AnonymBruker Skrevet 3. juli #21 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvorfor leser du ikke boka selv, da? Trenger selv å høre ting på min måte, i mitt hode. Opplesing blir alltid feil. De kan være fantastiske historiefortellere. Men så skal de gjengi en karakter, og så fremstiller de det på en helt annen måte en slik det er for meg. Anonymkode: 1fa68...a94 Mange trives med å høre mens de driver med andre ting, men fint for deg at du liker «gamleversjonen». Anonymkode: e951e...08e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 3. juli #22 Del Skrevet 3. juli Det der skjer ofte uavhengig av språk, er innleser og innlesning dårlig så klarer man ikke. Oftest hadde jeg lest boka ferdig på kortere tid selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #23 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mange trives med å høre mens de driver med andre ting, men fint for deg at du liker «gamleversjonen». Anonymkode: e951e...08e Jeg kan høre podcast. Men i bøker er det jo historien og bildene du selv danner deg i hodet som utgjør mye av opplevelsen. Og den blir rakst ødelagt av fortelleren, slik TS skriver. Anonymkode: 1fa68...a94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #24 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg kan høre podcast. Men i bøker er det jo historien og bildene du selv danner deg i hodet som utgjør mye av opplevelsen. Og den blir rakst ødelagt av fortelleren, slik TS skriver. Anonymkode: 1fa68...a94 Jeg liker ikke lese bøker, men veldig glad i lydbøker, folk er forskjellige og noen har også migrene f.eks som gjør at de ikke burde lese lenge av gangen. Anonymkode: e951e...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #25 Del Skrevet 3. juli Quote Fortelleren i lydboka ødela for meg Forstår ikke problemet; ingen som virkelig er glad i bøker, hører på lydbøker, men leser den fysiske boken. Grunnen til at selv voksne mennesker gjør elementære skrivefeil idag (som og/å-feil - det er bare å se på enkelte tråder på KG), er nettopp at folk ikke lenger klarer å lese bøker, men tror at lydboken er en fullgod erstatning - disse skrivefeilene ville aldri ha forekommet i så stor grad før i tiden. Både dagens skole der pugging er et fremmedord og lydboken bidrar til å skape en befolkning av analfabeter. Anonymkode: 0ece7...89f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zidji Skrevet 4. juli #26 Del Skrevet 4. juli (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Forstår ikke problemet; ingen som virkelig er glad i bøker, hører på lydbøker, men leser den fysiske boken. Grunnen til at selv voksne mennesker gjør elementære skrivefeil idag (som og/å-feil - det er bare å se på enkelte tråder på KG), er nettopp at folk ikke lenger klarer å lese bøker, men tror at lydboken er en fullgod erstatning - disse skrivefeilene ville aldri ha forekommet i så stor grad før i tiden. Både dagens skole der pugging er et fremmedord og lydboken bidrar til å skape en befolkning av analfabeter. Anonymkode: 0ece7...89f Gjesp 🥱 Endret 4. juli av Zidji 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå