Gå til innhold

Jeg elsker fordommer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker fordommer da det fra et daglig sosialantropologisk studie på hobbybasis er utrolig fasinerende å se hvordan mange marginaliserer enkelte grupper mennesker basert på hudfarge, religiøs tilhørighet eller seksualitet fullstendig random og individuelt basert på hvem og hva de har rundt seg. 

Det er ikke vanskelig å gjøre en slik studie heller så lenge man klarer skjule sine egne tidligere erfaringer i livet. 

Det starter da jeg konverterte til Islam for mange år siden og enda den dag i dag tar mange det bare forgitt at de kan snakke nedsettende om Islam rundt meg siden de bare antar at jeg er en klassisk nordmann født tidlig på 80 tallet og på den måten automatisk inkludert i generasjon tvangskristnet ved dåp så hva er vel da mer naturlig en å tro at vi deler samme fordommer? 

Jeg har enda ikke møtt en eneste arena hvor disse fordommene ikke kommer til overflaten så snart vi kun er politisk hjernevaskede og tvangskristnede "likesinnede" i samme rom. 

 

Jeg elsker trynet på folk når de innser at de i årevis har akseptert noe de hater som en av sine egne når jeg blir pisselei av å høre på alt hatet og deler hvem jeg er 😱

Det er jo i tillegg teknisk umulig å selv føle seg svikefull da disse aldri har verken spurt eller så mye som tenkt tanken om at mangfold har mange ansikt. 

Toppen av denne dypdykkingen i egen kultur er når man er en konvertitt som senere også oppdager sin egen seksualitet som skeiv, da får man daglig oppleve det å være flue på veggen i et hat som er rettet mot seg selv, men siden disse også ofte har en relativt lav sosial intelligens så klarer de aldri å ense tanken om at en hvit nordmann kan være verken muslim eller skeiv og iallefall ikke begge deler på en å samme gang. 

Den dobbeltmoralske "nestekjærligheteten" til til kristne menn som elsker Jesus på et så homoerotisk nivå at selv en emosjonell dramatisering egentlig burde så til de grader sensureres, jeg har iallefall ikke møtt noen homofile som sliler like mye ræv på hverandre som hva kristne menn kan gjøre med Jesus. 

Å nei jeg har ikke opplevd det samme i Islamske moderate kretser da de faktisk er opplært til å snakke bedre om mennesker generelt en som så. 

Vet egentlig ikke hva annet jeg skulle frem til en at jeg bare vil si at jeg elsker alle som har lært meg å innse hvor ekstremt naive og fargeblinde mange mennesker innen sin egen befolkning kan være. 

Dere vet hvem dere er 😘😘

Hilsen en,ei/et etnisk norsk skeiv konvertitt til islam 🥳🥳

Anonymkode: 63474...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns alltid det er like artig å bli belært fra noen som tror på en fantasifigur.

Anonymkode: 268ef...245

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Den dobbeltmoralske "nestekjærligheteten" til til kristne menn som elsker Jesus på et så homoerotisk nivå at selv en emosjonell dramatisering egentlig burde så til de grader sensureres, jeg har iallefall ikke møtt noen homofile som sliler like mye ræv på hverandre som hva kristne menn kan gjøre med Jesus. 

Å nei jeg har ikke opplevd det samme i Islamske moderate kretser da de faktisk er opplært til å snakke bedre om mennesker generelt en som så. 

 

Anonymkode: 63474...83c

Kanskje du burde lære litt av dem da. ;)

Anonymkode: aa13d...acc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 11.10):

Kanskje du burde lære litt av dem da. ;)

Anonymkode: aa13d...acc

Det går dessverre ikke, jeg har blitt ufør på grunn av lærevansker. 

Men det er forsåvidt en bra ting for da tenkrd jeg begynne jobbe i tiltaksbedrift slik at jeg i tillegg kan unnskylde meg selv med at jeg er en tilbakestående, med kristen kritiske tendenser som dominerende symptom. 

Men igjen så snakker jeg jo om nestekjærlighet og forstår mitt eget budskap så sånn sett vet jeg også at det ikke er mye høylytte og fordomsfulle kristne kan lære meg på den fronten. 

Selvfølgelig kan jo en kristen som ikke er det ha lært meg det, men siden de er ganske kule så orker jeg ikke plage dem med å sløse tid på å forsøke lære meg noe som henger sammen med enkeltes personlighet, det blir som å forsøke lære en gammel hund nye triks. Forskjellen er bare at personlighet ikke er noe man lærer seg. Men men sånn er livet. 

