Trolltunge Skrevet 6. juli #21 Del Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 20.05): Når du sier "vi" - hvem er det du mener da? Anonymkode: ff5f0...428 Lurer jeg også på. Jeg har stor høyde for at folk har gjort feil, dersom de tar ansvar for sine feil, har reflektert godt over det, sagt unnskyld der det er nødvendig og helt tydelig har lært av sine feil. Vi mennesker feiler og utvikler oss på det. Er der ingen utvikling og læring derimot, så er jeg ikke like nådig. Jeg har gjort mange feil selv, men har samme krav til meg selv i forhold til å ta ansvar for de feil jeg har gjort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 6. juli #22 Del Skrevet 6. juli (endret) On 7/3/2024 at 11:18 PM, AnonymBruker said: Jeg tenker mer på små ting som eksemplene over. Anonymkode: 503ee...c5b Er det å være utro og stjele "små ting" for deg? Ok dette sier ganske mye.. Endret 6. juli av askjiir 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #23 Del Skrevet 9. juli askjiir skrev (På 6.7.2024 den 16.41): Er det å være utro og stjele "små ting" for deg? Ok dette sier ganske mye.. så ja det er "små ting" vil jeg si om det skal sammenlignes med mord. Sier ganske mye når du ikke skjønner kontekst. Anonymkode: d1dc2...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #24 Del Skrevet 9. juli Tror ikke mange skjønner poenget ditt med innlegget for folk skal sette det på spissen og leser ikke konteksten nøye nok. Innlegget handler om fordommer for andres fortid og dems tid for å rette det opp og forandre seg, og det at mange fortsatt ikke gir slipp på fortiden til andre og lar det bli en gjenganger for å ha noe å prate om eller bare ha noe å ta dem på. Synes innlegget er vell reflektert fordi det er flott å kunne drøfte litt sammen å starte samtaler om at man kanskje skal bry seg mer om seg og sitt og ikke alle andre. Og ja selvfølgelig finnes det ting mennesker gjør som er utilgivelig som mord, voldtekt, overgrep og tortur etc. Men å sammenligne det med utroskap og stjeling er kanskje det drøyeste laget. Stjeling kan man enten rette opp i og betale for, eller så har du kleptomaner som aldri stopper. Det skader jo heldigvis ingen, men det er ikke greit selvfølgelig men der har du muligheten til å rette opp i livet. Det kan du ikke om du har drept noen. Anonymkode: d1dc2...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 9. juli #25 Del Skrevet 9. juli 29 minutter siden, AnonymBruker said: så ja det er "små ting" vil jeg si om det skal sammenlignes med mord. Sier ganske mye når du ikke skjønner kontekst. Anonymkode: d1dc2...775 Alt er småting sammenlignet med mord, ikke bruk det som en unnskyldning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #26 Del Skrevet 9. juli askjiir skrev (11 timer siden): Alt er småting sammenlignet med mord, ikke bruk det som en unnskyldning. Unnskylding for hva? Anonymkode: d1dc2...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 9. juli #27 Del Skrevet 9. juli 21 minutter siden, AnonymBruker said: Unnskylding for hva? Anonymkode: d1dc2...775 Stjeling og utroskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #28 Del Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 2.13): Tror ikke mange skjønner poenget ditt med innlegget for folk skal sette det på spissen og leser ikke konteksten nøye nok. Innlegget handler om fordommer for andres fortid og dems tid for å rette det opp og forandre seg, og det at mange fortsatt ikke gir slipp på fortiden til andre og lar det bli en gjenganger for å ha noe å prate om eller bare ha noe å ta dem på. Synes innlegget er vell reflektert fordi det er flott å kunne drøfte litt sammen å starte samtaler om at man kanskje skal bry seg mer om seg og sitt og ikke alle andre. Og ja selvfølgelig finnes det ting mennesker gjør som er utilgivelig som mord, voldtekt, overgrep og tortur etc. Men å sammenligne det med utroskap og stjeling er kanskje det drøyeste laget. Stjeling kan man enten rette opp i og betale for, eller så har du kleptomaner som aldri stopper. Det skader jo heldigvis ingen, men det er ikke greit selvfølgelig men der har du muligheten til å rette opp i livet. Det kan du ikke om du har drept noen. Anonymkode: d1dc2...775 Godt poeng egentlig å nevne kleptomani, det blir et eksempel på at stjeling ikke bare er stjeling. Kleptomani er jo en sykdom, og man kan ha fått hjelp og sluttet med det f eks. Og man gjorde det aldri fordi man var en dårlig person. Mens med folk som stjeler for økonomisk vinning blir jo noe annet. Og folk som stjeler for å overleve, og kanskje stjeler fra et stort selskap eller noen som ikke lider under det akkurat. Da er jo det også forskjell på det og å svindle en gammel dame for masse penger f eks. Mange nyanser, og det er det sannsynligvis i det aller fleste ting. Og det burde folk huske mer på, at de vet ikke alltid alle disse nyansene eller omstendighetene bak f eks utroskap eller kriminelle handlinger Anonymkode: 50dd4...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå