Gå til innhold

Vil ikke på ferie med ny flørt - føler meg så fæl


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et hus i Italia, og nå har jeg en som jeg dater (over lang tid) som vil være med. Virker som han er skikkelig forelska, og synes jeg er den fineste.. som er rart i seg sjøl 😅 Jeg sitter bare og tenker på at jeg er sint på meg sjøl som ikke har klart å bli tynnere, og at jeg ikke kan gå i bikini pga av cellulitter. Istedet for å glede meg.. Det blir bare et stressmoment.  Jeg er jo gammel (39), så burde jo skjønne at alt bare går nedover fra nå av uansett. Og at det er lite vits og prøve å se noe bra ut..

Blir sliten av denne holdningen.. og han tenker jo ikke sånn.. 

Anonymkode: f0068...2fd

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hææ hva er problemstillingen? At du ikke vil ha han med på ferie, eller at du er misfornøyd med kroppen din? 

Anonymkode: 462ec...c82

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mannen de er noe galt med, det er dine tanker om deg selv. Har det slått deg at for han er du vakker akkurat slik du er? Ta mannen med på ferie og kos deg max ! 

Anonymkode: a4b6e...f3c

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig problemet her, at du har hus i Italia eller at du har cellulitter?

Kjære deg - ALLE kvinner eldre enn noenogtjue har cellulitter. Alle har imidlertid ikke hus i Italia eller noen å date. Vær takknemlig. Slutt å syt. Dra på ferie og kos deg!

  • Liker 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Var vel dette jeg trengte å høre, og er enig. Må slutte med den sytinga. Ikke særlig attraktivt og ha den holdningen heller.. 🙈

Problemet er ikke huset, haha. Men at jeg ikke kan nyte noe som helst fordi jeg føler meg fæl. 

Men.. holdningen må endres! 

Anonymkode: f0068...2fd

  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cellulliter har supertynne filmstjerner også! Det er helt normalt, hadde det som slank tenåring også, det er ikke noe problem og ingen kjærester som har brydd seg! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts her. Var vel dette jeg trengte å høre, og er enig. Må slutte med den sytinga. Ikke særlig attraktivt og ha den holdningen heller.. 🙈

Problemet er ikke huset, haha. Men at jeg ikke kan nyte noe som helst fordi jeg føler meg fæl. 

Men.. holdningen må endres! 

Anonymkode: f0068...2fd

Han har vel sett deg naken og vet hvordan du ser ut?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett meg naken sikkert 1000 ganger.. men er liksom anderledes i shorts og bikini. Hvor jeg ser at alle går rundt med de fineste lårene.. 

Anonymkode: f0068...2fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. Var vel dette jeg trengte å høre, og er enig. Må slutte med den sytinga. Ikke særlig attraktivt og ha den holdningen heller.. 🙈

Problemet er ikke huset, haha. Men at jeg ikke kan nyte noe som helst fordi jeg føler meg fæl. 

Men.. holdningen må endres! 

Anonymkode: f0068...2fd

Ja, jeg kan garantere deg at usikkerhet som dette er så vanvittig mye mer usexy enn alle verdens cellulitter. 

Jeg forstår deg, for jeg var der selv, men nå er jeg 35 og er stolt av kroppen min med alle skavanker og det hele, fordi jeg vet at jeg gjør det jeg kan for å holde den sunn. Holdningen min endret seg når jeg begynte å ta sunnere valg for kroppen, er det noe du kan ta tak i der kanskje? Og du, styrketrening forminsker synligheten av cellulitter på lår noe helt vanvittig. Mine er neste borte etter ett år med jevnlig styrketrening hvor jeg pusher meg selv til å gå tungt nok til å kun klare 6 repetisjoner x 3 sett.

