Gå til innhold

Kunne du tilgitt en mann som tapte 15 000?


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Snakkes den dagen du har spilt deg fra gård og grunn! 

Anonymkode: 59e06...aea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne absolutt tilgitt. Men jeg kunne ikke fortsatt samlivet med noen jeg ikke kan stole på. Jeg ville ikke sovet spesielt godt om heg visste at jeg delte livet med noen som på et innfall blåser bort et halvt feriebudsjett. Da ville jeg hele tiden gått og ventet på neste "overraskelse".

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann! Mulig jeg hadde klart å tilgi på sikt, men jeg hadde dratt på ferie alene først. 

Og kun tilgitt om det ikke hadde skjedd før og aldri skjedde igjen. 

Anonymkode: 632c4...0dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært slutten på felles økonomi ihvertfall. 

Anonymkode: 99bfa...239

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nok tilgitt at mannen mistet 15000 kr. Men om jeg kunne beholdt respekten for en mann som tenkte han skulle gamble 15000 kr for å vinne penger som en overraskelse til kona, det hadde jeg nok slitt litt mer med. For det viser jo en ekstremt dårlig forståelse for hva gamling er føler jeg, og en veldig umoden holdning🙈

Anonymkode: e09e0...51a

  • Liker 7
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da vel ingen utenom noen veldig få som går i pluss på pengespill.  Nei foresten det er ingen som går i pluss. De spiller det jo bare bort igjen. 

 

Anonymkode: 9ca18...63f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Er da vel ingen utenom noen veldig få som går i pluss på pengespill.  Nei foresten det er ingen som går i pluss. De spiller det jo bare bort igjen. 

Anonymkode: 9ca18...63f

Nå må du bestemme deg,

Anonymkode: 7f49f...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg og madammen skulle på romantisk ferie i høst. Vi hadde satt av 30 000 kroner til reisen.

Så gjorde jeg noe dumt. Jeg spilte bort 15 000 av pengene på å tippe på fotball.

Tenkte det skulle bli en fin overraskelse, men det endte opp med å bli ett mareritt.

Jeg har fortsatt ikke sagt det fordi jeg er redd.

Hadde dere tilgitt at deres menn hadde gjort det? Tanken var jo god, men det er jo endel penger....

Anonymkode: 76b3a...c7c

Du spiller ikke vekk penger du ikke kan tape. Tjen inn pengene igjen. Og nei det er ikke mye. Spar 4000 i 3 mnd så er du nesten der. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs. Jeg tapte(ikke til spilling) kr 350 000+ og det gikk helt greit.

Mulig mannen min er spesiell men vi har ikke pratet noe særlig om det.
Det har skjedd og er i fortida

Anonymkode: afa4e...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgitt, ja - jeg hadde ikke tatt det som et personlig svik. Men det hadde blitt en kraftig oppvask med tanke på hvordan bruke penger og bruk av felles penger. Det hadde blitt en skikkelig oppvask med en total gjennomgang av alle kontoer og økonomi. Å spille med penger man ikke kan tape er uaktuelt. 

Anonymkode: 93036...0b7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... kona tapte 2 mills på aksjer. Ser ikke hvorfor jeg skulle være i en posisjon der hun skulle be meg om å tilgji henne. 

Det er jo helt skjev maktbalanse om å du må knele for be om å være tilgjitt i et forhold.

Skal kvinner be menn om tilgjivelse når de går på smell på et salg. Hvor setter vi grensen her?

Anonymkode: e40da...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kunnet tilgi, men det hadde blitt konsekvenser fremover. (Han ville ikke hatt tilgang til felles kontoer før tilliten var tilbake)

Anonymkode: 27273...05b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg og madammen skulle på romantisk ferie i høst. Vi hadde satt av 30 000 kroner til reisen.

Så gjorde jeg noe dumt. Jeg spilte bort 15 000 av pengene på å tippe på fotball.

Tenkte det skulle bli en fin overraskelse, men det endte opp med å bli ett mareritt.

Jeg har fortsatt ikke sagt det fordi jeg er redd.

Hadde dere tilgitt at deres menn hadde gjort det? Tanken var jo god, men det er jo endel penger....

Anonymkode: 76b3a...c7c

Summen er ikke for avskrekkende selv om det for mange er mye penger.

Verre er det at du trodde det bare var å hente penger fra norsk tipping. Du bør ikke bruke en krone mer på spill før du lærer deg bittelitt om sannsynlighetsregning. 

 

Anonymkode: 97695...f6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg og madammen skulle på romantisk ferie i høst. Vi hadde satt av 30 000 kroner til reisen.

Så gjorde jeg noe dumt. Jeg spilte bort 15 000 av pengene på å tippe på fotball.

