AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #1 Del Skrevet 3. juli 2024 Håret mitt ser ikke ut, fordi jeg har vært dårlig på å klippe det. Lang og tykt, men flisete sånn at det står opp over hele hodet liksom. Fikk tips om olaplex no.3 for å gjøre det sterkere, men ønsker flere tips. Klipper det selv og har ikke råd til frisør. Anonymkode: 19fd4...809 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #2 Del Skrevet 3. juli 2024 Tror du bør bruke et hår serum med mye silikon. Det skjuler det men det reparerer ikke, så det er et alternativ mens du bruker olaplex, da 😊 Denne er fin, litt dyr. Ellers så bør du sove med håret i en løs flette for at det ikke skal bli mer slitt. Anonymkode: c32fd...c28 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #3 Del Skrevet 3. juli 2024 Flisete eller frizzy? Flisete er ødelagte hårstrå, og eneste måten fikse det er å klippe av alt som er ødelagt, og deretter forebygge at nye friske hårstrå fliser seg. Frizzy derimot krever vanligvis "bare" tilstrekkelig fuktighet. Anonymkode: 37848...9c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #4 Del Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Flisete eller frizzy? Flisete er ødelagte hårstrå, og eneste måten fikse det er å klippe av alt som er ødelagt, og deretter forebygge at nye friske hårstrå fliser seg. Frizzy derimot krever vanligvis "bare" tilstrekkelig fuktighet. Anonymkode: 37848...9c9 Det er flisete ja. Splitte tupper. Har ikke lyst å klippe meg kort.. holder det å stusse det et par cm innimellom? Anonymkode: 19fd4...809 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #5 Del Skrevet 3. juli 2024 Du må klippe det som har fliset seg, hvis ikke fortsetter det bare å splittes oppover. Ikke varmebehandling, ikke rettetang. Ikke gni med håndkle, klem det tørt. Gre minst mulig. Bruk samlende og pleiende produkter (jeg er fornøyd med Curl Girl sin Curling Cream), da både blir det mindre brus og mindre skade. Spray-kurer og leave in-orodukter er mindre tidkrevende i bruk og gjør at de brukes oftere. Jeg liker produktene til Paul Mitchell, særlig Awapuhi-serien. Anonymkode: 48e05...99e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #6 Del Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er flisete ja. Splitte tupper. Har ikke lyst å klippe meg kort.. holder det å stusse det et par cm innimellom? Anonymkode: 19fd4...809 Det holder stusse noen cm, så lenge du gjør det oftere enn tempoet håret slites. Men jeg gjorde som deg, nødløsning og brannslukking... Stusset håret ofte, og fikk aldri lengre hår enn like nedenfor skuldrene. Håret var så slitt at det ble ødelagt før det rakk bli lengre. Så klippet jeg av alt som var slitt, sluttet med behandling som sliter på håret, og begynte ta godt vare på håret. Startet litt "på nytt". De siste 2-3 årene har jeg kun stusset håret når det er så langt at det er i veien for buksekanten. Anonymkode: 37848...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 3. juli 2024 #7 Del Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Håret mitt ser ikke ut, fordi jeg har vært dårlig på å klippe det. Lang og tykt, men flisete sånn at det står opp over hele hodet liksom. Fikk tips om olaplex no.3 for å gjøre det sterkere, men ønsker flere tips. Klipper det selv og har ikke råd til frisør. Anonymkode: 19fd4...809 Har det gått så langt, kommer du ikke utenom en klipp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 3. juli 2024 #8 Del Skrevet 3. juli 2024 (endret) Jeg har null slitte tupper, hår nesten ned til rompa. Mine tips: - ikke farge det - børste forsiktig, slik at man ikke strekker det til hårstråene ryker - passe på at det ikke konstant gnis mot ting. F.eks hjelper silkeputevar, spesielt om du snur deg mye i senga Endret 3. juli 2024 av katties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 4. juli 2024 #9 Del Skrevet 4. juli 2024 Ryddet for avsporinger. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #10 Del Skrevet 4. juli 2024 Tips 1. Ikke sov med vått hår 2. ingen føning eller varmebehandling 3. Vask så sjeldent du kan. 1 gang i uken for eksempel 4. Bruk gode produkter med fuktighet/proteiner. Maske 1 gang i uken og putt leave in/maske i tuppene når du er ferdigdusjet. 5. Stuss/klipp deg hver sesong. 6. Gå minst mulig med håret opp i strikk eller i stramme frisyrer. 7. Gre håret og masser hodebunnen godt for økt blodsirkulasjon. Sunn hodebunn = sunt hår. 8. Spis sunt og drikk mye vann 9. Ikke farg eller blek håret. Om du skal så ikke gjør det for ofte og kjøp produkter for behandlet hår. Anonymkode: 8878d...66c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 5. juli 2024 #11 Del Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tips 1. Ikke sov med vått hår 2. ingen føning eller varmebehandling 3. Vask så sjeldent du kan. 1 gang i uken for eksempel 4. Bruk gode produkter med fuktighet/proteiner. Maske 1 gang i uken og putt leave in/maske i tuppene når du er ferdigdusjet. 5. Stuss/klipp deg hver sesong. 6. Gå minst mulig med håret opp i strikk eller i stramme frisyrer. 7. Gre håret og masser hodebunnen godt for økt blodsirkulasjon. Sunn hodebunn = sunt hår. 8. Spis sunt og drikk mye vann 9. Ikke farg eller blek håret. Om du skal så ikke gjør det for ofte og kjøp produkter for behandlet hår. Anonymkode: 8878d...66c Jeg gjør 1, 2, 3, 5 og 6. Har likevel hår uten slitte tupper, nesten til rompa. Riktig type vasking skader ikke hår. Heller ikke føning, hvis alternativet er f.eks. sette det opp i fuktig tilstand. Man trenger ikke klippe håret regelmessig - kun om det er skadet eller ser pistrete ut i tuppene, men da er det for utseendet skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå