Gå til innhold

Mor har blokkert far og hans familie…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Far har to barn til + kone, hadde han vært så skadelig så hadde han ikke hatt det. Men jeg tror han pynter litt på hvor hardt han prøver. 

Anonymkode: ee6a0...175

Nja… folk kan elske sine barn forskjellig. Min mor pleide å fortelle om at jeg var ikke ønsket i familien, mens min søster har fra fødselen fått alt hun kan peke på. 

Anonymkode: b7462...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lauv skrev (Akkurat nå):

Hvis han har hus så er han vel forsikret også. Som regel dekker en vanlig hus/innboforsikring utgifter til advokat ved en tvist. For noen år siden dekket de opp til 100k på min forsikring ihvertfall. Dette ordner advokaten hans med, han/hun trenger bare navnet på forsikringsselskapet.

 

Et kjapt googlesøk så får du opp help advokatforsikring, advokatforsirking via LO, advokatforsikring via tryg. 

Så det er latskap.

Anonymkode: ee6a0...175

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Der tror jeg du tar feil. Vi opplever han som veldig opptatt av å skulle få kontakt med barna sine. 

Anonymkode: a90bc...e0e

Det er stor forskjell på å si man ønsker, si man prøver, si man vil. 

Men vil man virkelig så går man rettens vei. Og det er fars eneste mulighet her. Så enten gjør han det - koste hva det koste vil, eller så lar han være og blir sittende igjen som offeret han gjør seg til selv.. 

Det er faktisk så enkelt, samtidig så vanskelig. Enten eller. Andre muligheter har han ikke. Så vil han - så vet han hva han må gjøre. 

Anonymkode: c74d3...57e

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nja… folk kan elske sine barn forskjellig. Min mor pleide å fortelle om at jeg var ikke ønsket i familien, mens min søster har fra fødselen fått alt hun kan peke på. 

Anonymkode: b7462...157

Det har likevel litt å si.

Kanskje kona tar all henting og levering, gjør alt hjemme, mannen går bare til g fra jobb. Da ser man hva slags mann det er. 

Anonymkode: ee6a0...175

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare bladd meg gjennom tråden, men dette er mitt inntrykk også. Er du sikker på at han faktisk er blokkert TS og at det ikke bare er noe han sier? Om han er alvorlig om dette så må han begynne med familievernkontoret og kanskje han skal begynne med en privat samtale med en terapeut for å finne ut hvordan angripe dette? 

Anonymkode: b7462...157

Han er sikker på det. Ingen leveringsbekreftelse, når ikke igjennom når han ringer, og det samme gjelder dor tanter, onkler og besteforeldre. 
Vi bor i ei lita bygd hvor mange følger med på hverandre, og fra folk som er når barna,  sier han at hanhar fått bekreftet at barna har telefon, at de bruker den hyppig, ringer, tekster osv.

Anonymkode: a90bc...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også få nedbetalingsplan på slike saker. 

Anonymkode: ee6a0...175

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Han sier han ikke har råd.

Fins det andre muligheter for han?

Anonymkode: a90bc...e0e

«ikke råd» i denne sammenhengen tolker jeg som vil ikke nok. Har han undersøkt hva det koster? Noe sier meg st svaret er «nei». Men han må jo det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Far har to barn til + kone, hadde han vært så skadelig så hadde han ikke hatt det. Men jeg tror han pynter litt på hvor hardt han prøver. 

Anonymkode: ee6a0...175

Joda! Mannen jeg snakker om har også kone og flere barn. Og han er en flott far for dem, virker det som. Han var/er IKKE det for første barnet. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Far har to barn til + kone, hadde han vært så skadelig så hadde han ikke hatt det. Men jeg tror han pynter litt på hvor hardt han prøver. 

Anonymkode: ee6a0...175

Vel, til nå har han nok ikke prøvd hardt nok, men som jeg skrev lenger oppe så er det ofte gode grunner til at man gjør som man gjør når man gjør det. Jeg tror denne mannne trenger å bygge seg opp til å klare å ta stegene som kreves. Og noen av oss trenger støtte i tunge ting. Vi har fått med oss mye bra i denne tråden, med nye perspektiver OG praktiske råd.

Anonymkode: a90bc...e0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En 11 åring er kjent med denne funksjonen på telefonen sin. 

Anonymkode: ee6a0...175

På generelt grunnlag håper jeg virkelig at de fleste 11-åringer fortsatt har telefon med foreldrekontroll, som ikke administreres av barnet selv..? For i så fall er det jo revnende likegyldig om 11-åringen er kjent med denne funksjonen når man ikke får gjort noe med den uansett.

Anonymkode: e967b...b1b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi er denne mannens venner. Han er min manns kompis:)

Ja, det er mye vi ikke vet. Mange nyanser her, så det er ikke lett å tilegne seg en objektiv opplevelse av saken og forløpet.

Som han har beskrevet det, så startet sabotasjen umiddelbart etter at han fikk kjæreste. Hun har vært en relativt kontrollerende partner, han ettergiven og konfliktsky. Det var da han satt ned foten at det gikk så galt.

Anonymkode: a90bc...e0e

Mange har det inntrykket av en part uten at det bestandig stemmer. Uansett hvor godt du tror du kjenner din venn så kan det være veldig motsatt. 

Anonymkode: ee6a0...175

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (2 minutter siden):

«ikke råd» i denne sammenhengen tolker jeg som vil ikke nok. Har han undersøkt hva det koster? Noe sier meg st svaret er «nei». Men han må jo det.

Nei, han har ikke det. Tenker vi skal hjelpe han med det, så fåe han noe på bordet som han kan vurdere.

Anonymkode: a90bc...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange har det inntrykket av en part uten at det bestandig stemmer. Uansett hvor godt du tror du kjenner din venn så kan det være veldig motsatt. 

