AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #21 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sikkelig skremmende lesing. Man er jo livredd for å ha barn idag Anonymkode: 3cfd6...e70 Hvorfor det? Anonymkode: 10bde...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #22 Del Skrevet 5. juli 2024 Det henlegges i mottak om det er grunnløse bekymringer. Altså da åpnes ikke undersøkelse. Anonymkode: 58b61...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 5. juli 2024 #23 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 9.02): Når det gjelder privatpersoner: Hvem som helst kan varsle om hva som helst ja. Derfor er det ikke alltid noe hold i anonyme meldinger som kommer inn, men alle må undersøkes av barnevernet. For institusjoner med taushetsplikt (skole, barnehage, helsestasjon, lege osv) er det strengere regler for sannsynliggjøring at innholdet er reellt dersom en melding ikke skal være brudd på taushetsplikten. Anonymkode: 0f390...c50 Ikke helt riktig. Opplysningsplikten trumfer taushetsplikten, men det skal jo være mistanker/noe man er bekymret for. Kan ikke være en melding ute av det blå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #24 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sikkelig skremmende lesing. Man er jo livredd for å ha barn idag Anonymkode: 3cfd6...e70 Nei, hvis du er så redd så er det noe rart. Jeg er ikke redd, jeg vet jo av de såkalte bekymringene er grunnløse. Jeg er ikke en perfekt forelder, men jeg gjør en god jobb på alle plan. Hvordan skal noen ta fra meg barna da? Anonymkode: b3ea1...360 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #25 Del Skrevet 5. juli 2024 .. og å miste barna skjer ikke over natta hvis det ikke er vold, rus eller overgrep inni bilde. Anonymkode: 10bde...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #26 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): .. og å miste barna skjer ikke over natta hvis det ikke er vold, rus eller overgrep inni bilde. Anonymkode: 10bde...227 Kanskje ikke for alltid, men mange mister frem til saken har vært i retten og det tar gjerne 4-6 mnd. Vet selv om en på to år som bodde 6 mnd i fosterhjem pga falsk bekymring fra en ansatt i skolen som senere ble sagt opp på bakgrunn av saken. Anonymkode: 52c87...1b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #27 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje ikke for alltid, men mange mister frem til saken har vært i retten og det tar gjerne 4-6 mnd. Vet selv om en på to år som bodde 6 mnd i fosterhjem pga falsk bekymring fra en ansatt i skolen som senere ble sagt opp på bakgrunn av saken. Anonymkode: 52c87...1b6 Eldre søsken gikk på skolen? Hvor var de så lenge? Var det kun den ene ansatte som meldte, uten å ha med seg skolen på saken? Ble det meldt som bekymring fra skolen eller en person som tilfeldigvis jobbet ved skolen? Bare hørtes rart ut. Anonymkode: b3ea1...360 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #28 Del Skrevet 5. juli 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje ikke for alltid, men mange mister frem til saken har vært i retten og det tar gjerne 4-6 mnd. Vet selv om en på to år som bodde 6 mnd i fosterhjem pga falsk bekymring fra en ansatt i skolen som senere ble sagt opp på bakgrunn av saken. Anonymkode: 52c87...1b6 Her var det ikke noe som stemte helt Det blir opprettet en sak hos BV på alle nye saker som komme rinn, men viser det seg at det er grunnløst blir de også avvist ganske raskt, BV tror jeg er godt trente på prioriteringer. Dessverre så blir det nok gjort feil der, som alle andre plasser, men de er heldigvis veldig få og sjeldne, men allikevel så betyr de så mye når de først blir gjort. Anonymkode: d6b82...6bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #29 Del Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eldre søsken gikk på skolen? Hvor var de så lenge? Var det kun den ene ansatte som meldte, uten å ha med seg skolen på saken? Ble det meldt som bekymring fra skolen eller en person som tilfeldigvis jobbet ved skolen? Bare hørtes rart ut. Anonymkode: b3ea1...360 Beklager, det skulle selvsagt stå ansatt i barnehagen. I denne saken ble barnet plassert i fosterhjem frem til rettsaken hadde vært. Barnevernet tok barnet på ajkuttvedtak på dagen grunnet bekymringsmelding fra en ansatt personlig, mistanke om vold. Barnehagen meldte ikke. AnonymBruker skrev (1 time siden): Her var det ikke noe som stemte helt Det blir opprettet en sak hos BV på alle nye saker som komme rinn, men viser det seg at det er grunnløst blir de også avvist ganske raskt, BV tror jeg er godt trente på prioriteringer. Dessverre så blir det nok gjort feil der, som alle andre plasser, men de er heldigvis veldig få og sjeldne, men allikevel så betyr de så mye når de først blir gjort. Anonymkode: d6b82...6bc Dette er ikke uvanlig spesielt ikke i saker med alvorlige anklager. Da må barna ut av hjemmet umiddelbart og det fattes akuttvedtak. Så skal saken opp i nemda etter 4-6 mnd. Anonymkode: 52c87...1b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #30 Del Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Beklager, det skulle selvsagt stå ansatt i barnehagen. I denne saken ble barnet plassert i fosterhjem frem til rettsaken hadde vært. Barnevernet tok barnet på ajkuttvedtak på dagen grunnet bekymringsmelding fra en ansatt personlig, mistanke om