Gå til innhold

Long covid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har vært veldig plaget med long covid i form av ekstreme kogntive vansker, hjernetåke og utmattelse og blitt bedre?

Anonymkode: c7fd5...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! Jeg var veldig dårlig, men har sakte men sikkert bygget meg opp igjen. Det har tatt år. Det jeg har hatt mest utbytte av er aktivitetsavpasning, gradert trening og hyppige hvilepauser. Hvile er selvsagt uten noe stimuli, bare lukke øynene. Jeg har også nytte av magnesium og b vitaminer i tillegg til ellers sunt kosthold. Det viktigste er kanskje tålmodighet og håp. Og å innse at det tar tid, men at hvert lille steg du tar fører deg riktig vei. Beskytt deg mot stress og ting som tar energi uten å tilføre deg noe, og bruk den energien du har på å gjøre oppbyggende ting. 

Anonymkode: 629fc...f2f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler veldig lymfedransje/behandling hos refleksolog, hjalp veldig på energinivået mitt. 

Anonymkode: e87a2...67f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja! Jeg var veldig dårlig, men har sakte men sikkert bygget meg opp igjen. Det har tatt år. Det jeg har hatt mest utbytte av er aktivitetsavpasning, gradert trening og hyppige hvilepauser. Hvile er selvsagt uten noe stimuli, bare lukke øynene. Jeg har også nytte av magnesium og b vitaminer i tillegg til ellers sunt kosthold. Det viktigste er kanskje tålmodighet og håp. Og å innse at det tar tid, men at hvert lille steg du tar fører deg riktig vei. Beskytt deg mot stress og ting som tar energi uten å tilføre deg noe, og bruk den energien du har på å gjøre oppbyggende ting. 

Anonymkode: 629fc...f2f

Takk for håp. Jeg er helt ute av funksjon, men sliter likevel med å hvile.

var du nærmest sengeliggende?

Hvordan var hodet ditt? Jeg husker ikke tidligere idag. Og er velt fjern og klarer ikke tenke. Alt er litt uvirkelig. Utafor meg selv.

Makter ikke å føle noe for noe

Anonymkode: c7fd5...6f7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Anbefaler veldig lymfedransje/behandling hos refleksolog, hjalp veldig på energinivået mitt. 

Anonymkode: e87a2...67f

Driver refleksolog med lymfedrenasje?

Hadde du kogntive vansker og hjernetåke? Rart hue?

Anonymkode: c7fd5...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke hva jeg har av energi- alt er bare kjempe merkelig og kaotisk av symmtomer og tilstand  hele tiden

Anonymkode: c7fd5...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Driver refleksolog med lymfedrenasje?

Hadde du kogntive vansker og hjernetåke? Rart hue?

Anonymkode: c7fd5...6f7

Ja, og ja. Vansker med pusten også. 

Jeg tok i tillegg tilskudd av omega 3 med d vitamin osv, men refleksolog var veldig bra. Fikk anbefalt det av flere andre som hadde gjort det med hell etter covid. Tror jeg hadde 3 behandlinger. 

 

Anonymkode: e87a2...67f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, og ja. Vansker med pusten også. 

Jeg tok i tillegg tilskudd av omega 3 med d vitamin osv, men refleksolog var veldig bra. Fikk anbefalt det av flere andre som hadde gjort det med hell etter covid. Tror jeg hadde 3 behandlinger. 

 

Anonymkode: e87a2...67f

Jeg er veldig redd jeg har fått me. Folk blir hvertfall tidvis bedre av Lc…

Jeg har forsøkt nevrokiropraktor uten effekt foreløpig. Men kanskje refleksolog er bedre.

Er helt uten funksjon nå da..

 

Anonymkode: c7fd5...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er veldig redd jeg har fått me. Folk blir hvertfall tidvis bedre av Lc…

Jeg har forsøkt nevrokiropraktor uten effekt foreløpig. Men kanskje refleksolog er bedre.

Er helt uten funksjon nå da..

 

Anonymkode: c7fd5...6f7

Refleksolog og kiropraktor er to veldig forskjellige ting. Hvor i landet bor du? 

Anonymkode: e87a2...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Takk for håp. Jeg er helt ute av funksjon, men sliter likevel med å hvile.

var du nærmest sengeliggende?

Hvordan var hodet ditt? Jeg husker ikke tidligere idag. Og er velt fjern og klarer ikke tenke. Alt er litt uvirkelig. Utafor meg selv.

Makter ikke å føle noe for noe

Anonymkode: c7fd5...6f7

Ja jeg var helt sengeliggende tilslutt ja. Og klarte ikke høre lydbok eller noe, bare liggende med lukkede øyne. Hodet var helt tullete. Det var vanskelig, var redd jeg aldri skulle bli meg selv igjen men det er jeg. 

Anonymkode: 629fc...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja, og ja. Vansker med pusten også. 

Jeg tok i tillegg tilskudd av omega 3 med d vitamin osv, men refleksolog var veldig bra. Fikk anbefalt det av flere andre som hadde gjort det med hell etter covid. Tror jeg hadde 3 behandlinger. 

 

Anonymkode: e87a2...67f

Hva gikk behandlingen ut på?

Anonymkode: c075d...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Refleksolog og kiropraktor er to veldig forskjellige ting. Hvor i landet bor du? 

