Gå til innhold

Innafor å invitere barnets venn med til syden?


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Ts her.

Jeg takker for engasjementet og jeg vil bare avklare et par ting ang vår relasjon til barnet og foreldrene.

Det er absolutt ikke noe galt med både barnet og foreldrene og hvordan barnet har det hjemme. Det har oppstått situasjoner som gjorde at vi tilbød oss å avlaste noe som ble satt pris på. Såpass kjenner vi foreldrene. 
 

Årsaken til at jeg spør på et forum er at jeg ikke ønsker å fornærme dem på noe vis som kan ødelegge relasjonen mellom oss ved å tilby oss å spandere en sydentur til barnet deres. Jeg vet at økonomi er et sårt punkt for noen og vil trå forsiktig. 

Vi har kontakt i det daglige men vi er ikke per definisjon venner, men håper at vi blir det med tiden selv om vi er litt ulike. 

 

Det er snakk om en uke. En uke hvor foreldrene uansett må jobbe. Hvis barnet får hjemlengsel, er det bare å booke første tur hjem og selvsagt skal ikke barnet fly alene. Men hjemlengsel har ikke vært et tema de gangene barnet har overnattet hos oss hele helgen. Heller tvert imot. 
 

Henting i barnehagen fordi vårt barn alltid blir hentet rundt klokken 15, mens vennen er en av de siste som blir hentet. Så at barnet blir med oss hjem slipper foreldrene å stresse med henting. Da vet de også at barnet har det bra. 
 

Anonymkode: 0ffc6...5bf

  • Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjemlengsel ja, ikke akkurat en svipptur hjem fra sydligere strøk, og den tiden det tar blir veldig lang for et så lite barn som vil hjem til foreldrene. 

Anonymkode: 58b84...e0a

Og ts sine barn blir frarøvet td med egne foreldre/den som må dra tilbake til Norge

Anonymkode: 9d808...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Fatter ikke hvorfor noen synes det er «hyggelig» å spørre om noe sånt. Nei, det er frekt. Bare fordi deres eget barn ønsker seg selskap på ferie.

En 5-åring har ikke behov for å dra på Syden-tur med andre familier.

Anonymkode: bd169...567

La heller gutten kjede seg hjemme, mye bedre. 

Tror du virkelig at de ønsker å ha med seg dette barnet for sine egne behov.. 

 

Anonymkode: c306d...1c8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke realistisk at det "bare er å booke" første fly hjem. Det er høysesong og folk flyr som aldri før.

Hva hvis barnet blir sykt?

Anonymkode: 9d808...9c0

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her.

Jeg takker for engasjementet og jeg vil bare avklare et par ting ang vår relasjon til barnet og foreldrene.

Det er absolutt ikke noe galt med både barnet og foreldrene og hvordan barnet har det hjemme. Det har oppstått situasjoner som gjorde at vi tilbød oss å avlaste noe som ble satt pris på. Såpass kjenner vi foreldrene. 
 

Årsaken til at jeg spør på et forum er at jeg ikke ønsker å fornærme dem på noe vis som kan ødelegge relasjonen mellom oss ved å tilby oss å spandere en sydentur til barnet deres. Jeg vet at økonomi er et sårt punkt for noen og vil trå forsiktig. 

Vi har kontakt i det daglige men vi er ikke per definisjon venner, men håper at vi blir det med tiden selv om vi er litt ulike. 

 

Det er snakk om en uke. En uke hvor foreldrene uansett må jobbe. Hvis barnet får hjemlengsel, er det bare å booke første tur hjem og selvsagt skal ikke barnet fly alene. Men hjemlengsel har ikke vært et tema de gangene barnet har overnattet hos oss hele helgen. Heller tvert imot. 
 

Henting i barnehagen fordi vårt barn alltid blir hentet rundt klokken 15, mens vennen er en av de siste som blir hentet. Så at barnet blir med oss hjem slipper foreldrene å stresse med henting. Da vet de også at barnet har det bra. 
 

Anonymkode: 0ffc6...5bf

Det er ikke innafor å spørre om det nei. Ikke på grunn av økonomi, men fordi det finnes svært få oppegående foreldre som ville sagt ja til noe sånt.  Foreldre ønsker å være sammen med sine barn, og omvendt. 
Jeg ser du har moderert deg fra HI, for der var det snakk om flere uker, men en uke er uansett for lenge.

Du klarer nok en ferie uten medbragt selskap for barnet ditt.

 

Anonymkode: bd169...567

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

La heller gutten kjede seg hjemme, mye bedre. 

