Gå til innhold

Innstilt - er jeg sikret jobben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vært gjennom 2 intervjuer, referanser er kontaktet og fikk idag vite at jeg er «innstilt» til stillingen. Den må igjennom ansettelsesrådet i midten av august og oppstart er i september. Kan jeg si opp nåværende jobb da? 
Det var utlyst 10 stillinger til jobben.

Anonymkode: 6399e...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs om du er innstilt som nr 1 eller 11?

Ikke si opp før etter ansettelsesrådet. Rådet kan gjøre om på innstillingen dersom de mener noen er bedre kvalifisert enn deg (sjeldent dette skjer, men uansett- avvent å sende oppsigelsen din til du har signert ny arbeidsavtale).

Anonymkode: fb7a8...857

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - ikke si opp! Du vet jo ikke hvilken plass du er innstillt på? Vent til du har signert kontrakt.

Anonymkode: 18e09...60e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spørs om du er innstilt som nr 1 eller 11?

Ikke si opp før etter ansettelsesrådet. Rådet kan gjøre om på innstillingen dersom de mener noen er bedre kvalifisert enn deg (sjeldent dette skjer, men uansett- avvent å sende oppsigelsen din til du har signert ny arbeidsavtale).

Anonymkode: fb7a8...857

Aner ikke hvilket nr jeg er innstilt som? Men på intervjuet sa hun at sannsynligheten et 99% hvis man først er innstilt, så nå er jeg litt usikker her. Det er jobb i staten.

Anonymkode: 6399e...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vært gjennom 2 intervjuer, referanser er kontaktet og fikk idag vite at jeg er «innstilt» til stillingen. Den må igjennom ansettelsesrådet i midten av august og oppstart er i september. Kan jeg si opp nåværende jobb da? 
Det var utlyst 10 stillinger til jobben.

Anonymkode: 6399e...541

Ikke si opp før kontrakten er underskrevet. Det er jo helt urealistisk av arbeidsplassen og tro de kan skrive kontrakt i august og få folk til oppstart i september. 

Anonymkode: 1fbc0...ebf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke sikret jobben. Og ned du bør ikke si opp nåværende jobb før du har signert kontrakt i ny jobb.

Hvis man er innstilt som nr 1 kan det forsatt være momenter som gjør at ansettelsrådet kommer til en annen konklusjon. En innstilling er i grunn bare en anbefaling om at leder(den ansvarlige for ansettelsen) ønsker x person.

Som oftest blir det slik da som innstillingen sier, men det er ikke gitt.

Anonymkode: 30fa2...0e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri si opp forrige jobb før du har signert kontrakt i ny jobb.

Anonymkode: dd0fc...08a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om det er sjeldent rådet går mot innstilling så sier du ikke opp før du har fått tilbud om jobb som du har takket ja til.

jeg har selv opplevd at rådet går mot innstilling. Ikke noe gøy når man får beskjed om at stillingen er 99,9% sikker din og så går den til noen andre allikevel. For mitt vedkommende handlet det om at en bachelor hos en av de andre betydde at rådet ga stillingen til denne. Jeg jobbet og jobber fortsatt for samme avdeling derfor vet jeg dette. 

Anonymkode: f8ffd...6a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vært gjennom 2 intervjuer, referanser er kontaktet og fikk idag vite at jeg er «innstilt» til stillingen. Den må igjennom ansettelsesrådet i midten av august og oppstart er i september. Kan jeg si opp nåværende jobb da? 
Det var utlyst 10 stillinger til jobben.

Anonymkode: 6399e...541

Jeg ville spurt dem hvordan de tenker at du som kandidat skal kunne starte opp i jobben allerede i september om ansettelserådet ikke tar en avgjørelse før august...

Anonymkode: 11217...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen jobb er sikker før kontrakten er underskrevet. Vil de ha deg, så må de uansett vente til din oppsigelsestid hos andre er over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du jo vite hvilket nummer du er innstilt som. Og er du innstilt som nummer 1 er du fortsatt ikke sikret jobben. Noen kan klage på innstillingen eller at ansettelsesrådet går imot innstillingen. 

Anonymkode: 8fc17...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange statlige ansetteler er spill for galleriet og holdt av til forhåndsvalgte så ville definitivt ikke sagt opp jobben

Anonymkode: dd667...b62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si opp. Jeg har opplevd at en stilling ble trukket etter at den hadde vært igjennom ansettelsesrådet pga at finansieringen til stillingen ble trukket tilbake. Når du har undertegnet kontrakten er det trygt å si opp.

Anonymkode: a4176...5f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var innstilt som nr to til en jobb en gang. Det ble gjort om i rådet og jeg ble innstilt som nr en og fikk jobben. Så vent.

Anonymkode: 4b7d5...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...