Gå til innhold

Sykepleiere som får kun dagvakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kastanjefrø
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg spør igjen;

Hva står i kontrakten din? 

Blir du ilagt mer jobb en det du har i DIN avtale, kan du gå til din leder.

Hvilken avtale andre har er revnende likegyldig.

Du fremstår som en femåring som står og skriker "urettferdig!" i barnehagen. 

Anonymkode: 28ec1...96a

 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men du vet jo ikke hvorvidt de har "tilrettelegging" en legeærklæring eller annen avtale. Du får strengt tatt snakke for seg selv i en evt medarbeidersamtale. Uansett så vil en evt ren dagstilling tilsvare langt flere timer og mindre lønn, er du selv gira på det? 

Anonymkode: 700fd...53a

 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For å sammenligne med egen jobb.

Her er det mange småbarnsmødre som går 80%. (og tjener desto mindre enn meg). Jeg kan da ikke klage på at de er hjemme og får tatt unna i huset hver fredag, mens jeg må jobbe? 

Si at jeg selv ønsker dette. Da går jeg til arbeidsgiver og ber om samme avtale. Får jeg nei så kan jeg (som småbarnsmødrene mulig gjorde) si at det ikke er bærekraftig på hjemmebane lenger, og at alternativet da er å se etter annen jobb. 

Jeg ser bare ikke hva som er urettferdig med denne situasjonen, bortsett fra at arbeidsgiver mulig har mer forståelse for situasjonen til en to-barnsmor enn en frisk og rask 20-åring (som mulig også har mindre erfaring, og svakere kort å legge på bordet når slikt forhandles) 

Anonymkode: 28ec1...96a


om du ikke forstår hvorfor det oppleves urettferdig må du være lettere PU. Om noen får tilretteleggelse med flere dagvakter mens det ordinære ansettelsesforholdet er 3-delt turnus vil de øvrige måtte jobbe mange flere kvelds og nattevakter, samt færre dagvakter. Som regel er det mye mer ettertraktet med dagvakter, noe som gjenspeiles i at det er mange flere søkere til slike stillinger.
 

Det klart mest rettferdige ville vært at leder sa at det ikke var mulig med slik tilrettelegging ettersom det vil påvirke andres turnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kastanjefrø skrev (4 timer siden):

 

 


om du ikke forstår hvorfor det oppleves urettferdig må du være lettere PU. Om noen får tilretteleggelse med flere dagvakter mens det ordinære ansettelsesforholdet er 3-delt turnus vil de øvrige måtte jobbe mange flere kvelds og nattevakter, samt færre dagvakter. Som regel er det mye mer ettertraktet med dagvakter, noe som gjenspeiles i at det er mange flere søkere til slike stillinger.
 

Det klart mest rettferdige ville vært at leder sa at det ikke var mulig med slik tilrettelegging ettersom det vil påvirke andres turnus.

Nettopp! Endelig noen som har skjønt det . For det er ikke sånn at de kveldsvaktene vedkommende ikke går magisk dekkes helt av seg selv 

Anonymkode: ab11a...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er hjelpepleier og får tilrettelegging  pga barn. Har en super leder og kolleger, så dette lar seg gjøre.

Anonymkode: fe78b...3d8

Okei men der jeg jobber er det kun sykepleiere. Tenker du det er rettferdig?

Anonymkode: ab11a...c72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninne har gått fra kun nattvakt til dagvakt pga ektefelle som er under kreftbehandling. Hun sier selv at hun får mindre betalt, og har flere vakter i måneden nå. 

Anonymkode: 8f016...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...