Gå til innhold

Matprisene øker jo hver uke, hva er dette for et spill? Jeg har fått NOK!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett at det stadig er de billigste varene som stiger mest, så i prosent er det faktisk de som kjøper de dyrere varene som har fått minst prosentvis prisøkning. EMV er nå stort sett like dyrt eller dyrere enn merkevarene. Man leser at lakseprisene har gått ned, men prisen på billigste fryste laks har økt 3-4 ganger på halvannen måned nå. På halvannet år nesten 100%.

Halvparten av det jeg kjøper oftest har økt minst 10% i pris siden første halvdel av mai, men i snitt 20%. Både billige og dyrere varer.

Jeg tror faktisk jeg bruker 50% mer på mat nå enn for bare 2,5 år siden, til tross for at jeg har kutta ut mange varer med urimelige prisøkninger. Tilbudene på Coop er langt dårligere enn før, og sjelden relevante for meg. Ser i Rema-appen at jeg er nede på 1/3 av rabatten jeg fikk for to år siden.

Anonymkode: bcf38...6b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 7/4/2024 at 12:23 PM, AnonymBruker said:

Handler på min lokale kiwi, ser at alt øker jo HELETIDEN! Hva fa*n er dette for noe tull? Nå var 150g kjøttbitene gått opp 2kr til, ny pris 54,90. Ikke så lengesiden disse kostet 20kr mindre, før prisene startet å øke.

Hadde det stramt før dette med 100% inntekt, men nå GIDDER  jeg ikke mer. Har kuttet ned på alt annet i livet, ferie blir det jo ikke. Ingen krise det, men nå driter jeg i det. Jobber sentralt, går en grense hvor mange timer man skal ha til jobb for å bo billig! 1 time hver vei er nok.

Sier opp jobben, hvorfor skal jeg stå der for å klare meg akkurat hver mnd? Når jeg kan leve på NAV, de skal jo gi meg mat og tak over hodet når jeg ikke eier noe. Slik lever jo endel av våre nye landsmenn, utnytter systemet totalt. 

Så har du strømpriser....en gal regjering som fucker opp hele livet vårt! Når skal vi ut i gatene å vise hvem som bestemmer?

Anonymkode: 3e8c7...ac3

Det er 6-7% inflasjon her i landet. Jeg vet ikke hva du forventer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har 3 uker ferie fra mandag, leverer oppsigelsen min når den er ferdig. 1mnd oppsigelse bare heldigvis.

Anonymkode: 3e8c7...ac3

18 uker karantere neste 😛 

Anonymkode: 9960e...5c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Relevant innlegg.

Anonymkode: 8bafd...a8d

Kanskje vedkommende mente at nå blir det vanskeligere for h*n å ha råd til smør? 

Anonymkode: 3a7dd...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

18 uker karantere neste 😛 

Anonymkode: 9960e...5c9

Hvorfor? Kanskje h*n har 1) en annen jobb som venter 2) en god grunn til å slutte 

Anonymkode: 3a7dd...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor? Kanskje h*n har 1) en annen jobb som venter 2) en god grunn til å slutte 

Anonymkode: 3a7dd...58a

Les hi, det var ts som ble sitert.

Anonymkode: f89ad...626

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

18 uker karantere neste 😛 

Anonymkode: 9960e...5c9

Jepp :) 

Anonymkode: 3e8c7...ac3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor? Kanskje h*n har 1) en annen jobb som venter 2) en god grunn til å slutte 

Anonymkode: 3a7dd...58a

Nei.

Anonymkode: 8bafd...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var da mye billigere før?

r/norge - Småen ville ha saft, ble litt målløs jeg...

Anonymkode: 9e8ac...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Denne var da mye billigere før?

r/norge - Småen ville ha saft, ble litt målløs jeg...

Anonymkode: 9e8ac...f3f

Hjelp! Den har doblet i pris på kort tid.

Anonymkode: a531a...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene på Rema har jaggu økt igjen, og jeg handla der for to dager siden. Jeg husker priser i hodet av natur, så jeg blir jo overraska når de er endra hver eneste gang jeg er innom. Får virkelig bøndenec15% mer for potetene sine enn forrige uke? Har innkjøpsprisen på leverpostei økt med 20% på noen uker? Jeg er skeptisk. Det blir snart som strømpriser – noe det er umulig å budsjettere med på en fornuftig måte. Prisen ser man den timen man handler.