Anonymkode: ebfea...3c7

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn nå, og øv på å gi deg selv kjærlighet! Du fortjener det, og du klarer heller ikke å ta i mot kjærlighet fra andre før du klarer å være glad i deg selv ❤️

Tenk på naturen: skal treet med ruglete bark liksom være noe dårligere enn det med glatt bark? Er ikke det skjeve treet like mye verdt som det rette? Hvor kjedelig hadde det ikke vært å gå tur i skogen om alle trær og alle blomster var prikk like? Variasjon og mangfold er naturlig, faktisk nødvendig, og vi mennesker er også en del av naturen. Du har verdi fordi du er et godt menneske, ikke fordi du ser ut på en bestemt måte. Det gjelder oss alle, men det er lett å glemme når vi lever i en utseendefiksert verden.

Noen konkrete råd:

1. Avfølg alle på sosiale medier som gir deg en klump i magen/følelse av å ikke være bra nok. 
2. Begynn å følg folk som ligner på deg selv og/eller deler innhold som gjør deg glad.
3. Sett av tid hver dag til å gi deg selv kjærlighet. Finn en guidet meditasjon eller gjør det på din egen måte. Jeg legger meg på ryggen og bruker hendene til å stryke varsomt over ansikt, hals, bryst og mage. Jeg forsøker samtidig å lytte til hvordan kroppen har det, samtidig som jeg takker den for alt den gjør for meg. Jeg ser også for meg kjærligheten jeg ville sendt til barna minne eller en god venninne for at de virkelig skulle følt seg elsket, også sender jeg den til meg selv også.
4. Gå i klær som er komfortable, som du samtidig føler deg bra i. Jeg har kuttet ut stramme jeans og syntetiske topper til fordel for løsere bukser, kjoler, bomullsskjorter og ullcardigan. Jeg føler meg mye mer vel og avslappet. Blir det for vanskelig å gå i bikini? Invester i en badedrakt med skjørt som dekker litt mer. Du er bra nok som du er, men det er for mye forlangt at vi alle skal være komfortable i minimalt med klær på.

☺️❤️

Anonymkode: 41763...2d1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er stygt av deg å tro at han vil mislike deg pga lårene dine. Har du ikke høyere tanker om han enn det?

Anonymkode: 6b0f6...36a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har allerede sett deg naken, og han digger deg fortsatt.

Sol deg litt før du reiser, og ha et kort skjørt over bikinitrusa, og så slår du deg til ro med at det BARE er deg selv som rakker deg ned.

Anonymkode: fc3af...719

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare bruke dette som mål til å se bedre ut da?

Du er jo ikke gammel.

Jeg er eldre enn deg, med synlige magemuskler. Det er ett daglig valg, trening og kosthold.

Tenker man får stå for den kroppen man har.

Og mannen blir jo ikke overrasket, han ser deg hver dag.

Anonymkode: 2cffc...896

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet. Han liker deg like mye med shorts og bikini som med undertøy eller naken. Ikke se sånn ned på deg selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts her. Var vel dette jeg trengte å høre, og er enig. Må slutte med den sytinga. Ikke særlig attraktivt og ha den holdningen heller.. 🙈

Problemet er ikke huset, haha. Men at jeg ikke kan nyte noe som helst fordi jeg føler meg fæl. 

Men.. holdningen må endres! 

Anonymkode: f0068...2fd

Prøv å se for deg hvis det var ham som forsøkte å skjule kroppen sin, og så engstelig bort på deg når han gikk i shorts fordi han skammet seg over kroppen sin. Ikke kjempesexy, kanskje? 

Men jeg vet så godt hvordan du har det, jeg måtte bli over 40 før jeg aksepterte mitt eget utseende. Prøv å tenke at du ikke trenger å elske kroppen din, bare å ha et nøytralt og greit forhold til den. Snakk pent til deg selv, fokuser på det som er bra, pene legger, fine pupper, vakkert smil?

Mange menn elsker at kvinner har noen ekstra kilo også, må du huske, ikke alle drømmer om syltynne modeller.

