Gå til innhold

Baby vekker meg flere ganger på natta og samboeren min lar toåringen komme inn på morgenen og lage kaos


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Frøydis W skrev (35 minutter siden):

Er dere samboere med baby eller helt fremmede med baby? SNAKK SAMMEN! Burde vært gjort før barnet kom. Man må ha noen kjøreregler og rutiner. 

Så er jo spørsmålet er babyen mikro.. eller passert året? Har dere latt barnet sove i senga eller vendt til å sove i egen seng? Men er det du som mater,ammer på natt bør den fremmede bli gjort oppmerksom på at han kan ta barnet ut på stua og la deg få morgenro.SNAKK SAMMEN!

Hva i allverden?

Anonymkode: fbb7a...76e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, barnet er faktisk bare 2 år selv om den har fått småsøsken. Hadde forstått det om det var 4-5.... Da får dere fikse bedre rutiner for begge barna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg kjempegodt! Her tar mannen heldigvis barna de fleste morgener til han skal på jobb. Er i tillegg viktig å lære barn at alle har det bedre når mamma får nok søvn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vekket de oss før de dro i barnehagen, fordi 2-åringen vår hadde behov for å si god morgen til mamma og baby :) 0 stress, jeg kunne jo sove senere på dagen, og for meg var det viktig å se 2-åringen også på morgenen, så hun ikke følte seg glemt❤️

Ville du sagt nei til 2-åringen din som har lyst å klemme babyen på morgenen, om det var far som sov med baby?

Anonymkode: 5f99c...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

På samme måte som jeg tenker at det sier seg selv at man ikke slår andre. Jeg ser på det som såpass grunnleggende. Men du synes altså det er helt greit å vekke noen som du vet sliter med søvnen en tidlig morgen, når du selv sover godt på eget rom. Ville du gjort det selv?

Anonymkode: fbb7a...76e

Jeg er så uenig med deg. Altså jeg hadde selv blitt lei meg om min eldste ikke hadde  kommet inn til meg på morgenen før bhg, så jeg kunne ønske hen en fin dag, gitt hade kos osv. fordi det er viktig for meg, selvom jeg har vært våken på natten med baby. så dette handler ikke om at noe er en selvfølge. Det handler om at man må kommunisere behov og ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg haar lest hoved innlegget og alle komentarene på side 1og håper det er nok til at jeg kan uttale meg..... Jeg skjønner frustrasjonen din, nå kommer det ikke frem enviktig detalj i en av de siste kommentarene til TS at hun og baby sover på et rom og far og 2 åring på et annet...Nå er mine barn voksene men de har da vært små en gang, nå vet ikke jeg hvor gammel Ts og mannen er, men jeg var i meg av 20 årene og de to pappaene var ca 10 år eldre...Den gangen hadde jeg et klart livs Moto " sove kunne jeg gjøre når jeg ble gammel"Jeg sto opp så tidlig som mulig dvs 5-6 tiden, rett og slett Forde jeg elska det jeg kunne få av alene tid.. På den tiden hadde jeg et veldig aktivt liv, masse venner, jobb i perioder, store familier osv.... Jeg har alltid vært glad i alenetid, slik som nå kl er 06.10 jeg er våken leser KG og koser meg med dagens første kaffe kopp... 

Så er det dette med støy på morgenen, jeg har samboer som er like gamle som meg, vært/bodd sammen i 9 år kjent hverandre i snart 30....( vi er straks 50) siste 2 åra har jeg blitt glad i å av og Till ligge lenger en mannen, at han  står opp lager kaffe, fyrer osv før jeg står opp... siden jeg er så glad i denne alenetiden her i livet, står jeg opp som i dag og har utviklet evnen for mange år siden tl å bevege meg og gjøre ting helt lydløst... så et rotete hus kan være strøkent når den/de som sover våkner og skjønner ingen ting for ingen har hørt noe.. skal ikke noe før tannlegen kl 8.15.... Så tiltake til mannen min, jo han står da av og til opp og ordner kaffe/fyring og slikt... MEN han bråker ustanselig, dunker borti ting, setter de for hardt i fra seg, mister ved tre i gulvet, snakker alt for høyt med kattene osv.. Høres ut som en hel arbeids gjeng er i sving, så sove får jeg ikke, bare ligge og slappe av litt lenger..

Vel jeg har konkludert med at jeg har det best/ trives best med å stå opp slik at jeg har helst 2 timer på meg til jeg skal noe...og de dagene jeg ikke står så tidlig opp, ja da vet jeg at sånn er det.. Mange mener komunikkasjon er d viktige her... Ja jeg kunne prøvd å ta dett eopp med han MEN, jeg vet ca hva svaet hadde blitt..." Det er morra, du skal opp uansett, viktig å komme gang fra  morra av, og at jeg rett og slett fikk stå opp å gjøre det selv hvis jeg er misfornøyd.... så det hadde vært ganske dø født...

