Gå til innhold

Mor har blokkert far og hans familie…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om han har så dårlig økonomi, så kan han få fri rettshjelp. 

Så far må først ta det via fvk, og videre via retten om det ikke fører frem via fvk. Om mor faktisk driver samværsabotasje (og ikke beskytter barna), er sjansene store for at far får hovedomsorgen, om han da faktisk har økonomi til det.

Barnevernet har ingen som helst mulighet til styre noe som helst rundt samvær.

Anonymkode: 9fcdd...bec

Så barnevernet kan gi påvirke mor i riktig retning, f.eks?

Anonymkode: a90bc...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Far til mine barn, fortalte også sin omgangskrets at det var jeg som sabotere og nektet samvær.

For alle fremsto han som en god familiemann samme  med ny kone og deres barn.

For synskyld la han inn flere bekymringsmeldinger til BV, vi var mange runder hos FVK, også retten ett par ganger. 

Hver gang endte det med at barna hadde litt samvær, ble lovet turer, ferier etc. Men etter en stund- stoppet han det. ( av grunner som at han fant ut at jeg f.eks dro på helgetur når barna var hos han)

Ikke var stemor grei eller når barna var der, de fortalte hele tiden om hvor dårlig mor jeg var.

Dette var skikkelig skadelig for barna. Så fra minste var 10, nektet de å være hos han, og jeg støttet de.

Alle barna er i dag godt voksne med egne barn - men velger selv og fortsatt ikke ha kontakt med sin far.

Anonymkode: 4eb41...b4e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt skummelt å søke om hovedomsorgen for barn og samtidig ha så dårlig økonomi at man må ha fri rettshjelp. 

Anonymkode: ee6a0...175

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn har rett til kontakt med både mor og far, så lenge det ikke ligger noe svært alvorlig til grunn. Mor eier ikke barna.

Anonymkode: 35d10...880

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimma skrev (1 time siden):

Nei. Om far ønsker samvær kan (bør) han ta det til retten.

det kommer helt an på om det man blir enig om i retten blir rettskraftig ellers er det bare ord på papiret og mor kan fortsette som før. 

Anonymkode: cb5ff...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne vært meg, jeg opplever det samme etter en stygg skilsmisse med langvarig utroskap fra mors side( jeg er mann) , forskjellen her er at jeg har tatt det til retten. Og til dere som sier at han ikke har prøvd nok, kommer en slik rettsak på mellom 300-500000,-  avhengig av hvor mange runder. Her handler det også om det samme, bidrag , ny kjæreste som barna vil omgås og ikke minst økonomisk oppgjør . Her har vi en mor med dårlig inntekt nå og ikke minst fremover. Så planen var å leve av barnebidrag og stønader. Så fort disse tingene krasjet og hun ikke fikk det slik hun ville ble barna fjernet fra mitt og min families sine liv. Så jeg endte faktisk med å bare møte opp på skole for å ta de med på samvær da det ikke gikk å avtale noe med mor. Dette er i retten nå. Kommer garantert til å gå bra da jeg står løpet ut og barna vil være også med meg og mindre med sin mor. Den vinner rettsak kan også kreve at den tapende part må betale hele saken, noe jeg også kommer til å kreve

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun vil ikke møte. Han føler seg låst.

Anonymkode: a90bc...e0e

Når mekler får bestilling av far ringer de mekler mor og informerer om at de må finne ett tidspunkt for mekling innen en frist. Mor blir informert om at hun har krav på fri fra jobb for å møte og at far kan ta henne til retten selv om hun ikke møter på mekling. Å ikke møte på mekling er nesten det samme som å si at man er villig til å tape i retten. Så fars klage over at mor ikke kommer til å møte...vel, det er egentlig hans gevinst om hun ikke møter. Jeg har barn med en mann som klagde og klagde til alle, jeg ble hetset på byen av mennesker som trodde på han men han møtte aldri til samvær. Han fikk en dom på at han skulle ha samvær, møtte fortsatt ikke men fortsatte i 7 år etter det å sette ut rykter om hvor ond jeg var. En sak har to sider.

Anonymkode: c5aab...de9

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han sier han ikke har råd.

Fins det andre muligheter for han?

Anonymkode: a90bc...e0e

Tror ikke du forstår. Folk prøver gi deg svaret her,men du tror det er andre muligheter? Vel om han ønsker forholde seg til lover og regler må HAN stevne mor for RETTEN som andre sier her. Domstolen har siste ord. Mor er nødt å møte for å si det slik. Det bestemmer retten. Hun MÅ møte. 