Anonymkode: ee6a0...175

Ja, du har helt rett. Og det gjør det vanskelig som utenforstående. Vi prøver å lytte til mer enn det han sier, og være åpne for at det er flere nyanser her som ikke blir belyst.

Jeg har allikvel tiltro til mannen etter å ha kjent han i mange år, sett han med eksen og barna, med barna osv.

Anonymkode: a90bc...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, han har ikke det. Tenker vi skal hjelpe han med det, så fåe han noe på bordet som han kan vurdere.

Anonymkode: a90bc...e0e

Han må tenke nøye igjennom hvilke ting han skal ta henne på og hvilke ting han skal fremheve seg selv på.

Har han nok soverom så alle barna får hvert sitt rom? Har han råd til å ha barna oftere? Er det plass nok i bil, har han arbeidstid tilrettelagt for å følge opp 4 barn? Har han dokumentert noe av konflikten? 

Anonymkode: ee6a0...175

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han må tenke nøye igjennom hvilke ting han skal ta henne på og hvilke ting han skal fremheve seg selv på.

Har han nok soverom så alle barna får hvert sitt rom? Har han råd til å ha barna oftere? Er det plass nok i bil, har han arbeidstid tilrettelagt for å følge opp 4 barn? Har han dokumentert noe av konflikten? 

Anonymkode: ee6a0...175

Dette er bra ting du peker på. Forstår jeg deg riktig at du mener han først må se om han faktisk har mulighet til å ha barna mer osv før han bruker alt av ammunisjon i retten?

Anonymkode: a90bc...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, du har helt rett. Og det gjør det vanskelig som utenforstående. Vi prøver å lytte til mer enn det han sier, og være åpne for at det er flere nyanser her som ikke blir belyst.

Jeg har allikvel tiltro til mannen etter å ha kjent han i mange år, sett han med eksen og barna, med barna osv.

Anonymkode: a90bc...e0e

Alle som kjenner min eks tror at han er en super flott og hjelpsom fyr. Han er jo det, for de. For meg var han noe helt annet og ødela psyken min. Det stoppet ikke der, siden vi ble kjent for 9 og siden og ennå så baksnakker han meg når han kan. Folk tror så mye stygt om meg selv etter jeg måtte flytte vekk. Fremdeles tror hans venner at han er en super flott og hjelpsom fyr. Mange tror at jeg var kontrollerende og ufin mot han. 

Jeg ønsket at han viste meg litt respekt. En gang dro han midt i en middag, gikk på do, gikk på kjøkkenet, hentet alkohol og reiste uten å si et ord. Jeg brukte litt tid på å samle meg før jeg ringte han. Han gikk vekk fra vennene sine for å svare ufint på telefonen. Da jeg tok igjen så gikk han bort til de med høytaler på. 

Slik kan enkelte menn lure alle sine venner i mange år. 

Anonymkode: ee6a0...175

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Han har ikke økonomi til å ta det til retten, da bidraget tar det han har til overs hver måned.

Anonymkode: a90bc...e0e

Om han har så dårlig økonomi, så kan han få fri rettshjelp. 

Så far må først ta det via fvk, og videre via retten om det ikke fører frem via fvk. Om mor faktisk driver samværsabotasje (og ikke beskytter barna), er sjansene store for at far får hovedomsorgen, om han da faktisk har økonomi til det.

Barnevernet har ingen som helst mulighet til styre noe som helst rundt samvær.

Anonymkode: 9fcdd...bec

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er bra ting du peker på. Forstår jeg deg riktig at du mener han først må se om han faktisk har mulighet til å ha barna mer osv før han bruker alt av ammunisjon i retten?

Anonymkode: a90bc...e0e

Han må jo vise at det er romslighet for de i livet sitt. Tenk deg selv om mor viser frem så god plass, hage, tid, bil. Hun har bare de to barna og klarer kjempe fint å vise hvordan hun alene har klart å følge de opp så lenge. 

Hvis far har et lite rom med køyeseng til disse to barna og en arbeidstid som kræsjer med fritidsaktiviteter, så taper han jo på det. 

Anonymkode: ee6a0...175

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle som kjenner min eks tror at han er en super flott og hjelpsom fyr. Han er jo det, for de. For meg var han noe helt annet og ødela psyken min. Det stoppet ikke der, siden vi ble kjent for 9 og siden og ennå så baksnakker han meg når han kan. Folk tror så mye stygt om meg selv etter jeg måtte flytte vekk. Fremdeles tror hans venner at han er en super flott og hjelpsom fyr. Mange tror at jeg var kontrollerende og ufin mot han. 

Jeg ønsket at han viste meg litt respekt. En gang dro han midt i en middag, gikk på do, gikk på kjøkkenet, hentet alkohol og reiste uten å si et ord. Jeg brukte litt tid på å samle meg før jeg ringte han. Han gikk vekk fra vennene sine for å svare ufint på telefonen. Da jeg tok igjen så gikk han bort til de med høytaler på. 

Slik kan enkelte menn lure alle sine venner i mange år. 

Anonymkode: ee6a0...175

Så grusomt…psykisk vold. 
Ts

Anonymkode: a90bc...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han må jo vise at det er romslighet for de i livet sitt. Tenk deg selv om mor viser frem så god plass, hage, tid, bil. Hun har bare de to barna og klarer kjempe fint å vise hvordan hun alene har klart å følge de opp så lenge. 

Hvis far har et lite rom med køyeseng til disse to barna og en arbeidstid som kræsjer med fritidsaktiviteter, så taper han jo på det. 

Anonymkode: ee6a0...175

Veldig nyttig, noe jeg ikke har tenkt igjennom i det hele tatt.

Anonymkode: a90bc...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...