Gå til innhold

En beboer der jeg jobber vil at jeg skal arve mye penger. Har jeg lov til å ta i mot?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

du kan begynne med å skille ut de som sier "kjør på, ta imot, drit i at du mister jobben"! Det er de som drar svaret ut av ræva.

Om de med juridisk kompetanse og de du oppfatter som sjalu AB'ene sier det samme, så er det vel ikke så viktig å skille dem fra hverandre? 

Anonymkode: 7eb82...e98

Hvem er det *jeg oppfatter som sjalu? Kunne ikke en jussutdannet vært enig i det første? Kjære anonymbruker, enten får du stå fram med juridisk kompetanse, eller så er du også en som "drar svar ut av ræva". Så? Hvem er du irl? 

Endret av klarinetta
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

rebella81 skrev (4 minutter siden):

MEN! Ts sier at hun er ufaglært! Altså ingen autorisasjon som helsepersonell å miste! Neimen heisann! 🥳 

Synd kg's bitre garde fikk angrepet ts så mye at hun ikke lenger vurderer saken 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det mange som bør skamme seg. 
Kjære ts, heia deg. Hvis den gamle åpenbart ønsker dette så er det ingenting som er bedre. Ta gjerne kontakt på pm hvis du vil diskutere dette mer. Jeg hjelper deg gjerne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

det virker som du tror at det ikke finnes jurister på KG, men da tar du grundig feil.

Anonymkode: 7eb82...e98

Jamen hvordan i svarte helsike skal man vite hvilken anonymbruker som er jurist og hvilken som er tannlege? Åja, man skal selvsagt bare ta anonymbrukers ord for at de vet hva de snakker om, hadde helt glemt at Internettet fungerer på den måten. Takk, oppegående, intelligente menneske som kunne rådgi oss villfarne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, rebella81 said:

MEN! Ts sier at hun er ufaglært! Altså ingen autorisasjon som helsepersonell å miste! Neimen heisann! 🥳 

Kan fortsatt skade TS sin karriere, du var vel og en av de som anbefalte at arven kunne skrives på barna lengre opp, vet ikke om det er så smarte råd og oppmuntre til svindel.

Men TS bør rådføre seg med advokat, er hun organisert så får hun gratis juridisk rådgivning, om ikke kan det fort koste et par tusen.

5 minutter siden, tapetkniv said:

Synd kg's bitre garde fikk angrepet ts så mye at hun ikke lenger vurderer saken 

Sa vel ikke at hun ikke vurdere det, bare at hun ikke følge denne tråden lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (1 minutt siden):

Jamen hvordan i svarte helsike skal man vite hvilken anonymbruker som er jurist og hvilken som er tannlege? Åja, man skal selvsagt bare ta anonymbrukers ord for at de vet hva de snakker om, hadde helt glemt at Internettet fungerer på den måten. Takk, oppegående, intelligente menneske som kunne rådgi oss villfarne. 

du kan begynne med å slutte å anta at folk er sjalu bare fordi de gir et svar som ikke er det man ønsker seg. Du går glipp av utrolig mye god informasjon når du avviser et svar fordi du tror folk er misunnelige eller sjalu.

Anonymkode: 7eb82...e98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

du kan begynne med å slutte å anta at folk er sjalu bare fordi de gir et svar som ikke er det man ønsker seg. Du går glipp av utrolig mye god informasjon når du avviser et svar fordi du tror folk er misunnelige eller sjalu.

Anonymkode: 7eb82...e98

Folk er sjalu, bitre OG uvitende og gir bastante råd. For en gjeng 🙈

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

helt feil..

Anonymkode: 7eb82...e98

Du har jo tydeligvis ikke peiling, du bare antar.

Om man ikke har livsarvinger, så kan man testamentere til hvem eller hva man vil.  Testamentet vil som regel være gyldig så lenge vedkommende har vitner og er med sine fulle fem.

Men folk, da som regel familie, kan selvsagt kreve testamentet gransket for å få det ugyldiggjort.  Hvis det skal bli ugyldiggjort så må det bevises at helsepersonell utførte sin tjeneste for avdøde for å få arv. Den er jo litt vanskelig, siden helsepersonell får lønn av kommune og er ikke avhengig av arv for å overleve.

Det står ingen steder at helsepersonell ikke kan arve, det står at de ikke kan ta i mot gaver. Arv og gave er ikke det samme.  Så får du bare messe på. 

Godt mulig at ts kan arve, men populær blir hun nok ikke. Men da kan hun finne ny jobb👍

Anonymkode: 36e9d...fa9

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

du kan begynne med å slutte å anta at folk er sjalu bare fordi de gir et svar som ikke er det man ønsker seg. Du går glipp av utrolig mye god informasjon når du avviser et svar fordi du tror folk er misunnelige eller sjalu.

Anonymkode: 7eb82...e98

Hva vet du om hva trådstarter ønsker seg av svar? Du er både forutinntatt og nedlatende, og insisterer på å belære fra et kompetent sted uten noen som helst dokumentasjon annet enn en høy hest. 

 

Endret av klarinetta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du har jo tydeligvis ikke peiling, du bare antar.

Om man ikke har livsarvinger, så kan man testamentere til hvem eller hva man vil.  Testamentet vil som regel være gyldig så lenge vedkommende har vitner og er med sine fulle fem.