For sine barn er man villig til å selge både hus,bil og eiendeler for å vinne en rettsak som gjelder sine EGNE barn. Klart han får det til!!

Så nei det er ingen andre muligheter, hva trodde dere ? RETTSVESENET er den høyeste makt. Med mindre dere tar det bakveien og sender en torpedo på hennes dør😅 Altså nei det finnes ingen andre lovlige måter gjøre dette på. 

 

 

Anonymkode: f48b1...80d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Som han har beskrevet det, så startet sabotasjen umiddelbart etter at han fikk kjæreste. Hun har vært en relativt kontrollerende partner, han ettergiven og konfliktsky. Det var da han satt ned foten at det gikk så galt.

Anonymkode: a90bc...e0e

Og siden har han prioritert å gifte seg og få flere barn, men har ikke tatt seg råd til å kjempe for de barna han alt hadde. Selv om mor saboterer og er urimelig og har hovedskylda for konflikten her, har han også hatt og tatt valg. Problemet hans er at jo lenger tid det går, særlig når barna var så små da det startet, jo vanskeligere blir det. En ting er å få samvær, en annen å bygge et godt forhold til barna, som kjenner ham stadig mindre og blir påvirket av mor. Det hjelper så lite å ha rett på papiret. 

Anonymkode: d7a3e...72c

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler en liten sum hver måned ekstra til fagforbundet, for advokat, viss jeg skulle trenge det i fremtiden. Det er vel et bra alternativ til billig advokat utgifter? 

Anonymkode: 14b79...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så barnevernet kan gi påvirke mor i riktig retning, f.eks?

Anonymkode: a90bc...e0e

Nei - som sagt mange ganger  - barnevernet kan ikke gjøre noe som helst. 

Advokat, mekling hos familievernkontoret og rettsak er eneste løsning for mannen. 

Du har fått mange gode svar, men du velger å ikke høre, velger å repetere hvor mye dere tror på hva mannen sier etc.. Det spiller ingen rolle. 

Faktum er at fars alternativer er dette.  Advokat, mekling hos familievernkontoret og rettsak!

Anonymkode: c74d3...57e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei - som sagt mange ganger  - barnevernet kan ikke gjøre noe som helst. 

Advokat, mekling hos familievernkontoret og rettsak er eneste løsning for mannen. 

Du har fått mange gode svar, men du velger å ikke høre, velger å repetere hvor mye dere tror på hva mannen sier etc.. Det spiller ingen rolle. 

Faktum er at fars alternativer er dette.  Advokat, mekling hos familievernkontoret og rettsak!

Anonymkode: c74d3...57e

Det var da voldsomt😅

Anonymkode: a90bc...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk anmelde sabotasje. 

Engasjer advokat, høre om han kan ha rett på fri rettshjelp. 

 

Anonymkode: 7d918...f93

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd tilsvarende i familien. Etter han hadde vunnet frem i retten ang samvær, fortsatte sabotasje. Han var da konkurs, man får ikke fri rettshjelp om man har ok inntekt. Han endte opp psykisk nedkjørt 3 år etter rettsak. Siste råd fra psykolog var å gi opp, for å skåne barna fra å stå midt i " krigs-sonen". Fikk ikke kontakt før ungene tok kontakt etter at de flyttet hjemmefra. To barn vokste opp uten far fordi mor ville det. Tragisk, men slik er det.

Anonymkode: 4618f...c93

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har opplevd tilsvarende i familien. Etter han hadde vunnet frem i retten ang samvær, fortsatte sabotasje. Han var da konkurs, man får ikke fri rettshjelp om man har ok inntekt. Han endte opp psykisk nedkjørt 3 år etter rettsak. Siste råd fra psykolog var å gi opp, for å skåne barna fra å stå midt i " krigs-sonen". Fikk ikke kontakt før ungene tok kontakt etter at de flyttet hjemmefra. To barn vokste opp uten far fordi mor ville det. Tragisk, men slik er det.

Anonymkode: 4618f...c93

Jeg har forstått at dette ofte kan være utfallet…

Anonymkode: a90bc...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

far ikke lenger fikk se barna.

Det er jo en forhistorie her. Noe slikt skjer ikke uten grunn. Barn har rett til samvær med foreldrene sine, så her har far åpenbart hatt store mangler som forelder slik at retten har dømt ham uskikket. 

