Gå til innhold

Mor har blokkert far og hans familie…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Der tror jeg du tar feil. Vi opplever han som veldig opptatt av å skulle få kontakt med barna sine. 

Anonymkode: a90bc...e0e

Mye snakk, men lite handling...

Anonymkode: a72cf...fa5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde det vært meg og mine barn så ville jeg forsøkt alt. Altså gå til fvk og få skikkelig grundige råd i hvordan man løser slike ting. Skaffe seg advokatforsikring via f.eks LO, vente 6 mnd og ta det via de. Så ville jeg forhørt meg med helsestasjonen om alt av kursing for å vise at man er klar for å ta seg av barna. Har du mange kurs bak deg så kan ingen si at du er en uskikket forelder. 

Hittil ser det ut som en forelder som spiller offer når den kunne gjort så mye mer. Bare å google hvordan man får hjelp av advokat med dårlig råd. 

Anonymkode: ee6a0...175

Han har vært til fvk og vi opplever han ikke som offer. Hvert enkelt menneske har omstendigheter som gjør en ikke alltid klarer å hverken tenke klart eller gyve på. 

Anonymkode: a90bc...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Barnevernet har ikke noe med dette å gjøre, å melde mor til dem på et sånt grunnlag vil bare gjøre at hun stiller sterkere i en rettsak.

2. Når han ikke engang har satt seg inn i dette selv så er det ikke så rart at mange tror at han ikke er så opptatt av å ordne opp.

Anonymkode: c438f...2eb

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna hans?

Er du sikker på at det er mor som vil at kontakten skal gå via henne, det kan like gjerne være barna som ønsker det.

Anonymkode: a72cf...fa5

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har vært til fvk og vi opplever han ikke som offer. Hvert enkelt menneske har omstendigheter som gjør en ikke alltid klarer å hverken tenke klart eller gyve på. 

Anonymkode: a90bc...e0e

Jeg har selv opplevd mitt med å føle det slik, men man legger da alt slikt til side når det handler om sine egne barn. Hver gang du møter veggen så skal du gå på, pånytt, det er tross alt barna dine. Man kjemper for barna sine så lenge man har luft i lungene. 

Anonymkode: ee6a0...175

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Tenk deg barna sin situasjon, de vet at mor ikke godkjenner far og de føler tillit til begge. Så om far stadig kontakter de så føler de skyld for å ønske å ha kontakt. For eksempel. Dette med å stå mellom barken og veden er ingen god følelse når man er mindreårig. 

At mors handling er riktig hele veien sier jeg ikke, men at barna skal slippe den følelsen står jeg ved. 

Anonymkode: ee6a0...175

Så om barna vil snakke med pappa, så må barna spørre sin mamma om det er greit å sende en melding?

Mamma sier "Nei, ikke i dag". Så spør barna i morgen, og mamma sier "Nei." 

Hvordan skal barna få lov til å bli kjent med sin far? 

 

Jeg hadde en sånn mor. Som saboterte for far. Det var knallvondt å aldri få lov til å ringe sin egen pappa når man ville snakke. Fordi mor mente "ikke idag" fordi hun var sur på far på grunn av ett eller annet. Stort sett barnebidrag eller at han hadde fått seg ny kjæreste. 

Anonymkode: 332b8...d50

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gamle er barna hans?

Er du sikker på at det er mor som vil at kontakten skal gå via henne, det kan like gjerne være barna som ønsker det.

Anonymkode: a72cf...fa5

Ja, barna kan føle et stort ubehag. Og om.de er store nok til å ha mobiler så vet de nok hvordan  de fjerner blokkering, om det er viktig for de å ha kontakt. 

Anonymkode: ee6a0...175

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenk deg barna sin situasjon, de vet at mor ikke godkjenner far og de føler tillit til begge. Så om far stadig kontakter de så føler de skyld for å ønske å ha kontakt. For eksempel. Dette med å stå mellom barken og veden er ingen god følelse når man er mindreårig. 

At mors handling er riktig hele veien sier jeg ikke, men at barna skal slippe den følelsen står jeg ved. 

Anonymkode: ee6a0...175

Takk for at du utdyper denne. Og her tror jeg du peker på noe som i høyeste grad gjelder denne familien. Far sier han tidlig i prosessen merket dette på barna, at de slet med lojaliteten sin. 
De elsker og savner far, men har hørt masse dumt om han de siste to årene. Nå har det satt seg, antagelig.

Anonymkode: a90bc...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, barna kan føle et stort ubehag. Og om.de er store nok til å ha mobiler så vet de nok hvordan  de fjerner blokkering, om det er viktig for de å ha kontakt. 

Anonymkode: ee6a0...175

Vi kan jo ikke være sikre på at kun er mor. Vi antar. Barna er 8 og 11.

Anonymkode: a90bc...e0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så om barna vil snakke med pappa, så må barna spørre sin mamma om det er greit å sende en melding?

Mamma sier "Nei, ikke i dag". Så spør barna i morgen, og mamma sier "Nei." 

Hvordan skal barna få lov til å bli kjent med sin far? 

 

Jeg hadde en sånn mor. Som saboterte for far. Det var knallvondt å aldri få lov til å ringe sin egen pappa når man ville snakke. Fordi mor mente "ikke idag" fordi hun var sur på far på grunn av ett eller annet. Stort sett barnebidrag eller at han hadde fått seg ny kjæreste. 

Anonymkode: 332b8...d50

Sier ikke at noe av det er greit.