Men folk, da som regel familie, kan selvsagt kreve testamentet gransket for å få det ugyldiggjort.  Hvis det skal bli ugyldiggjort så må det bevises at helsepersonell utførte sin tjeneste for avdøde for å få arv. Den er jo litt vanskelig, siden helsepersonell får lønn av kommune og er ikke avhengig av arv for å overleve.

Det står ingen steder at helsepersonell ikke kan arve, det står at de ikke kan ta i mot gaver. Arv og gave er ikke det samme.  Så får du bare messe på. 

Godt mulig at ts kan arve, men populær blir hun nok ikke. Men da kan hun finne ny jobb👍

Anonymkode: 36e9d...fa9

Så fint at du kom inn med din juridiske ekspertise! Da er det bare å legge diskusjonen død, siden du har så god greie på dette!

 

Anonymkode: dcddb...44c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så fint at du kom inn med din juridiske ekspertise! Da er det bare å legge diskusjonen død, siden du har så god greie på dette!

 

Anonymkode: dcddb...44c

Har du ikke mer å tilføye? Da er vi enige da👍

Anonymkode: 36e9d...fa9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du ikke mer å tilføye? Da er vi enige da👍

Anonymkode: 36e9d...fa9

Siden du ikke forstår ironi: Du tar feil.

Anonymkode: dcddb...44c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Siden du ikke forstår ironi: Du tar feil.

Anonymkode: dcddb...44c

Du forsto visst ikke at mitt innlegg var ironi😅Hvorfor tar jeg feil? Gjerne utdyp. 

Anonymkode: 36e9d...fa9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du forsto visst ikke at mitt innlegg var ironi😅Hvorfor tar jeg feil? Gjerne utdyp. 

Anonymkode: 36e9d...fa9

du tar feil i at arv ikke likestilles med gave ift hva helsepersonell kan motta.

Anonymkode: 7eb82...e98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så fint at du kom inn med din juridiske ekspertise! Da er det bare å legge diskusjonen død, siden du har så god greie på dette!

 

Anonymkode: dcddb...44c

Så flott at du endelig innser dette! 

Anonymkode: 7ee43...270

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

du tar feil i at arv ikke likestilles med gave ift hva helsepersonell kan motta.

Anonymkode: 7eb82...e98

Hvor står det?

Anonymkode: 36e9d...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor står det?

Anonymkode: 36e9d...fa9

Ab-ene som påstår de er jurister sjekket forskriften jeg linket til. I kapittelet om Til paragraf 3, står det om arv. Forskrift om begrensninger i helsepersonells adgang til å motta gave, provisjon, tjeneste, og andres ytelser. 

Det står forøvrig ikke i forskriften "at det sidestilles med arv", selv om ivrige AB-er tydeligvis har tolket det så rigid. 

Altså, kan godt hende de er jurister, men jeg håper ikke det med tanke på den mangelfulle forståelse av skjønnsutøvelse og formålet med lover. Jeg ville ikke ansatt dem. 

Anonymkode: 7ee43...270

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvor står det?

Anonymkode: 36e9d...fa9

Det er forklart flere ganger i denne tråden. Selv om det ikke står uttrykkelig i loven, så kom Statens Helspersonellnemd i en avgjørelse fra 2015 ( sak 15/298) til at arv også omfattes av forbudet, blant annet med henvisning til formålet med loven.

Dette er ting du enkelt kan Google.

Anonymkode: dcddb...44c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ab-ene som påstår de er jurister sjekket forskriften jeg linket til. I kapittelet om Til paragraf 3, står det om arv. Forskrift om begrensninger i helsepersonells adgang til å motta gave, provisjon, tjeneste, og andres ytelser. 

Det står forøvrig ikke i forskriften "at det sidestilles med arv", selv om ivrige AB-er tydeligvis har tolket det så rigid. 

Altså, kan godt hende de er jurister, men jeg håper ikke det med tanke på den mangelfulle forståelse av skjønnsutøvelse og formålet med lover. Jeg ville ikke ansatt dem. 

Anonymkode: 7ee43...270

 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ab-ene som påstår de er jurister sjekket forskriften jeg linket til. I kapittelet om Til paragraf 3, står det om arv. Forskrift om begrensninger i helsepersonells adgang til å motta gave, provisjon, tjeneste, og andres ytelser. 

Det står forøvrig ikke i forskriften "at det sidestilles med arv", selv om ivrige AB-er tydeligvis har tolket det så rigid. 

Altså, kan godt hende de er jurister, men jeg håper ikke det med tanke på den mangelfulle forståelse av skjønnsutøvelse og formålet med lover. Jeg ville ikke ansatt dem. 

Anonymkode: 7ee43...270

du driter deg ut.

Anonymkode: 7eb82...e98

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er forklart flere ganger i denne tråden. Selv om det ikke står uttrykkelig i loven, så kom Statens Helspersonellnemd i en avgjørelse fra 2015 ( sak 15/298) til at arv også omfattes av forbudet, blant annet med henvisning til formålet med loven.

Dette er ting du enkelt kan Google.

Anonymkode: dcddb...44c

og uansett noe man kommer fram til med elementær juridisk metode.

Anonymkode: 7eb82...e98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...