Gå til innhold

Trenger tips til middager på hyttetur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hytta har kjøkken med strøm, ovn og stekeovn. Middagene må passe til barn mellom 2 og 16 år. Det behøver ikke være superenkelt, men heller ikke for avansert. Ikke for dyrt pr middag. Ingen allergier. 

Noen tips? 😊

Anonymkode: c331d...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det du spiser hjemme

Anonymkode: ba510...427

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hytta har kjøkken med strøm, ovn og stekeovn. Middagene må passe til barn mellom 2 og 16 år. Det behøver ikke være superenkelt, men heller ikke for avansert. Ikke for dyrt pr middag. Ingen allergier. 

Noen tips? 😊

Anonymkode: c331d...540

Sjekk ut Linda Stuhaug. Hun har mange tips til middag.

Anonymkode: 31e92...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar du vil bruke minst mulig tid på kjøkkenet, så prepp hjemme så er det enda mindre jobb og vasking på hytta

Pølsegryte (Det kan og grateneres i ovn)

Fleskepannekaker (lag røre og putt på feks en tom halvannen liters flaske) Bacon steker du i ovn 180grader i ca 15 min

Pølse og potetmos (Du trenger ikke bruke matfløte vanlig melk er innafor)

Brennsnut (lapskaus)

 

Basicly alt du kan lage hjemme kan lages på hytta, men anbefaler alltid å preppe mest mulig hjemme når en bare skal være på hytta noen få dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (2 timer siden):

Antar du vil bruke minst mulig tid på kjøkkenet, så prepp hjemme så er det enda mindre jobb og vasking på hytta

Pølsegryte (Det kan og grateneres i ovn)

Fleskepannekaker (lag røre og putt på feks en tom halvannen liters flaske) Bacon steker du i ovn 180grader i ca 15 min

Pølse og potetmos (Du trenger ikke bruke matfløte vanlig melk er innafor)

Brennsnut (lapskaus)

 

Basicly alt du kan lage hjemme kan lages på hytta, men anbefaler alltid å preppe mest mulig hjemme når en bare skal være på hytta noen få dager.

Takk for tips. Skal være på hytta i 8 dager 😊

Anonymkode: c331d...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sjekk ut Linda Stuhaug. Hun har mange tips til middag.

Anonymkode: 31e92...fb0

Skal sjekke ut 😊

Anonymkode: c331d...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

det du spiser hjemme

Anonymkode: ba510...427

Joda, men nå er det jo gjerne litt nye retter jeg var ute etter da. Man går jo gjerne i samme mønster, og jeg kunne tenkt meg noe annet enn de middagene vi ofte rullerer på hjemme 😊

Anonymkode: c331d...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spagetti bolognese (evt skruer som er lettere for 2åringen)

Cæsarsalat. Vår på to spiser dressingen, parmesanost, bacon, kylling, krutonger. Smaker litt på selve salaten. 

Hjemmelaget tomatsuppe med egg og rundstykker 

Quesedilla 

Laks, agurksalat, potet og rømme 

 

Anonymkode: 995e3...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttboller er god hyttemat. Gjør det enkelt ved å bruke ferdig stekte kjøttboller, potetmospose,torosaus og grønnsaksblanding. Tar du med nok kjøttboller kan du ha det med pasta og tomatsaus en annen dag. 

Gryteretter er godt. Forbered hjemme,eller bruk Toro her også. 

Pølser kan varieres med mos,pommes frites, pasta,brød,lompe osv.

Fiskekaker pleier de fleste å like. Det kan også varieres med potet,potetmos,pasta,i pitabrød, i hamburgerbrød osv. 

Spagetti med kjøttsaus.

Suppe med rundstykker ved siden av. Her velger du posesuppe eller ferdigsuppe hvis du vil gjøre det lettvint.

For meg er hyttemat gjerne hermetikk, da man sjelden hadde kjøleskap på hytta i "gamle dager".  Vi spiste mye sodd,lapskaus, joika osv. Gjerne med loff eller rundstykker til. Det er jo superenkelt,bare å varme opp.

Anonymkode: dbe72...ebe

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ofte med sånn rull-ut pizzabunner på hytta og lager enkel pizza. Barna syns det er stas. 
Ellers så er det mye grilling på hytta for vår del. Typisk hyttegrilling inkluderer pølser, hamburgere, koteletter. Og marshmallows til dessert. 

Anonymkode: 50182...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...