Tror du virkelig at de ønsker å ha med seg dette barnet for sine egne behov.. 

 

Anonymkode: c306d...1c8

Selvsagt, hvorfor ellers?

Anonymkode: bd169...567

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#frøken skrev (8 minutter siden):

Jeg var enebarn og derfor hadde jeg med venninner på ferie, var da bare «norgesferie» men dog ganske langt ute i huttiheita. Spør foreldrene om det er greit, kan ikke forstå at det skulle bli dårlig stemning av det. Enten er det greit eller ikke, helt opp til de å bestemme.

syns du er raus som vil ta med barnet på ferie. Men det kan være noe som du ikke vet om som gjør det vanskelig. Derfor ha en fin dialog med foreldre i forkant.

Dialog er viktig. Det du nevner som vi ikke vet er akkurat det jeg er redd for som kan gjøre det vanskelig. 

 

Ts. 

Anonymkode: 0ffc6...5bf

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts her.

Jeg takker for engasjementet og jeg vil bare avklare et par ting ang vår relasjon til barnet og foreldrene.

Det er absolutt ikke noe galt med både barnet og foreldrene og hvordan barnet har det hjemme. Det har oppstått situasjoner som gjorde at vi tilbød oss å avlaste noe som ble satt pris på. Såpass kjenner vi foreldrene. 
 

Årsaken til at jeg spør på et forum er at jeg ikke ønsker å fornærme dem på noe vis som kan ødelegge relasjonen mellom oss ved å tilby oss å spandere en sydentur til barnet deres. Jeg vet at økonomi er et sårt punkt for noen og vil trå forsiktig. 

Vi har kontakt i det daglige men vi er ikke per definisjon venner, men håper at vi blir det med tiden selv om vi er litt ulike. 

 

Det er snakk om en uke. En uke hvor foreldrene uansett må jobbe. Hvis barnet får hjemlengsel, er det bare å booke første tur hjem og selvsagt skal ikke barnet fly alene. Men hjemlengsel har ikke vært et tema de gangene barnet har overnattet hos oss hele helgen. Heller tvert imot. 
 

Henting i barnehagen fordi vårt barn alltid blir hentet rundt klokken 15, mens vennen er en av de siste som blir hentet. Så at barnet blir med oss hjem slipper foreldrene å stresse med henting. Da vet de også at barnet har det bra. 
 

Anonymkode: 0ffc6...5bf

Så greie dere er🥰

Anonymkode: c0aad...9e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke innafor å spørre om det nei. Ikke på grunn av økonomi, men fordi det finnes svært få oppegående foreldre som ville sagt ja til noe sånt.  Foreldre ønsker å være sammen med sine barn, og omvendt. 
Jeg ser du har moderert deg fra HI, for der var det snakk om flere uker, men en uke er uansett for lenge.

Du klarer nok en ferie uten medbragt selskap for barnet ditt.

 

Anonymkode: bd169...567

Barnet er åpenbart i bhg uansett de dagebe. Klart man kan spørre

Anonymkode: c0aad...9e8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er heller ikke realistisk at det "bare er å booke" første fly hjem. Det er høysesong og folk flyr som aldri før.

Hva hvis barnet blir sykt?

Anonymkode: 9d808...9c0

Ledige billetter finnes det alltid med mindre det er noe ekstraordinært som f.eks pandemi, og selv da fikk vi tak i billetter hjem.

Vi skal holde oss til Europa og det er et velfungerende sykehus der vi skal være. 

 

Anonymkode: 0ffc6...5bf

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zootopia skrev (5 timer siden):

Da barnet mitt var 8 år tok jeg med en av hans nærmeste venner til Spania (har hus der). Sendte foreldrene bilder og informasjon om stedet. De betalte billett og jeg betalte for oppholdet. Sendte de daglige oppdateringer/bilder og både de og barnet var strålende fornøyd. Det samme barnet ble med nok en tur et par år etter og jeg har hatt med meg et par andre barn også. Foreldrene har alltid sagt ja, vært strålende fornøyd og det har barna også. Barna har vært der mellom 7-10 dager og dette har vært i alderen 8-14 år. Gi tydelig informasjon om stedet dere skal til, hvordan dere ferierer osv. Kanskje sende en mail? Da kan man sende bilder av stedet osv og foreldrene kan tenke på det, fremfor å bli overveldet av et såpass stort spørsmål. Bare en tanke, og slik jeg selv har gjort det. 

Lykke til☺️

Nå er 8 år nåe HELT annet enn førskolebarn da. 

Anonymkode: ed74b...c01

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at folk ikke skjønner hvor nedlatende og frekt dette er. 