Tenkte det skulle bli en fin overraskelse, men det endte opp med å bli ett mareritt.

Jeg har fortsatt ikke sagt det fordi jeg er redd.

Hadde dere tilgitt at deres menn hadde gjort det? Tanken var jo god, men det er jo endel penger....

Anonymkode: 76b3a...c7c

Forbanna dumt av deg. Sannsynligvis ikke nok til å velte et forhold om det er solid, men ville følt meg sveket og dum som stolte på en mann som trodde det var greit å bruke våre penger på å spille. Tenker at du har ganske store problemer med å spille på fotball om du taper 15.000 kr. Det handler om tillit! Og jeg ville nok tatt tak i dette om jeg var deg og ALDRI gjort det igjen. Har dere egne lommepenger hver for deg er det selvfølgelig ditt valg hva du bruker dem på. Men ville blitt svært skuffet om det var min mann! 15.000 kr er ikke bare å hoste opp for meg som alenemor, og kan ta lang tid å spare. Det ville føltes som lite respektfullt og ikke minst egoistisk for min del… 

 

Anonymkode: b7266...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min tjener egne penger, mer enn meg. Om han taper 15000 så er det det samme for meg sånn egentlig, men jeg hadde ikke orket å være sammen med en fyr som er villig til å gamble i større grad enn en 5ukers på lotto. 

Anonymkode: 33173...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo ikke summen, problemet er at du åpenbart ikke hadde råd til å spille bort 15.000 kr. Det høres jo ut som at ferien er spolert pga dette nå. 

Jeg hadde en eks som innimellom spilte bort store summer, som han egentlig ikke hadde råd til. Jeg tilga han da, men det var ekstremt fortvilende og skapte krangling og et stort tillitsbrudd. Og jeg hadde blitt enda mer lei meg og sint om det gikk utover ferieturer eller andre ting vi hadde planlagt. Heldigvis kan jeg ikke huske at det gjorde det, men det var klart at det var jeg som måtte betale for al mat, drikke, boligutgifter osv., de månedene da han hadde spilt bort store summer. 

Det var helt andre årsaker til at forholdet tok slutt mellom meg og min, men i dag vet jeg at jeg ikke hadde godtatt at en mann spilte bort penger han egentlig ikke hadde råd til å miste. Da hadde jeg gått. Så det er vanskelig å si om damen din tilgir deg; det kan gå begge veier. 

Anonymkode: 37295...f78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Summen er verken stor eller viktig, men om dere har spart sammen om et felles mål og du tar penger uten å si det til henne er skikkelig lavmål. Jeg hadde hatt litt problemer med å tilgi det, men kanskje på sikt. Hadde du spilt bort egne penger er det en helt annen sak.. Det er bare dumskap..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mannen min tjener egne penger, mer enn meg. Om han taper 15000 så er det det samme for meg sånn egentlig, men jeg hadde ikke orket å være sammen med en fyr som er villig til å gamble i større grad enn en 5ukers på lotto. 

Anonymkode: 33173...61e

Hadde ikke merket det engang om jeg eller min mann hadde tapt 15 000 kr på gambling.. 

Skulle jeg har gjort det selv, hadde jeg holdt kjeft om det. Min mann vet ingenting om min økonomi, bortsett fra at jeg klarer å håndtere alle utgifter og har alltid penger til det som trengs. 

Han har sikkert sett selvangivelsen min noen ganger da. 

Anonymkode: f4f2d...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo tilgitt, men jeg hadde blitt utrolig skuffet om vår planlagte ferie gikk i dass på grunn av det. For meg så hadde det vert det som såret, at du skuslet bort noe fint til oss. 

Klarer du å ta ansvar nå og gjøre noe ekstra fint og romantisk med de 15k som er igjen hadde jeg trolig tilgitt deg på flekken.. 

En gang.. Hadde ikke godtatt at dette skjedde mer en den ene gangen altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde ikke merket det engang om jeg eller min mann hadde tapt 15 000 kr på gambling.. 

Skulle jeg har gjort det selv, hadde jeg holdt kjeft om det. Min mann vet ingenting om min økonomi, bortsett fra at jeg klarer å håndtere alle utgifter og har alltid penger til det som trengs. 

Han har sikkert sett selvangivelsen min noen ganger da. 

Anonymkode: f4f2d...1e1

Det kan jeg love at du hadde gjort. Etterhvert.

Det er ikke slik at det er vanlig å gamble vekk slike summer. På spill. 

Det er ikke slik at TS fikk en skade på bilen til 15.000. Han har altså satset store summer på tipping og tapt. Neste skritt her er nok at han forsøker å vinne tilbake det han har tapt. Også har han det gående. 

Folk som kjøper aksjer kan også surre vekk penger, men mange av dem har råd til det 

Anonymkode: 6d5bb...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...