Anonymkode: 5b318...2a6

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sententia skrev (2 timer siden):

Men kanskje far ikke er bra for barna? 
I nær krets hos oss er det en mann som alltid har blitt sett på som en flott mann. Tilstedeværende for barna sine. En ressurs. Han har vært ødeleggende for barnet fra første forhold. Det barnet er nå voksent, og har igjen noe kontakt med far. Allikevel er forholdet ødelagt for alltid. Og det var tilslutt mor som klarte sette ned foten på vegne av barnet sitt. Barnet var jo lojal mot far, selv når far var uegnet som omsorgsperson.

Det du beskriver der er veldig sant. Min x mann var sånn, fantastisk mann i alles øyne og utad en veldig fin og bra pappa. Men ikke hjemme, han forandret seg drastisk fra 1-2 barn, jeg gikk fra han når de var små. Brukt over 200 000 kroner på 3 omganger i retten, med alt av advokater, sakkyndige etc. 

Far ikke ikke ha samvær med barna sine om de ikke absolutt ba om det. Han var manipulerende bl.a og fikk kun kontakte meg om det var noe han ville vite angående barna. 

En gjør alt for barna sine, barndommen og oppveksten til barna er det viktigste av alt. Da får det koste hva det vil koste. 

Lurer på hvem ts er i dette røret.

Eneste barnefar kan gjøre er å få meklings attest og ta det til retten. Det er det eneste riktige og da vil de komme frem til en samværsavtale som er best for alle parter. 

Anonymkode: 2ce64...c7c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det du beskriver der er veldig sant. Min x mann var sånn, fantastisk mann i alles øyne og utad en veldig fin og bra pappa. Men ikke hjemme, han forandret seg drastisk fra 1-2 barn, jeg gikk fra han når de var små. Brukt over 200 000 kroner på 3 omganger i retten, med alt av advokater, sakkyndige etc. 

Far ikke ikke ha samvær med barna sine om de ikke absolutt ba om det. Han var manipulerende bl.a og fikk kun kontakte meg om det var noe han ville vite angående barna. 

En gjør alt for barna sine, barndommen og oppveksten til barna er det viktigste av alt. Da får det koste hva det vil koste. 

Lurer på hvem ts er i dette røret.

Eneste barnefar kan gjøre er å få meklings attest og ta det til retten. Det er det eneste riktige og da vil de komme frem til en samværsavtale som er best for alle parter. 

Anonymkode: 2ce64...c7c

Som foreldre gjør vi alt vi kan for ungene våre. Jeg ser allikvel at å slå seg konkurs eller sette seg i dype økonomiske problemer på grunn av en rettssak man ikke har råd til, sitter langt inne for mange.

Anonymkode: a90bc...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det var da voldsomt😅

Anonymkode: a90bc...e0e

Nei det er ikke voldsomt, men noen må ha det inn med te-skje..  

Kan garantere deg at det er mer til historien her enn hva denne mannen forteller deg og kompisen sin. 

En barnefordelingssak i retten vil koste mellom 100-200.000.. Ikke noe han må betale i en engang. Så vil denne mannen se barna sine så finner han en måte. 

Vil han ikke - så er det 100% mer til saken enn dere blir fortalt. Mange foreldre - uavhengig av kjønn gjør seg selv til offer- uten å være det. Og godtroende mennesker tror på historien og bidrar til mer svartmaling av en situasjon de egentlig ikke vet nok om til å ha en mening om. 

Anonymkode: c74d3...57e

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det er ikke voldsomt, men noen må ha det inn med te-skje..  

Kan garantere deg at det er mer til historien her enn hva denne mannen forteller deg og kompisen sin. 

En barnefordelingssak i retten vil koste mellom 100-200.000.. Ikke noe han må betale i en engang. Så vil denne mannen se barna sine så finner han en måte. 

Vil han ikke - så er det 100% mer til saken enn dere blir fortalt. Mange foreldre - uavhengig av kjønn gjør seg selv til offer- uten å være det. Og godtroende mennesker tror på historien og bidrar til mer svartmaling av en situasjon de egentlig ikke vet nok om til å ha en mening om. 

Anonymkode: c74d3...57e

Han har ikke sagt han ikke vil ta det til retten. Men han trenger nok å samle seg nok til å faktisk se at det er en mulighet. Og kanskje ikke så overkommelig som det kan kjennes.

Vi bidrar ikke til svartmaling, og jeg syns ikke det er helt på jordet at menn kan oppleve grove overtramp fra kvinner likesom kvinner kan oppleve det fra menn.

Det er mer til historien som jeg gjerne burde ha delt for ikke å bli oppfattet som godtroende fjotter, men menn kan altså også være den tapende part i et brudd med psykisk og fysisk vold fra en kvinne. 

Anonymkode: a90bc...e0e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...