Ville du sendt barnet ditt på ferie i flere uker med andre familier, TS? 

Anonymkode: bd169...567

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så greie dere er🥰

Anonymkode: c0aad...9e8

Greie? Det er jo for å dekke egne behov så klart.

Anonymkode: bd169...567

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fatter ikke at folk ikke skjønner hvor nedlatende og frekt dette er. 

Ville du sendt barnet ditt på ferie i flere uker med andre familier, TS? 

Anonymkode: bd169...567

Å jeg fatter ikke hvorfor det er så frekt, det er en forespørsel ! Godt man er forskjellige 

Anonymkode: c0aad...9e8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Greie? Det er jo for å dekke egne behov så klart.

Anonymkode: bd169...567

Må du slutte 

Anonymkode: c0aad...9e8

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her.

 

Vi har tenkt å foreslå en uke, men kanskje lenger om det er mulig. 
 

Dette blir selvsagt tatt opp med foreldrene, ikke barna. Vennen trives veldig godt sammen med oss, og foreldrene virker veldig greie. Vi er bare redde for å ødelegge relasjonen. 

Anonymkode: 0ffc6...5bf

Hør med foreldrene,hva som er for lenge vet foreldrene best.

Anonymkode: bcbd4...c47

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Selvsagt, hvorfor ellers?

Anonymkode: bd169...567

Da er det oppe å avgjort. Alle barn som ikke har mulighet til å finne på noe i ferjer, skal bare sitte hjemme å kjede seg. 

 

Anonymkode: c306d...1c8

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her.

Jeg takker for engasjementet og jeg vil bare avklare et par ting ang vår relasjon til barnet og foreldrene.

Det er absolutt ikke noe galt med både barnet og foreldrene og hvordan barnet har det hjemme. Det har oppstått situasjoner som gjorde at vi tilbød oss å avlaste noe som ble satt pris på. Såpass kjenner vi foreldrene. 
 

Årsaken til at jeg spør på et forum er at jeg ikke ønsker å fornærme dem på noe vis som kan ødelegge relasjonen mellom oss ved å tilby oss å spandere en sydentur til barnet deres. Jeg vet at økonomi er et sårt punkt for noen og vil trå forsiktig. 

Vi har kontakt i det daglige men vi er ikke per definisjon venner, men håper at vi blir det med tiden selv om vi er litt ulike. 

 

Det er snakk om en uke. En uke hvor foreldrene uansett må jobbe. Hvis barnet får hjemlengsel, er det bare å booke første tur hjem og selvsagt skal ikke barnet fly alene. Men hjemlengsel har ikke vært et tema de gangene barnet har overnattet hos oss hele helgen. Heller tvert imot. 
 

Henting i barnehagen fordi vårt barn alltid blir hentet rundt klokken 15, mens vennen er en av de siste som blir hentet. Så at barnet blir med oss hjem slipper foreldrene å stresse med henting. Da vet de også at barnet har det bra. 
 

Anonymkode: 0ffc6...5bf

husk at barnet er trygt hos dere og har vært det en del, et annet land uten foreldrene kan utløse enkelte reaksjoner, og det er ikke alltid bare å ta første fly hjem.

Om jeg hadde vært foreldre til denne ungen og fått denne forespørselen så hadde jeg nok fått en dårlig reaksjon på det.

Anonymkode: 85352...cb6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dialog er viktig. Det du nevner som vi ikke vet er akkurat det jeg er redd for som kan gjøre det vanskelig. 

 

Ts. 

Anonymkode: 0ffc6...5bf

Gå i dialog med foreldre, og legg det frem som at barnet sitt vil få en mye bedre ferieopplevelse med deres barn med i «bagasjen», det gjorde mine. Ingen foreldre sender ungene sine på ferie hvis de ikke er klar for det. 
det verste som kan skje er at de er «all in» men samtidig forteller seg at barnet er søvngjenger eller sengevæter, da blir da bare litt mer jobb enn forventet. 
som du bør være forberedt på ved å ta med et barn på ferie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

#frøken skrev (Akkurat nå):

Gå i dialog med foreldre, og legg det frem som at barnet sitt vil få en mye bedre ferieopplevelse med deres barn med i «bagasjen», det gjorde mine. Ingen foreldre sender ungene sine på ferie hvis de ikke er klar for det. 
det verste som kan skje er at de er «all in» men samtidig forteller seg at barnet er søvngjenger eller sengevæter, da blir da bare litt mer jobb enn forventet. 
som du bør være forberedt på ved å ta med et barn på ferie.

*ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...