Gå til innhold

Løpe 5 km tidsbruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 28 minutter på 5 km en god tid? Løper innendørs.

Anonymkode: c4b83...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kreves det mer informasjon. Er du kvinne eller mann? Hvor gammel er du? Har du jobbet med å forbedre tiden, og fortsetter med å forbedre den? Ellers blir det bare et statisk øyeblikksbilde. 

Meg selv: Begynte å løpe for 6 år siden da jeg var 39 (er kvinne). Da jeg klarte å løpe 5 km sammenhengende så var de første tidene mine rundt 35 min på halvmila. Jobbet med å perse til jeg løp 25 minutter på 5 km. Etter det ble jeg mer opptatt av å løpe langt, og målet var halvmaraton. Men har deltatt i et 5 km løp i mellomtiden hvor jeg perset på 22.8 min på 5k. Løper 2-4 ganger i uken, og er 45 år. Vinner ingen løp med tidene mine, men er mye raskere og sprekere enn utgangspunktet mitt. 

Anonymkode: f948f...827

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 12.56):

Er 28 minutter på 5 km en god tid? Løper innendørs.

Anonymkode: c4b83...76d

Jeg er mann på 38 og løper 22 min på 5 km når jeg er i form.

Hva som er bra avhenger av kjønn, alder, treningsgrunnlag osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 34 år og relativt godt trent, men mest styrketrening. Løpt en del mer siden januar pga halvmaraton i september. Skjeldent testet tiden min på 5. men sist jeg gjorde det var 24:15 ute (26:18 inne et par mnd før) jeg personlig syns det er så tungt mentalt å gjøre det inne vs ute.

Anonymkode: 1a18d...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 34 år, er relativt god form, jeg startet med løping rundt jul. Springer 5 km på 23 min. 

Anonymkode: b6543...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper 5 km på 18:30.

startet å løpe for ca 8 år siden, har hatt lite fokus på fart da jeg liker best fjelløp som er fra 25-80 km så jeg får surra ute i noen timer. 🙈

-M50

Anonymkode: c9a2e...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at det er en god/grei tid generelt. Mange kan faktisk ikke løpe 5 k sammenhengende.

samtidig, det er ikke en tid jeg ville ha skrytt veldig mye av - mange av dem som løper klarer bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg en kvinne på 33 år. Løpt siden januar. Har nettopp fått diagnosen atypisk anoreksi, så matinntaket er ikke det største. Tiden min er kanskje grei i forhold til dette. Kondisjonen blir ikke bedre, men heller ikke dårligere hvis det gir mening. 

Anonymkode: c4b83...76d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...