Gå til innhold

Når klarte deres baby å sove i bed side crib?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvordan sover dere sammen når baby ikke vil sove i bedsidecriben? 

Sliter med at baby ofte ikke vil sove uten kroppskontakt her. Kan være i dyp søvn, men med en gang vi legger babyen ned i bedsidecriben så våkner babyen og begynner å gråte. Får så dårlig samvittighet og bekymret for at noe skal skje av å ha utrygg samsoving, men vi får jo ikke sovet ellers.  

Anonymkode: 67b75...74a

Jeg røyker ikke, drikker ikke, bruker ikke sløvende medisiner. Jeg har dyne, baby sovepose (liker ikke dyne). Ammer sidelengs når hun vil det i løpet av natten, når hun er ferdig snur hun seg tilbake og sover videre på ryggen. Har variert hvor mye kroppskontakt hun trenger - av og til sover  hun inntil meg, av og til snur hun seg vekk og vil ikke ha kroppskontakt. Da hun var nyfødt lå jeg i den klassiske C-formen rundt henne (det er forsket på at sånn 90% eller noe ligger sånn). Det er så koselig🥰

Anonymkode: b9302...10f

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan sover dere sammen når baby ikke vil sove i bedsidecriben? 

Sliter med at baby ofte ikke vil sove uten kroppskontakt her. Kan være i dyp søvn, men med en gang vi legger babyen ned i bedsidecriben så våkner babyen og begynner å gråte. Får så dårlig samvittighet og bekymret for at noe skal skje av å ha utrygg samsoving, men vi får jo ikke sovet ellers.  

Anonymkode: 67b75...74a

Vi sover under samme dyne (vet det ikke er anbefalt), og har ikke forandret så mye i sengen, bortsett fra at vi har en høy kant rundt sidene nå som hun kommer seg rundt. Prøver å legge henne med hodet på linje med puten min, så jeg ikke skal dra dynen for langt opp over ansiktet hennes. Det kan også hjelpe å bruke en langarmet ammegenser, så du ikke blir kald og drar opp dynen i søvne. 

Jeg fant ut at både jeg og baby trengte søvn, og da måtte det bare bli samsoving. Husk at det er veldig mange som samsover i starten, og det er heldigvis veldig sjeldent at det går galt! De gangene det går galt har det kanskje vært alkohol eller rus i bildet, eller det kan være en uforklarlig hendelse som ville skjedd om baby sov i egen seng og ❤️ Lub og ammehjelpen har gode råd om trygg samsoving. 

Anonymkode: fba60...9bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvordan sover dere sammen når baby ikke vil sove i bedsidecriben? 

Sliter med at baby ofte ikke vil sove uten kroppskontakt her. Kan være i dyp søvn, men med en gang vi legger babyen ned i bedsidecriben så våkner babyen og begynner å gråte. Får så dårlig samvittighet og bekymret for at noe skal skje av å ha utrygg samsoving, men vi får jo ikke sovet ellers.  

Anonymkode: 67b75...74a

Sover liggende med baby inntil meg i min seng. Ammer og sover. Bytter side noen ganger i løpet av natta, ruller meg litt unna baby når det lar seg gjøre. Praktiserer trygg samsoving med fast madrass, egen dyne, ingen nikotin/alkohol, så går det helt fint å ha baby i din egen seng! Ikke verdt lidelsen at baby og du er våken hele natta, mener nå jeg 💕

Anonymkode: c183c...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hvor lang tid det tok. Kanskje rundt 1-2 uker. Ammet henne i søvn og flyttet henne forsiktig over i bedside. Etterhvert kune hun legges rett oppi. Men alle barn er ulike, så ikke sikkert det funker for deg..

Anonymkode: eb909...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre måneder sov han mer i den, men da også flere småperioder etter hvor han igjen nektet 😅

Anonymkode: 3d261...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, vår lille sleepyhead, han managed å sove i bedside crib når han var omtrent 3 måneder gammel. Det var en game changer, honestly. Før det var det like playing a never-ending game of musical chairs hver natt. Men nå, endelig, litt sleep for både baby og parents!

Anonymkode: f0f16...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...