Gå til innhold

Vanskelig forhold hvor jeg mann ikke vet hva jeg skal gjøre :/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mann 28 og min kjæreste dame 27 har ett barn sammen 1.5 år gammel gutt vi har ikke hatt sex siden vi fikk barn…

All kjærlighet har forsvinner fra hennes side jeg prøver å kysse henne men hu snur seg bare og vil bare ha kyss på kinnet… henne kysser aldri tilbake 

prøver å hinte til sex men blir bare avvist 

sier aldri elsker deg eller noen ting lenger 

henne er mere interessert i å være med moren sin enn med meg..

 

hva faen skal jeg gjøre…

Anonymkode: 78fc9...04a

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må prøve å snakke med henne. Si at du savner henne, nærhet og spør hva hun tenker. Hva som er galt?

Anonymkode: f2b00...f8f

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prat med henne om det. Dere må prøve å komme på rett spor igjen, sensuelt, og kroppslig, før det blir seksuelt. Tilby massasje- si at det ikke skal lede til sex. Kanskje ungen henger mye på henne og hun fryser til av at det skal komme mer "plukking". Er ganske intenst å være mamma i den alderen der og iallefall det første året. Hjelp så godt til du kan. Lag deilig datenight- med godt måltid og vin. Skap kjæreste tid og ikke mas om sex - det kommer naturlig om hun får lysten tilbake igjennom slike ting. Kan hun kanskje få seg en natt på hotell? Barnevakt?

Anonymkode: 1836c...49b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må prøve å snakke med henne. Si at du savner henne, nærhet og spør hva hun tenker. Hva som er galt?

Anonymkode: f2b00...f8f

Okey takk for svar. Er tanken å gjøre dette men er så vanskelig å gjøre det gruer meg hvis det blir dårlig stemning eller henne har mistet følelsene eller noe sånt …

blir så frustrert 

Anonymkode: 78fc9...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta en prat. Etter barn er ikke nødvendigvis lysten på sex så stor. Det kan vare leeenge. Men det kan også komme til et punkt det et vanskelig å sette i gang med sex, når det er så lenge siden. Når og hvor skal man gjøre det?! Den kneika kan være bratt. Det kan være innafor å foreslå "på onsdag kl 22,skulle vi ha ligget da?!" og bare gjennomføre, selv om det ikke er noe romantisk, og lysten ikke er på topp til å begynne med. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ferdig i ferdig i forholdet.

Anonymkode: 2ece7...dbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du legge det frem som om du er på hennes side? "Forstår at det er tøft med en 1,5 åring - og du har vært en helt siden fødselen, er det noe konkret jeg kan gjøre for å få oss tilbake på kjærestesporet igjen?" 

Viktig med denne praten. For oss gikk det altfor lenge uten kroppskontakt og endte dessverre ikke så bra (som venner)

 

Anonymkode: 1836c...49b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun er ferdig i ferdig i forholdet.

Anonymkode: 2ece7...dbd

Altså det ser ikke ut til å handle om sex, hun trekker seg unna kyss, godtar kun kyss på kinnet, avviser sex, sier ikke at hun elsker deg eller lignende lenger. 

Ikke sikkert hun har skjønt det selv, eller tør p si noe om det lenger. Men det fremstår som hun ikke vil ha noen som helst nærhet eller betrygge deg i at selv om ting er vanskelig, så elsker hun deg.

Et siste halmstrå er eventuelt depresjon etter belastningen fødsel, og permisjon har vært, kanskje det å begynne å jobbe etter permisjon.

Så spør henne, hvordan hun har det, hva hun tenker om livet, familien, deg som partner...så vil nok svaret dukke opp.

Anonymkode: 2ece7...dbd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Altså det ser ikke ut til å handle om sex, hun trekker seg unna kyss, godtar kun kyss på kinnet, avviser sex, sier ikke at hun elsker deg eller lignende lenger. 

Ikke sikkert hun har skjønt det selv, eller tør p si noe om det lenger. Men det fremstår som hun ikke vil ha noen som helst nærhet eller betrygge deg i at selv om ting er vanskelig, så elsker hun deg.

Et siste halmstrå er eventuelt depresjon etter belastningen fødsel, og permisjon har vært, kanskje det å begynne å jobbe etter permisjon.

Så spør henne, hvordan hun har det, hva hun tenker om livet, familien, deg som partner...så vil nok svaret dukke opp.

Anonymkode: 2ece7...dbd

Okey det var betryggende :)

henne er i jobb nå..

er så vanskelig å ikke få noe respons eller at henne prøver å gi noe tilbake..

Anonymkode: 78fc9...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Okey det var betryggende :)

henne er i jobb nå..

er så vanskelig å ikke få noe respons eller at henne prøver å gi noe tilbake..

Anonymkode: 78fc9...04a

Hun må rett og slett takle å ta praten med deg. Hun må gi deg respons på hva som skjer, det er to som skal ivareta forholdet.

Er hun deprimert så kan det jobbes med, men ikke ved å late som ingenting og dra seg ut av forholdet. Da kan man søke hjelp for depresjon.

Så er det om hun kanskje er ferdig i forholdet, det kan være at hun er det, men det kan også være at hun føler hun er det pga depresjon.

Men, in the end, så er det hun som må tåle at du vil prate om det og hun må fortelle hva hun føler eller ikke føler.

Anonymkode: 2ece7...dbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun må rett og slett takle å ta praten med deg. Hun må gi deg respons på hva som skjer, det er to som skal ivareta forholdet.

Er hun deprimert så kan det jobbes med, men ikke ved å late som ingenting og dra seg ut av forholdet. Da kan man søke hjelp for depresjon.

Så er det om hun kanskje er ferdig i forholdet, det kan være at hun er det, men det kan også være at hun føler hun er det pga depresjon.

Men, in the end, så er det hun som må tåle at du vil prate om det og hun må fortelle hva hun føler eller ikke føler.

Anonymkode: 2ece7...dbd

Okeu takk

akkurat nå ligger jeg i senga og hu sitter i sofaen eneste jeg fikk til var et kyss på kinnet henne drar på jobb 11:00 i morra skal fortelle henne at mår hu kommer hjem så må vi ta en prat

Anonymkode: 78fc9...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være så enkelt som at du har fått veldig dårlig ånde? Mandelstener? Så er hun for høflig til å si i fra? 🤔

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex kan være vanskelig etter fødsel for en del kvinner.

Hvordan var fødselen hennes? Skader?

Hvordan er samarbeidet dere i mellom ellers? Er barnet mammadalt?

Hvordan var sexlivet deres før fødsel? Går hun på prevensjon?

Du må nok uansett bare ta praten.

Jeg og mannen utsatte den praten alt for lenge etter førstemann. Jeg hadde smerter og problemer nedentil, og han forstod ikke helt alvoret i det. Jeg sa jeg hadde vondt, men han tolket det som litt småvondt når det var overveldende smerter for meg. Tok over ett år ihvertfall før jeg greide å ha sex uten mye smerter. Tok flere år før det ble helt bra igjen. Men det ble det.

Endret av Nonstop1
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være at hun er litt "overveldet" fysisk av barnet? At hun får fylt sin kvote av kroppslig kontakt gjennom sønnen deres, og derfor ikke føler på behovet for mer? 

For min del ble det så mye nærkontakt med ungene når de var små, at jeg ble liksom litt "mettet". (Vi hadde sex likevel, men for min del hadde jeg andre behov da, som genuin hjelp med hus og mat f.eks (noe jeg ikke fikk) ) 

Anbefaler en prat med henne, gjerne gi henne en heads UP i forkant. "Jeg føler vi er litt langt unna hverandre som kjærester for tida. Kan vi sette oss og snakke litt om dette i kveld? ", så kan hun få litt forberedelsestid så det ikke blir kastet rett på henne. 

Vi tok aldri den praten, det skulle jeg ønske vi gjorde. 

Anonymkode: d2586...183

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Okey takk for svar. Er tanken å gjøre dette men er så vanskelig å gjøre det gruer meg hvis det blir dårlig stemning eller henne har mistet følelsene eller noe sånt …

blir så frustrert 

Anonymkode: 78fc9...04a

Du må bare ta praten. Vil du heller stikke hodet under sand og late som om hun har følelser for deg om realiteten er at hun ikke føler noe for deg lenger?

Sett deg ned med henne og spør henne rett ut uten aggresjon eller anklager.

Jeg føler at du ikke har følelser for meg lenger siden vi aldri er intim lenger og aldri vil tilbringe tid med meg lenger.

Jeg trenger å vite hva du føler og hvor du står. Er du investert i oss og vil jobbe for oss eller burde vi avslutte?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å komme noen vei må dere snakke sammen. Det kan være ubehagelig og vanskelig, men likevel noe dere kanskje må gjennom. Som noen skrev her; ikke anklag henne for noen ting. Ikke anklag henne. Bare sitt rolig og ha en vennlig tone. Si at du er glad i henne, men at du synes dere ikke har det så bra sammen fysisk for tiden. Lytt til hva hun har å si.

Sett dere ned etter at barnet har sovnet. Legg bort telefoner og slå av tv'en. Det er viktig at det ikke blir skittkasting, men at det er en vennlig  og hyggelig tone. Det å prate sammen er så viktig. Jeg har hørt om folk som er så beviste på dette at de gjennomfører en slik samtale regelmessig. 

Og husk at det du opplever er ganske vanlig. Lykke til! :) 

Anonymkode: e3208...39a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ferdig i forholdet, nå er det kun barnet. Viss hun plutselig vil ha sex igjen, er det for å få barn nr 2.

Vil du ha 1 eller 2 barn 50%? 

Anonymkode: 84882...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg mann 28 og min kjæreste dame 27 har ett barn sammen 1.5 år gammel gutt vi har ikke hatt sex siden vi fikk barn…

All kjærlighet har forsvinner fra hennes side jeg prøver å kysse henne men hu snur seg bare og vil bare ha kyss på kinnet… henne kysser aldri tilbake 

prøver å hinte til sex men blir bare avvist 

sier aldri elsker deg eller noen ting lenger 

henne er mere interessert i å være med moren sin enn med meg..

 

hva faen skal jeg gjøre…

Anonymkode: 78fc9...04a

Ta en alvorsprat med henne. Fortell hva du føler, spør henne og kall en spade for en spade.

Anonymkode: 565bc...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

…..og du har tatt din del av nattevåk, bleieskift og legginger….?

Du har oversikt over hva knøttet har av klær og sko i barnehagen, hvilket tøy som begynner å bli for lite og når neste foreldremøte i barnehagen er…?

Du tar en klesvask når kurven er full, sånn helt av deg selv? Støvsuger gulvet fordi du ser det trengs og planlegger middag halve uka?

Alt for ofte blir hovedbyrden av alt med barnet og drift av AS familien overlatt til dama, av menn som går og gnåler om at det må bli sex igjen snart. Uten at de evner å se at dama er utslitt og på nippet til å gå.

Ammer hun ennå forresten?

Ofte blir det også sånn at en baby og småbarnstiden er innmari krevende for kvinnen, med en liten en som krever og bruker kroppen hennes konstant.

Det kan hende det absolutt siste hun tenker på i livet nå er sex. Fordi du blir bare en til som vil benytte kroppen hennes. Og hun har ikke hatt tid eller mulighet til å være bare seg selv, å få kjenne på lyst og tenning igjen - når det hele tiden er en stor og en liten en som ønsker å henge i puppen på henne.

Det er ikke uvanlig at det tar et par år for kvinnen å finne tilbake til lyst og seksuelle følelser etter å ha fått barn. Om far er lite flink til å ta sin del av jobben tar det fort lengre tid - eller hun kan ha fått helt avsmak på deg, om du har latt henne stå alene med mesteparten av jobben.

 

Anonymkode: a54bd...749

  • Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...