vold. Barnehagen meldte ikke. Dette er ikke uvanlig spesielt ikke i saker med alvorlige anklager. Da må barna ut av hjemmet umiddelbart og det fattes akuttvedtak. Så skal saken opp i nemda etter 4-6 mnd. Anonymkode: 52c87...1b6 Akuttvedtak kan foreldrene klage på, og da kommer saken opp innen 1 uke. Anonymkode: 10bde...227 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #31 Del Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Beklager, det skulle selvsagt stå ansatt i barnehagen. I denne saken ble barnet plassert i fosterhjem frem til rettsaken hadde vært. Barnevernet tok barnet på ajkuttvedtak på dagen grunnet bekymringsmelding fra en ansatt personlig, mistanke om vold. Barnehagen meldte ikke. Dette er ikke uvanlig spesielt ikke i saker med alvorlige anklager. Da må barna ut av hjemmet umiddelbart og det fattes akuttvedtak. Så skal saken opp i nemda etter 4-6 mnd. Anonymkode: 52c87...1b6 Jeg har hørt om en lignende sak der barnehageansatt mistenkte vold mot 2 åring. Det ble til at barnet bodde hos den andre forelderen. Jeg fikk vite at de sjekker om barnet kan bo hos nærmeste familie frem til de har funnet ut av hva som stemmer. Det tok kun 2 hjemmebesøk og 2 møter før barnevernet kontaktet politiet å sa at de ikke trengte å anmelde dette. Det gikk 6 uker fra første kontakt til barnet var tilbake igjen. Så mulig slike saker er forskjellige. Men her var det barnehagen som sviktet og hadde dårlig kommunikasjon mellom ansatte og en nyutdannet som stilte ledende spørsmål. Anonymkode: b3ea1...360 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #32 Del Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kanskje ikke for alltid, men mange mister frem til saken har vært i retten og det tar gjerne 4-6 mnd. Vet selv om en på to år som bodde 6 mnd i fosterhjem pga falsk bekymring fra en ansatt i skolen som senere ble sagt opp på bakgrunn av saken. Anonymkode: 52c87...1b6 En på 2 år som ble meldt av skolen! Skjønner ikke. Anonymkode: 3cfd6...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #33 Del Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): En på 2 år som ble meldt av skolen! Skjønner ikke. Anonymkode: 3cfd6...e70 Les to hakk til så finner du ut av det. Anonymkode: b3ea1...360 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #34 Del Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 9.13): Hender det at en bekymringsmelding også blir avvist av barnevernet hvis de tenker at det ikke er nok å gå etter? De har vel ikke alltid kapasitet til å iverksette undersøkelser som ikke handler om vold? Anonymkode: 17a4c...aa3 Barnevernet er lovpålagt å undersøke. Men det kan være et besøk er nok. Anonymkode: ed718...278 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #35 Del Skrevet 6. juli 2024 Ble meldt som hevn en gang. Vedkommende som meldte, løy såpass grovt og stygt og jeg sa at hun meldte som hevn, og fortalte mine erfaringer med det mennesket - det førte til at hun ble selv sjekket opp av barnevernet med de følgene det fikk, som ikke var små, og hun er nå på en liste som ikke troverdig. Psykopater melder falskt. Skulle vært ulovlig å misbruke bv sånn. Anonymkode: b117c...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #36 Del Skrevet 6. juli 2024 Nei det må det ikke. Jeg ble meldt til barnevernet av min ekssvigermor fordi jeg avviste å dra på tannlegevakten for å be om å få bedøve barnets tunge da en av de små tottene på tunga var litt hoven og ubehagelig for barnet. (Barnevernets respons var at de ville blitt skikkelig bekymret dersom jeg faktisk ville bedøve barnets tunge på grunn av noe slikt.) Dette var bare ett av mange utfall fra denne dama, og barnevernet måtte dessverre bruke ressurser på hver og en, uansett hvor tåpelige meldingene var. Selvfølgelig var jo situasjonen kjent for barnevernet ganske fort, men de måtte ta imot og behandle hver eneste melding, uansett hvor meningsløs de var og lite hold det var i dem. Anonymkode: a8f30...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #37 Del Skrevet 6. juli 2024 16 hours ago, AnonymBruker said: Det henlegges i mottak om det er grunnløse bekymringer. Altså da åpnes ikke undersøkelse. Anonymkode: 58b61...5aa Det skal det mye til for Anonymkode: 1e64e...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #38 Del Skrevet 6. juli 2024 20 minutter siden, AnonymBruker said: Ble meldt som hevn en gang. Vedkommende som meldte, løy såpass grovt og stygt og jeg sa at hun meldte som hevn, og fortalte mine erfaringer med det mennesket - det førte til at hun ble selv sjekket opp av barnevernet med de følgene det fikk, som ikke var små, og hun er nå på en liste som ikke troverdig. Psykopater melder falskt. Skulle vært ulovlig å misbruke bv sånn. Anonymkode: b117c...0b0 Det er nok ikke lov mtp gdpr Anonymkode: 1e64e...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #39 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 8.46): Bekymringen gikk ut på at hun ikke hadde kontroll på sønnen og det kunne fort skjedd noen farlige situasjoner med ham. Det var ikke snakk om vold eller mishandling fra hennes side. Iallfall det hun fortalte, det er mulig hun har utelatt noe her. Hun har garantert utelatt masse informasjon. Dette er ikke grunnlag for å åpne undersøkelse. Kollegaen din har bare groomet deg til å stole på hennes versjon. Anonymkode: 0fb20...5b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå