Gå til innhold

En beboer der jeg jobber vil at jeg skal arve mye penger. Har jeg lov til å ta i mot?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fy søren så mye slemme mennesker det er  her inne!! Så stygge kommentarer, skjønner ikke hvordan det er mulig. 
Dette må jo bare bunne i misunnelse, kan ikke tro noe annet.
 

Anonymkode: 4272b...d98

Enig i at folk som oppfordrer TS til å bryte loven med alt det medfører er utrolig slemme.

Anonymkode: dcddb...44c

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Herregud for et stupid innlegg. 
Er du med «krystallklar» igjen. 🙄Håper dette her går igjennom for ts, at hun arver fem millioner, slutter å jobbe på det sykehjemmet og right in the face til sånne usle små mennesker som strever på for å stoppe dette. 

Anonymkode: 48b6c...0a5

personlig tenker jeg at de usle er de som er grådige og griske og oppfordrer til lovbrudd for penger, og som utviser en total mangel på etikk, moral, ryggrad og integritet. 

Og for å være presis - jeg mener IKKE ts. Jeg forstår veldig godt at dette er vanskelig for ts, og at det er fristende, og mye å tenke på, og jeg har enorm respekt for TS som raskt tok inn over seg det hun egentlig visste, uten å klage og uten å sette egne behov over det hun forsto måtte være sånn. Respekt, TS.

Anonymkode: 7eb82...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

personlig tenker jeg at de usle er de som er grådige og griske og oppfordrer til lovbrudd for penger, og som utviser en total mangel på etikk, moral, ryggrad og integritet. 

Og for å være presis - jeg mener IKKE ts. Jeg forstår veldig godt at dette er vanskelig for ts, og at det er fristende, og mye å tenke på, og jeg har enorm respekt for TS som raskt tok inn over seg det hun egentlig visste, uten å klage og uten å sette egne behov over det hun forsto måtte være sånn. Respekt, TS.

Anonymkode: 7eb82...e98

Her er vi helt enig! Heldigvis er det ingen her som har vist totalt mangel på etikk, moral, ryggrad og integritet i denne tråden. Og særlig ikke TS. 

Anonymkode: 7ee43...270

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ikke bland deg? 😅 Det bestemmer du? 

Anonymkode: 0f9b1...813

Les: ikke bland DE!

Anonymkode: c2282...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg diskriminerer ikke eldre.

Jeg vet at så lenge jeg ikke blir manipulert vil jeg at det jeg etterlater meg skal gå til noen jeg kjenner privat, ikke en som får betalt for å gi meg en eller annen tjeneste.

Anonymkode: 969ac...27b

Du ja, andre ønsker det annerledes 

Anonymkode: 3bd8a...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

personlig tenker jeg at de usle er de som er grådige og griske og oppfordrer til lovbrudd for penger, og som utviser en total mangel på etikk, moral, ryggrad og integritet. 

Og for å være presis - jeg mener IKKE ts. Jeg forstår veldig godt at dette er vanskelig for ts, og at det er fristende, og mye å tenke på, og jeg har enorm respekt for TS som raskt tok inn over seg det hun egentlig visste, uten å klage og uten å sette egne behov over det hun forsto måtte være sånn. Respekt, TS.

Anonymkode: 7eb82...e98

Man er hverken grådig eller grisk fordi man ønsker å ta i mot en gave

Anonymkode: 3bd8a...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du ja, andre ønsker det annerledes 

Anonymkode: 3bd8a...f00

Andre ønsker å bli manipulert?

Anonymkode: 969ac...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du virkelig at man ikke kan bli manipulert hvis man ikke er umyndiggjort? Alle kan bli manipulert, du også. 

Anonymkode: dcddb...44c

Jo selvfølgelig blir normalt oppegående manipulert. Men jeg tror ikke en person som deg kan bli det uten å ha blitt umyndiggjort.

Anonymkode: 36e9d...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man er hverken grådig eller grisk fordi man ønsker å ta i mot en gave

Anonymkode: 3bd8a...f00

Uenig.

Anonymkode: dcddb...44c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Man er hverken grådig eller grisk fordi man ønsker å ta i mot en gave

Anonymkode: 3bd8a...f00

det har jeg heller ikke sagt. Men det går en grense mellom ønsket, og lovbruddet som kreves for å få det til. Eller oppfordringen til diverse tvilsomme krumspring for å komme rundt. Eller den manglende respekten for hvorfor vi har disse reglene og hvorfor de er viktige.

Anonymkode: 7eb82...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel arvinger. Om det ikke er søsken,så er det ofte nevøer eller nieser. Utrolig sjeldent man ikke har noen.Når det er sagt så kan ikke helsepersonell,eller de som utøver helsetjenester ta imot penger utover ubetydelig verdi. 

Anonymkode: 589b9...54c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Les: ikke bland DE!

Anonymkode: c2282...f20

DEM

Anonymkode: 28988...45a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på sykehjem og vi har ved flere anledninger fått større pengegaver fra pasienter og pårørende. Det er til ansatte. Vi har reist på hotell, show,og lignende. Hvis denne pasienten trives og har det godt hos dere,så kan du foreslå at han kan bidra med noen kroner til dere eller de andre pasientene på avdelingen.

Anonymkode: 589b9...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en liten prosess å skulle skrive testamente med to vitner osv. Dette må gjøres tidlig og da må du enten være ærlig med leder (som ikke vil støtte dette pga lovverk), eller holde det skjult.

Jobber selv i helsevesenet og må ærlig innrømme at da jeg jobbet på sykehjem (også som alenemor) ville jeg gladelig sagt opp jobben for å ta imot noen millioner. 

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Uenig.

Anonymkode: dcddb...44c

Javel 

Anonymkode: 3bd8a...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 17.29):

Har ikke lest tråden. Har du lest loven? 

Det finnes ingen lov som nekter giver å gi til hvem enn de vil. Arv blir gjort opp etter vedkommende dør. I det tilfellet kan TS enten si ja eller nei til arven og med tanke på at arven ikke kan påvirke tjenesteyter (TS) sin behandling av pasienten er det absolutt ikke sikkert det blir dømt at hun ikke kan motta den. Det hele hadde vært mye enklere om pasienten gjorde dette uten å samtale med TS. Det problematiske er om hun forskjellsbehandler eller på noen som helst måte forsøker å påvirke giver til å gi noe. 

Å miste autorisasjon for dette hadde vært uhørt. 

Anonymkode: 7ee43...270

Dette styres av regelen i helsepersonelloven § 9, 2. ledd, som ikke stiller som vilkår at ytelsen har påvirket, så det du sier er fullstendig irrelevant. Det skjønner du vel, du som er så god til å lese lovtekst.

Anonymkode: 7eb82...e98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alexandrine
Zootopia skrev (2 timer siden):

Det er jo en liten prosess å skulle skrive testamente med to vitner osv. Dette må gjøres tidlig og da må du enten være ærlig med leder (som ikke vil støtte dette pga lovverk), eller holde det skjult.

Jobber selv i helsevesenet og må ærlig innrømme at da jeg jobbet på sykehjem (også som alenemor) ville jeg gladelig sagt opp jobben for å ta imot noen millioner. 

Lykke til!

Loven gjelder etter at arbeidsforholdet opphører også. 

Det er skremmende at folk som jobber i helsevesenet er villige til å bryte lovenfor egen vinning. Beboere på sykehjem er prisgitt hjelpen fra de ansatte - det gjør det hele ekstra trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...