Og kjøp deg noen fine skjørt eller kjoler (omslagskjoler er perfekte om sommeren) hvis du ikke har lyst til å gå i shorts. Jeg går aldri i shorts, men veldig mye i skjørt og ettersittende t-skjorte f.eks. Aldri opplevd menn som klager på det eller foretrekker shorts frem for skjørt, hvis jeg skal være ærlig. 

Anonymkode: 3f959...090

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du ikke bare bruke dette som mål til å se bedre ut da?

Du er jo ikke gammel.

Jeg er eldre enn deg, med synlige magemuskler. Det er ett daglig valg, trening og kosthold.

Tenker man får stå for den kroppen man har.

Og mannen blir jo ikke overrasket, han ser deg hver dag.

Anonymkode: 2cffc...896

Litt nedlatende...? Men stolt av magemusklene dine, da. 

Anonymkode: 3f959...090

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 10.46):

Hei,

Jeg har et hus i Italia, og nå har jeg en som jeg dater (over lang tid) som vil være med. Virker som han er skikkelig forelska, og synes jeg er den fineste.. som er rart i seg sjøl 😅 Jeg sitter bare og tenker på at jeg er sint på meg sjøl som ikke har klart å bli tynnere, og at jeg ikke kan gå i bikini pga av cellulitter. Istedet for å glede meg.. Det blir bare et stressmoment.  Jeg er jo gammel (39), så burde jo skjønne at alt bare går nedover fra nå av uansett. Og at det er lite vits og prøve å se noe bra ut..

Blir sliten av denne holdningen.. og han tenker jo ikke sånn.. 

Anonymkode: f0068...2fd

Prøv å se deg selv gjennom hans øyne. Menn syntes kvinnekroppen er sexy i alle dens former. Og han er med deg så tydeligvis liker han din personlighet og kropp. Kanskje du skulle snakke med en psykiater for å hjelpe deg med selvbildet. Siden det plager deg så mye at du heller går glipp av ferie med en du er glad i..

Anonymkode: ae271...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 10.46):

Hei,

Jeg har et hus i Italia, og nå har jeg en som jeg dater (over lang tid) som vil være med. Virker som han er skikkelig forelska, og synes jeg er den fineste.. som er rart i seg sjøl 😅 Jeg sitter bare og tenker på at jeg er sint på meg sjøl som ikke har klart å bli tynnere, og at jeg ikke kan gå i bikini pga av cellulitter. Istedet for å glede meg.. Det blir bare et stressmoment.  Jeg er jo gammel (39), så burde jo skjønne at alt bare går nedover fra nå av uansett. Og at det er lite vits og prøve å se noe bra ut..

Blir sliten av denne holdningen.. og han tenker jo ikke sånn.. 

Anonymkode: f0068...2fd

Han ønsker å tilbringe tid med deg fordi han liker deg akkurat som du er! Han kunne valgt en annen enn deg, men det er deg han elsker!

Han vet om dine "skavanker" - de er der nå - de forandrer seg ikke i Italia.

Dra på kjærlighetstur og kos deg!

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 10.46):

Hei,

Jeg har et hus i Italia, og nå har jeg en som jeg dater (over lang tid) som vil være med. Virker som han er skikkelig forelska, og synes jeg er den fineste.. som er rart i seg sjøl 😅 Jeg sitter bare og tenker på at jeg er sint på meg sjøl som ikke har klart å bli tynnere, og at jeg ikke kan gå i bikini pga av cellulitter. Istedet for å glede meg.. Det blir bare et stressmoment.  Jeg er jo gammel (39), så burde jo skjønne at alt bare går nedover fra nå av uansett. Og at det er lite vits og prøve å se noe bra ut..

Blir sliten av denne holdningen.. og han tenker jo ikke sånn.. 

Anonymkode: f0068...2fd

Dra på ferie og slutt og «tull» btw du har ikke lipødem da? I et tidlig stadium 

Anonymkode: bbfa4...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med til Italia med deg!

Anonymkode: e28d5...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...