Anonymkode: e87a2...67f

Ja. Men det er NEVROkiropraktor som er en funksjonell nevrolog. Driver med behandling av nervesystem (lc of me osv) bla

 

Holder til i Oslo området 

Anonymkode: c7fd5...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja jeg var helt sengeliggende tilslutt ja. Og klarte ikke høre lydbok eller noe, bare liggende med lukkede øyne. Hodet var helt tullete. Det var vanskelig, var redd jeg aldri skulle bli meg selv igjen men det er jeg. 

Anonymkode: 629fc...f2f

Huff, ja kjenner igjen tullete hode. Såå ekkelt. Hadde du også problemer m å huske noe som helst og tenke? Jeg føler meg heller ikke som Meg

Er litt som at jeg har vært rusa ellernoe 

Anonymkode: c7fd5...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva gikk behandlingen ut på?

Anonymkode: c075d...f77

 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja. Men det er NEVROkiropraktor som er en funksjonell nevrolog. Driver med behandling av nervesystem (lc of me osv) bla

 

Holder til i Oslo området 

Anonymkode: c7fd5...6f7

Refleksologer jobber kort fortalt med punktmassasje på de forskjellige sonene i kroppen. De gir også bindevevsmassasje og lymfedrenasje som egne behandlinger. 

Ja, og nevrokiropraktor og nevrorefleksolog er fortsatt helt forskjellige behandlingsmetoder. 

Laila og Aleksander jobber med refleksologi her: https://www.sovnklinikken.no
Hjemmesiden er dessverre litt rotete og misvisende siden den ikke nevner refleksologi alene her, men send epost eller ring

Anonymkode: e87a2...67f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

 

Refleksologer jobber kort fortalt med punktmassasje på de forskjellige sonene i kroppen. De gir også bindevevsmassasje og lymfedrenasje som egne behandlinger. 

Ja, og nevrokiropraktor og nevrorefleksolog er fortsatt helt forskjellige behandlingsmetoder. 

Laila og Aleksander jobber med refleksologi her: https://www.sovnklinikken.no
Hjemmesiden er dessverre litt rotete og misvisende siden den ikke nevner refleksologi alene her, men send epost eller ring

Anonymkode: e87a2...67f

Takk for tips😀

Anonymkode: c7fd5...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

 

Refleksologer jobber kort fortalt med punktmassasje på de forskjellige sonene i kroppen. De gir også bindevevsmassasje og lymfedrenasje som egne behandlinger. 

Ja, og nevrokiropraktor og nevrorefleksolog er fortsatt helt forskjellige behandlingsmetoder. 

Laila og Aleksander jobber med refleksologi her: https://www.sovnklinikken.no
Hjemmesiden er dessverre litt rotete og misvisende siden den ikke nevner refleksologi alene her, men send epost eller ring

Anonymkode: e87a2...67f

Hjalp det deg med utmattelse og hjernetåke/kogntivt?

Anonymkode: c7fd5...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hjalp det deg med utmattelse og hjernetåke/kogntivt?

Anonymkode: c7fd5...6f7

Det hjalp mot pustevansker og problemer relatert til hodet ja.  

I tillegg så vurder disse tilskuddene:

https://www.apotek1.no/produkter/nycoplus-omega-3-basic-kapsler-90stk-903201p

https://sunkost.no/bio-life-multi-b-kompleks-1

Spis sunt og næringsrikt. Skjønner det er vanskelig å fokusere på matlaging når formen er på bunn, men siste kroppen trenger er dårlig mat når kroppen har gått i lås. 

Anonymkode: e87a2...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hjalp mot pustevansker og problemer relatert til hodet ja.  

I tillegg så vurder disse tilskuddene:

https://www.apotek1.no/produkter/nycoplus-omega-3-basic-kapsler-90stk-903201p

https://sunkost.no/bio-life-multi-b-kompleks-1

Spis sunt og næringsrikt. Skjønner det er vanskelig å fokusere på matlaging når formen er på bunn, men siste kroppen trenger er dårlig mat når kroppen har gått i lås. 

Anonymkode: e87a2...67f

Hvor ille var du i hodet da? Jeg er helt ekstrem, og har fatigue og stress og masse symmtomer, skikkelig ubalanse i nervesystemet 

Spiser ganske greit.

Tar c vitamin d vitamin b kompleks jern. Men ikke omega 3. har ikke tatt alt så lenge da

Anonymkode: c7fd5...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor ille var du i hodet da? Jeg er helt ekstrem, og har fatigue og stress og masse symmtomer, skikkelig ubalanse i nervesystemet 

Spiser ganske greit.

Tar c vitamin d vitamin b kompleks jern. Men ikke omega 3. har ikke tatt alt så lenge da

Anonymkode: c7fd5...6f7

Jeg var så ille at jeg oppsøkte behandling ;) 

Omega 3 er veldig viktig for hjernen, og lurt å ta den med sammensetningen med d vitamin, E og A vitamin som jeg linket til. 
Kontakt refleksologen og få deg time. 

Anonymkode: e87a2...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg var så ille at jeg oppsøkte behandling ;) 

Omega 3 er veldig viktig for hjernen, og lurt å ta den med sammensetningen med d vitamin, E og A vitamin som jeg linket til. 
Kontakt refleksologen og få deg time. 

Anonymkode: e87a2...67f

Jeg har jo også oppsøkt behandling.😩

Føler nevrokiropraktor ee det store, og rart om Refleksologi kan hjelpe mer. Men verdt er forsøk det og. Er jo desp. Men tror belastningen m å gå til behandling tar meg. Klarer jo egentlig knapt å overleve hjemme 

Men ja får ta enda mer vitaminer 

Anonymkode: c7fd5...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...