Slik jeg ser det er det utrolig mye informasjon vi ikke vet. Jeg leser flere ganger her at far har lett for å gi opp. Barn skal ikke føle på å stå mellom barken og veden, dermed er det ok å ikke ha kontakt via telefon mens konflikten er så høy. 

Jeg har også en mor som saboterte far og den vonde følelsen jeg fikk hver gang mor spurte hva far hadde sagt. Den unner jeg ingen. La de slippe den følelsen til de "voksne" har løst konflikten. 

Anonymkode: ee6a0...175

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi kan jo ikke være sikre på at kun er mor. Vi antar. Barna er 8 og 11.

Anonymkode: a90bc...e0e

En 11 åring er kjent med denne funksjonen på telefonen sin. 

Anonymkode: ee6a0...175

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Vi» opplever at han har et ønske om kontakt med barna… hvem er dere? Det er ofte mye i mellom far og mors sannhet, ofte ikke noe fasit ei heller veldig enkelt når situasjonen er fast. Hva har skjedd? Det er ganske vesentlig. Er det konflikt her, samvær, bidrag, ny partner osv?

Anonymkode: 24679...661

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for at du utdyper denne. Og her tror jeg du peker på noe som i høyeste grad gjelder denne familien. Far sier han tidlig i prosessen merket dette på barna, at de slet med lojaliteten sin. 
De elsker og savner far, men har hørt masse dumt om han de siste to årene. Nå har det satt seg, antagelig.

Anonymkode: a90bc...e0e

Det betyr ikke at de er enig med mors tankegang, men de er jo i en låst situasjon de og. De skal leve med denne moren hver dag og må forholde seg til hennes regler. 

Det som skjedde meg var at jeg flyttet hjemmefra tidlig og har nå kun kontakt med min far. 

Anonymkode: ee6a0...175

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kanskje far ikke er bra for barna? 
I nær krets hos oss er det en mann som alltid har blitt sett på som en flott mann. Tilstedeværende for barna sine. En ressurs. Han har vært ødeleggende for barnet fra første forhold. Det barnet er nå voksent, og har igjen noe kontakt med far. Allikevel er forholdet ødelagt for alltid. Og det var tilslutt mor som klarte sette ned foten på vegne av barnet sitt. Barnet var jo lojal mot far, selv når far var uegnet som omsorgsperson.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sier ikke at noe av det er greit.

Slik jeg ser det er det utrolig mye informasjon vi ikke vet. Jeg leser flere ganger her at far har lett for å gi opp. Barn skal ikke føle på å stå mellom barken og veden, dermed er det ok å ikke ha kontakt via telefon mens konflikten er så høy. 

Jeg har også en mor som saboterte far og den vonde følelsen jeg fikk hver gang mor spurte hva far hadde sagt. Den unner jeg ingen. La de slippe den følelsen til de "voksne" har løst konflikten. 

Anonymkode: ee6a0...175

Viktige ting du peker på her. Det er mye vi også ikke vet (denne mannen er kompis til min mann), så det er mange forbehold.

Anonymkode: a90bc...e0e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

 Mye snakk, men lite handling...

Anonymkode: a72cf...fa5

Bare bladd meg gjennom tråden, men dette er mitt inntrykk også. Er du sikker på at han faktisk er blokkert TS og at det ikke bare er noe han sier? Om han er alvorlig om dette så må han begynne med familievernkontoret og kanskje han skal begynne med en privat samtale med en terapeut for å finne ut hvordan angripe dette? 

Anonymkode: b7462...157

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sententia skrev (1 minutt siden):

Men kanskje far ikke er bra for barna? 
I nær krets hos oss er det en mann som alltid har blitt sett på som en flott mann. Tilstedeværende for barna sine. En ressurs. Han har vært ødeleggende for barnet fra første forhold. Det barnet er nå voksent, og har igjen noe kontakt med far. Allikevel er forholdet ødelagt for alltid. Og det var tilslutt mor som klarte sette ned foten på vegne av barnet sitt. Barnet var jo lojal mot far, selv når far var uegnet som omsorgsperson.

Far har to barn til + kone, hadde han vært så skadelig så hadde han ikke hatt det. Men jeg tror han pynter litt på hvor hardt han prøver. 

Anonymkode: ee6a0...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har hus så er han vel forsikret også. Som regel dekker en vanlig hus/innboforsikring utgifter til advokat ved en tvist. For noen år siden dekket de opp til 100k på min forsikring ihvertfall. Dette ordner advokaten hans med, han/hun trenger bare navnet på forsikringsselskapet.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Viktige ting du peker på her. Det er mye vi også ikke vet (denne mannen er kompis til min mann), så det er mange forbehold.

Anonymkode: a90bc...e0e

Hvordan er hans forhold til kona og barna han bor med? Er han en A4 far som stiller opp på alle plan og holder løftene sine?

Anonymkode: ee6a0...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Vi» opplever at han har et ønske om kontakt med barna… hvem er dere? Det er ofte mye i mellom far og mors sannhet, ofte ikke noe fasit ei heller veldig enkelt når situasjonen er fast. Hva har skjedd? Det er ganske vesentlig. Er det konflikt her, samvær, bidrag, ny partner osv?

Anonymkode: 24679...661

Vi er denne mannens venner. Han er min manns kompis:)

Ja, det er mye vi ikke vet. Mange nyanser her, så det er ikke lett å tilegne seg en objektiv opplevelse av saken og forløpet.

Som han har beskrevet det, så startet sabotasjen umiddelbart etter at han fikk kjæreste. Hun har vært en relativt kontrollerende partner, han ettergiven og konfliktsky. Det var da han satt ned foten at det gikk så galt.

Anonymkode: a90bc...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...