Mannen din har sikkert sovet hele natta med 2 åringen, de er friske og uthvilt og om han er som de fleste menn jeg kjenner i allefall. Så tenker han ikke lenger enn dit at du har vært oppe 3 -4 ganger på natt tenker han nok på som at det kunn er den tiden du brikker på babyen som blir stjålet, at du sover hvert minutt i mellom osv og har nok denne tanken på at det er en ny morgen og start på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Herregud for noen mannefiendtlige innlegg. Hva med å tenke at dette er fordi det er en annen person, og ikke fordi det er en mann. Nei, andre kan ikke vite hva du tenker, eller ønsker. Andre kan ha andre preferanser, og ikke forstå av seg selv at du er annerledes. På samme måte som mange av dere åpenbart ikke har tenkt at mannen er annerledes. Det er ikke slik at kvinner har førsterett på "fornuftige behov". I forhold og relasjoner gjør en kompromiss, og en snakker høyt om hvilke behov en har. 

Anonymkode: 6aa95...fd9

Sant?! De fleste som har våknet opp med en baby, flere ganger om natten, ønsker jo å bli hoppet på av en toåring tidlig om morgenen. Hvordan i all verden skal mannen til ts greie å tenke at akkurat ts ikke ønsker denne fantastiske opplevelsen om morgenen? Det er jo bare kos for mor. Far kan lage seg frokost å se på nyheter. Vinn, vinn for hele familien 😃

Anonymkode: 1f173...c2c

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Wtf. Hva med når far ikke er hjemme da, og man har begge alene og må få ungen i feks barnehagen selv? Hva gjør man da? 

Eller hvis man har feks 4 UNGER der den yngste er baby, og pappaen har nyoppdaget hjernekreft og operert ut den og skal ha hvile og ta det med ro, og du må fungere som sykepleier og medisinere hver 4 time døgnet rundt, hushjelp, kokk i tillegg til kone og mamma? 

Rart jeg klarte meg fint UTEN å være utbrent ☺️🏻

Snart er det cemoterapi og strålebehandling for han og jeg må trå til å gjøre alt alene på nytt igjen.. men denne gangen må jeg i tillegg til alt, må jeg ut i  jobb igjen. ☺️ 

 

Anonymkode: cd9a0...f53

Hva om de har 5 hunder, 3 hamstere, 10 katter og en gullfisk? Hva skjer da?

Anonymkode: 1f173...c2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

"han er bare en mann stakars" Dette må jeg si til meg selv innimellom, når mannen gjør ting jeg synes ulogisk eller lite gjennomtenkt 

Anonymkode: 41feb...79a

Dette synes jeg er så feil. Verden styres hovedsakelig av menn. Det er ingen grunn til at de ikke skal kunne ta logiske gjennomtenkte valg. De er voksne ansvarlige folk. Synes det blir helt feil å unnskylde latskap og mangel på interesse 

Anonymkode: ec9d0...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, for jeg har en mann med fungerende topplokk, heldigvis.

Anonymkode: 1ac14...602

Hvis de drar til parterapi så vil de få beskjed om å kommunisere bedre. 

Anonymkode: 7f1f9...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 8.49):

Hva er poenget med å skrive her visst du har problem med at folk svarer? du fremstår jo regelrett sur og frekk. Det er du som framstår belærende ikke de som svarer deg. Det eneste du vil ha er folk som er enig med deg.

Ting som er logisk for deg er ikke alltid logisk for partneren, du gjør sikkert noen ting han også tenker er lite logisk blant annet å forvente at han skal være synsk. Mannen vil vel ha noen minutter ekstra med toaringen selv om han også sikkert har fått lite søvn. Men helt enig i at du burde få deg litt ekstra søvn om det gjør deg mindre bitchy.

Anonymkode: 2f88d...916

Ts skriver ingen sted at hun ønsker råd eller belærende kommentarer. At hun ønsker å få ut frustrasjon og få støtte syns jeg er helt tydelig fra innlegget. Men kg er som kg er, kanskje hun burde vist bedre. 

Jeg har i alle fall full forståelse for at ts er frustrert. Og jo, han burde vite bedre. De fleste damer hadde i alle fall vist. Men dessverre er menn formet av samfunnets på en annen måte enn damer. Både ubevisst og beviste former vi selv i dag menn til å bli tøffe, robuste, egoer, mens jentene skal være myke, søte, føyelig, ikke for høylytt og ikke minst omsorgsfulle/tenke på andre. Derfor dette innlysende for de fleste damer, men ikke for menn. Så skjønner hun som skriver "han vet ikke bedre, han er bare en mann". Så selv om det er blod urettferdig må vi nok til en hvis grad oppdra mennene våre. Om vi ønsker en endring. Og enda viktigste oppdra ungene våre på en mer kjønnsnøytral måte, slik at de ikke risikere å gå i samme felle når de blir stor. Samfunnetet og miljøet rundt ungene kan vi ikke gjøre så mye med. Men vi kan gi de gode holdninger hjemme og håpe at våre gutter blir mer omsorgsfulle og våre jenter litt mindre flinke piker. 

