Gå til innhold

Mensenbadetøy

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaring med dette? 
Har fått opp reklame for ulike merker i det siste, og ser at Lindex også har. 
men fungerer det? 
Har en datter som er skeptisk, men om det fungerer som det skal, vil det jo gjøre bading mye enklere. 

Anonymkode: 1c2a3...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det heter mens-truser eller menstruasjons-truser. Ordet mensen er bestemt form entall.

Anonymkode: a0caf...ed6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (9 minutter siden):

Ikke mensen truser? Med mens truser til bading?

Ja, til bading. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette står feks hos Lindex:

Førsteklasses, vitenskapsbasert badetøy som er akkurat som favorittbadetøyet ditt, men med innebygd beskyttelse som er laget for å holde menstruasjon og lekkasjer fra nys trygt i trusa. Bikinitrusen har et lavt liv og høy skjæring og er ideell som en frittstående beskyttelse på dager med lettere til moderat menstruasjon eller som reservebeskyttelse på dager med kraftig menstruasjon. Etter svømmeturen skyller du badetøyet frem til vannet er klart og presser forsiktig ut overflødig vann. Deretter bruker du den bare om igjen og om igjen.

• Absorpsjonsnivå: Lavt til moderat
  • Engineered Leak Tech™
  • Lavt liv
  • Laget av resirkulert polyamidblanding
  • Det følger med en gjenbrukbar pose med glidelås
  • Laget for å erstatte tradisjonelle bind og tamponger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går det ikke an la vær å bade med mens da, vær så snill.

Anonymkode: a7ffa...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Går det ikke an la vær å bade med mens da, vær så snill.

Jenter som trener konkurransesvømming, kan ikke akkurat la være å trene mellom 5-8 dager hver måned.

Anonymkode: f57db...4a8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ingen erfaring med dette, men har mye erfaring med menstruser og tøybind. Jeg klarer ikke se at dette skal være praktisk. Når menstruser og tøybind blir våte vil det jo renne blodig vann fra det.. Det vil for de fleste være sjenerende. Mulig dette er en helt ny teknologi, men ville ha prøvd det skikkelig ut hjemme før jeg tok det med i basseng eller på stranda. Slår forøvrig et slag for menskopp, det kan man uten problemer bruke under bading. Suger ikke til seg vann, så man trenger ikke stresse med å bytte med en gang som med tampong. 

Anonymkode: 4b8fb...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jenter som trener konkurransesvømming, kan ikke akkurat la være å trene mellom 5-8 dager hver måned.

Anonymkode: f57db...4a8

Ja, for de utgjør en stor andel av alle kvinner som menstruerer? Kanskje 2-3% ? hva med resten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ingen erfaring med dette, men har mye erfaring med menstruser og tøybind. Jeg klarer ikke se at dette skal være praktisk. Når menstruser og tøybind blir våte vil det jo renne blodig vann fra det.. Det vil for de fleste være sjenerende. Mulig dette er en helt ny teknologi, men ville ha prøvd det skikkelig ut hjemme før jeg tok det med i basseng eller på stranda. Slår forøvrig et slag for menskopp, det kan man uten problemer bruke under bading. Suger ikke til seg vann, så man trenger ikke stresse med å bytte med en gang som med tampong. 

Anonymkode: 4b8fb...699

Tror dette er ny teknologi og ikke kan sammenlignes med tøybind. Ifølge det som står hos Lindex så skal man kunne bade og badetøyet absorberer opp til 20 ml. 
enig i at menskopp er flott, men min datter på 13 er ikke klar for å prøve det enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det virker mer en slags ekstrabeskyttelse i tillegg til tampong/menskopp/mensdisk, slik at man ikke trenger å være utrolig for smålekkasjer når man går med badetøy. 

Hvis man bader vil vel den absorberende delen bli full av vann uansett og dermed ikke kunne absorbere noe som helst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...