Anonymkode: bcf38...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Prisene på Rema har jaggu økt igjen, og jeg handla der for to dager siden. Jeg husker priser i hodet av natur, så jeg blir jo overraska når de er endra hver eneste gang jeg er innom. Får virkelig bøndenec15% mer for potetene sine enn forrige uke? Har innkjøpsprisen på leverpostei økt med 20% på noen uker? Jeg er skeptisk. Det blir snart som strømpriser – noe det er umulig å budsjettere med på en fornuftig måte. Prisen ser man den timen man handler.

Anonymkode: bcf38...6b0

Og dennr gangen er det MEGET stille i media om det...

Anonymkode: 8bafd...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Prisene går helt bananas! Handler på kiwi, og der har prisene økt og økt spesielt de siste ukene. Det er snart så man må begynne å kutte måltider om dagen. 

Tar oss en tur til Sverige i morra. Og store muligheter for at vi kommer til å ta en fast tur 1 gang i mnd. Det er blitt dyrere der å. Men ikke så dyrt som det er her. 

Anonymkode: c3d71...392

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Prisene på Rema har jaggu økt igjen, og jeg handla der for to dager siden. Jeg husker priser i hodet av natur, så jeg blir jo overraska når de er endra hver eneste gang jeg er innom. Får virkelig bøndenec15% mer for potetene sine enn forrige uke? Har innkjøpsprisen på leverpostei økt med 20% på noen uker? Jeg er skeptisk. Det blir snart som strømpriser – noe det er umulig å budsjettere med på en fornuftig måte. Prisen ser man den timen man handler.

Anonymkode: bcf38...6b0

Potet er steike dyrt? Kjøper ikke til over 30 kr/kg! Takk og lov for at man får egne snart! Har hatt selvproduserte poteter de siste 10 mnd, og fikk sjokk da jeg kom på butikken og hadde behov for potet. Det ble ingen poteter for å si det sånn! Også kun nypotet å få... Eller, der var også andre, men de var enda dyrerer. Totalt uaktuelt.

 

Anonymkode: 9960e...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prisene på Rema har jaggu økt igjen, og jeg handla der for to dager siden. Jeg husker priser i hodet av natur, så jeg blir jo overraska når de er endra hver eneste gang jeg er innom. Får virkelig bøndenec15% mer for potetene sine enn forrige uke? Har innkjøpsprisen på leverpostei økt med 20% på noen uker? Jeg er skeptisk. Det blir snart som strømpriser – noe det er umulig å budsjettere med på en fornuftig måte. Prisen ser man den timen man handler.

Anonymkode: bcf38...6b0

Bøndene får ikke NOE mer....alt er bare svindel.

Anonymkode: 3e8c7...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Potet er steike dyrt? Kjøper ikke til over 30 kr/kg! Takk og lov for at man får egne snart! Har hatt selvproduserte poteter de siste 10 mnd, og fikk sjokk da jeg kom på butikken og hadde behov for potet. Det ble ingen poteter for å si det sånn! Også kun nypotet å få... Eller, der var også andre, men de var enda dyrerer. Totalt uaktuelt.

 

Anonymkode: 9960e...5c9

Poteter har vært ca 60 kr/kg...

Anonymkode: 3e8c7...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Poteter har vært ca 60 kr/kg...

Anonymkode: 3e8c7...ac3

obs.. ca 40kr. Pr pose jeg så nå.

Anonymkode: 3e8c7...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

obs.. ca 40kr. Pr pose jeg så nå.

Anonymkode: 3e8c7...ac3

Ja, såg de hadde poser til 70 kr på rema denne uken. Det er en HARD NO fra meg. Klarer oss med ris og nudler i sommer. Har også fryst potetmos fra potetrestene våre. Har fire pallekarmer med Asterix-poteter under 'produksjon'. Spent på hvor mange kilo det vil gi oss i år :)

Anonymkode: 9960e...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bøndene får ikke NOE mer....alt er bare svindel.

Anonymkode: 3e8c7...ac3

Svindel på høylys dag!

Anonymkode: 9960e...5c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig er drøye 56% negative til norsk EU-medlemskap, og mulighet for reell konkurranse i dagligvaremarkedet... får vel det man ber om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...