrev (17 minutter siden):

Det der er akkurat som om jeg skulle sagt at alle damer under 175cm er diskvalifiserende.

Ærlig talt, kan du være mer overfladisk? Det finnes tonnevis av mannfolk under den høyden der som er fantastisk gode mennesker. Ikke la høyde definere, høyde går det ikke an å gjøre noe med og er ikke personen sin feil en gang.

Og det ville i så fall vært din preferanse. Jeg har fryktelig dårlig erfaring med lave menn med behov for å kompensere. Brydde meg heller ikke om høyde før jeg gang etter gang fikk bekreftet at lave menn ikke er noe for meg.

Har nå en mann på 193 😊

Anonymkode: bed65...59b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig hygiene, om han røyker, nedlatende holdning, og generelt høylytt med masse energi (blir sliten av sånt).

Anonymkode: 18dc1...ece

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (12 minutter siden):

(og under her kommer selvfølgelig også ting som å svare på meldinger til rimelig tid osv.), blir han jo "diskvalifisert"

Folk har som oftest et liv utenom chattingen, og det livet kan også være uforutsigbart.
Man må bare være tålmodig eller bare finne noen andre som setter deg på en pidestall

Anonymkode: e2574...28c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han er verdensmester og virker til å ha begrensede refleksjonsevner. Liker ydmyke folk som er åpne for å lære om verden og seg selv. 

Overvekt.

Religiøs.

At han er opptatt av stereotyper og tror han kan anta noe om meg fordi jeg er kvinne. 

Anonymkode: 421b7...f76

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...