Men i forhold til de mennene som er voksne i dag. Så tenker jeg vi til en hvis grad må gi de noe verktøy og kommunisere hva vi ønsker. Og på sikt kreve at de prøver å sette seg bedre inn i ting og situasjoner i familiedynamikken. For de bør selvsagt ta ansvar for egen "læring" men aller først må vi gjøre de oppmerksom på det. 

Utrolig kipt og urettferdig. Men dessverre ser de og tenker ikke på samme måte som mange damer. 

Anonymkode: f5b87...4ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kommentaren "De burde vite bedre" er et tegn på manglende innsikt at hver sak har to sider. Om man spør mannen så tenker han definitivt ikke på seg selv, men at 2åringen ønsker å si hade til babyen.

Det vi kan prate om her er hvorfor ingen av dere prøver å lære opp toåringen til å være stille, forsiktig og rolig så den ikke vekker baby eller mor. Og dette gjelder begge parter og ikke bare far.

Og denne "det er like åpenbart som å skjønne at man ikke skal slå". Hvorfor slår barn frem til de blir lært/fortalt hvorfor det ikke er greit. Jo for det er en ny opplevelse og dem vet ikke. Dette endrer seg ikke om du er 2 eller 50 år.

Jeg vet TS ikke vil ha råd, men merker at det er så provoserende at det alltid er pappa/far sin skyld fordi han ikke tenker likt som mamma/mor og derfor er han en idiot. Det var slik før i tiden også. Da var kvinner idioter som ikke tenkte som menn og vi kan alle være glad for at den tiden er over oh begge sider har lov til å uttale seg og tenke ulikt. 

Dette var min utblåsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månesol skrev (13 timer siden):

Jeg er så uenig med deg. Altså jeg hadde selv blitt lei meg om min eldste ikke hadde  kommet inn til meg på morgenen før bhg, så jeg kunne ønske hen en fin dag, gitt hade kos osv. fordi det er viktig for meg, selvom jeg har vært våken på natten med baby. så dette handler ikke om at noe er en selvfølge. Det handler om at man må kommunisere behov og ønsker.

Enig med deg

Anonymkode: 9fbd5...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

katties skrev (19 timer siden):

Skjønner deg kjempegodt! Her tar mannen heldigvis barna de fleste morgener til han skal på jobb. Er i tillegg viktig å lære barn at alle har det bedre når mamma får nok søvn.

Eh ja bare dropp dey barnet du har fra før som vil inn å gi mamma Kos ..

Anonymkode: 9fbd5...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sant?! De fleste som har våknet opp med en baby, flere ganger om natten, ønsker jo å bli hoppet på av en toåring tidlig om morgenen. Hvordan i all verden skal mannen til ts greie å tenke at akkurat ts ikke ønsker denne fantastiske opplevelsen om morgenen? Det er jo bare kos for mor. Far kan lage seg frokost å se på nyheter. Vinn, vinn for hele familien 😃

Anonymkode: 1f173...c2c

Vel de fleste ville nok saft god morgen til to åringen og gitt den klem oh ønsket barnet en fin dag. 

Anonymkode: 9fbd5...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 8.46):

Dere som svarer at man må kommunisere bedre: hadde dere (i en omvendt situasjon) åpnet døra en tidlig morgen på rommet til sovende far og baby som dere visste var oppe minst tre ganger per natt og sluppet løs en hoppende toåring i dobbelsenga som hopper på far og som gjerne skulle hoppet på baby også om han fikk lov? 

Hvis svaret er ja, hvorfor? For meg sier det seg selv at man ikke vekker noen som ikke sover skikkelig på natta så tidlig.

Anonymkode: fbb7a...76e

Jeg hadde ønsker at to åringen kom inn på morningen , selvsagt 

Anonymkode: 9fbd5...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 8.46):

Beklager, jeg bare antok det, siden han gjorde det nå.

Da ville jeg stått opp og brukt noen minutter på toåringen, uten at baby vekkes. Blir veldig lenge for en liten tass å være uten mamma fra han legger seg til han kommer hjem på ettermiddag. Særlig når han vet at baby er sammen med deg hele tiden. 

Anonymkode: ceeb0...2aa

👏

Anonymkode: 9fbd5...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 8.49):

Nei, jeg er tydelig på at dette er noe som sier seg selv. 

Anonymkode: fbb7a...76e

For deg ja

Anonymkode: 9fbd5...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 8.12):

Han kommer opp i senga og lager et leven med min samboers velsignelse, og så får verken jeg eller baby sove etterpå. Nå har jeg sagt fra til samboer, MEN DETTE SYNES JEG HAN BURDE TENKT PÅ HELT AV SEG SELV GITT:)

måtte bare lufte litt irritasjon, det sier seg jo selv at det er helt unødvendig å komme inn på rommet og vekke oss?!

Anonymkode: fbb7a...76e

Separate soverom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 8.42):

Menn tenker litt anderledes en kvinner. Mener ikke at de er mindre oppegående, men de har et annet tankesett. Er ikke dynd i dem, men et lite sitat jeg bruker til meg selv for å unnskylde han når jeg blir irritert 😉

Anonymkode: 41feb...79a

Tullball. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...