Det fine med Internett er jo at man ikke vet noe om personene bak tastaturene så jeg lever i god viten om at jeg har perfeksjonert det å komme overens med alle ved å bare være snill og grei, ja selv de jeg hjemme og på nett ikke utviser falskhet ovenfor i hverdagen. Det er egentlig jævlig slitsomt så da er det godt å kunne gå på nett å ta fram sitt fordomsfulle og hatefulle alter-ego innimellom 😈. Tar ikke meg selv så himla seriøst eller høytidelig uansett så det går nok bra skal du se. Eller ja iallefall så lenge det ikke kommer en halvgærn familie og en skap homo i hvit frakk å tvangskristner meg igjen. Nei vent litt 🤔, de er vel ikke homofile når guttene de går etter som oftest ligger godt under lavalder 🤔🤔

Samma det, jeg sa heldigvis ikke noe om mitt nivå av tro selv om jeg avslørte min tilhørighet 😅

Men takk for tipset ❤️, håper du iallefall skjønte at jeg ikke mente alle kristne for det hadde jo isåfall betydd at jeg kunne lært deg også noe og jeg orker ikke mer arbeid eller folk i livet mitt akkurat nå 🤢😱.  Har nok med han ene superkonservative og nyfrelste naboen som man bare kan kopiere meninger over til om man skulle begynneå snakke lenge nok med han også invitere han inn i sitt miljø, ham hadde sikkert fått sinnsykt vondt i ræva også om jeg skulle ha frelst han over til min menighet. 

Jeg tenker uansett at de som av natur er lærde nok i livet forstår både den ironiske dobbelttmoralen min samtidig som de skjønner hva jeg mener. 

Jeg har iallefall til dags dato aldri sett muslimer stå å henge utenfor abortklinikker, skeive festivaler eller hvor en det måte være de skal redde folk fra helvete med store skilt hvor det står for noen udugelige mennesker vi er og at man dømt til helvete med mindre vi lar dem dyppe oss i vannet og joiner dem. De forteller jo tross alt oss det på grunn av sin enorme lagerbeholdning med EQ og nestekjærlighet ❤️. Du skal høre dem når jeg forteller at jeg konverterte til Islam back in the day og at jeg senere attpåtil har oppdaget at jeg er bifil, da kommer til og med sjefen av helvete med i beskrivelsen deres 🤣. De er gode på underholdning og stand up humor iallfall, det skal dem ha 💯

Det eneste området både islam og kristendommen har til felles må være at de mest fanatiske har skjønt at bomber å gevær er bedre for da slipper man iallefall å sløse så sinnsykt med plakater å skilt. Er mer miljøvennlig også med tanke på forbruket til hver enkelte av oss. Det er selvfølgelig en ufattelig trist måte å tenke langsiktig bærekraft på, men jeg forsøker iallefall se det positive i noe av all negativiteten i verden. 

Jeg vet hva du tenker næ så jeg kan si det for deg til meg selv.... Idiot! 

Takk! jeg elsker de gangene jeg blir litt dummere for da er jeg alltid et skritt nærmere frelse og kollektive meninger, det å tenke selv begynner jeg egentlig å bli lei av 😂🤣

Er det plass i menigheten din hvis jeg kommer til det punktet forresten? Antar at du er en aktivt troende kristen siden det hadde vært helt ulogisk å påstå at jeg kan lære noe av dem med mindre du er en del av deres uendelige kjærlighet for alle mennesker.    Den kjærligheten som er så stor at man har boden full av du kommer til å brenne i helvete skilt. 🏳️‍🌈🏳️‍⚧️😲🤔🤔🌋🏜️☠️💀😱.....🏃‍♂️🏃🏼‍♀️🏃🏾🏃🏻‍♂️.......🏳️‍🌈🏳️‍⚧️🔥🔥😈👿😢🥹...........🙏🙏💩💯🚀🌌🏞️🏝️🏖️😶‍🌫️😇😇🥳💞❤️

Anonymkode: 63474...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville først dele om noen lignende erfaringer, så la jeg merke til at dine egne blinde flekker og fordommer. Det er noe paradoksalt og dumt med at du oppi dette presterer å komme med akkurat lignende fordommer med gruppen du selv ikke er en del av, kristne. 

Ellers har jeg erfart noe av det samme. Jeg er religiøs, og samtidig (helt naturlig for meg) opptatt av vitenskap, psykologi, samfunn, tåler skeive, og av en eller annen grunn har flere venninner antatt at jeg er like agnostisk ateist som dem. "Religion er rota til alt vondt", og utsagn om hvordan alle religiøse prakker religionen sin på andre. I årevis. Overraskende mange ganger blir slikt tema. Så en dag jeg skal på en religiøs samling nevner jeg det i det jeg sier nei til en invitasjon og det blir oppstandelse, "når begynte du å tro på kvakksalveri", jo, jeg har vært religiøs i mange år takk, og har deltatt på dette så lenge vi har kjent hverandre. 

Det er en merkelig følelse. Særlig fordi mange av de som er mest kritisk er så dobbeltmoralske. 

Anonymkode: c4954...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fordom er at du må være uintelligent for å konvertere til en religion dom forherliger vold og kvinneundertrykkelse. Og tror på "magi" - som religion er.   Jeg tenker det er noe som mangler med deg.  Religion har kanske 2 positive sider ved seg og hundrevis av negative. Det positive er samhold og tradisjoner. Men altsa ISLAM. Fryktelig. 

Anonymkode: 51857...941

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk TS, dette var selvhøytidelig  uselvhøytidelig, useriøst seriøst.

Kjør debatt og la oss alle være giret for freden

 

Anonymkode: 960ae...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...