Gå til innhold

Gøy å gjøre i Bangkok?


Donpedro

Anbefalte innlegg

Har noen tips til artige sights og utflukter man burde gjøre i Bangkok? Hva anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra til Lumphini Park og se på øglene.

King Power MahaNakhon var gøy. Fin utsikt, så har de sånt glassgulv man kan gå på.

Tok også et kjempekult matlagingskurs. Har link om du er interessert i sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Anbefaler Nana Plaza. Kulturell utveksling med noen av landets beste kunstnere. Og vill også anbefale Bangkoks største marked. JJ Marked (chatuchak). Her får du kjøpt verdens beste kopivarer. 

Anonymkode: 28347...b58

Jeg ble fysisk kvalm av Nana Plaza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kvalm? Hvorfor?

Anonymkode: 28347...b58

Gamle hvite menn med jenter ikke bare halvparten, men en tredel av alderen deres, som ikke har noe annet sosioøkonomisk valg enn å være med disse mennene, og mennene som utnytter det for egen personlig nytelse. Jeg er dame selv, og det var helt fryktelig å se på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvalm? Hvorfor?

Anonymkode: 28347...b58

Sikkert fordi det er fullt av prostituerte og denslags?

Mulig det er noen kunstnere der også, men det så ikke jeg. Uansett ikke prippen, så jeg ble ikke kvalm heller. Vet ikke om så veldig mye spennende i BKK utover shopping og slikt, men man kan få skikkelig bra massasje der (dyrere steder) som ikke koster all verden.

Anonymkode: 308a0...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hmm. Jeg skjønner. Jeg så ikke noen gamle folk når jeg var der. Var det først og fremst for å se pingpong-show, hvilket var veldig imponerende. 

Anonymkode: 28347...b58

😂

Anonymkode: 308a0...bcb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hmm. Jeg skjønner. Jeg så ikke noen gamle folk når jeg var der. Var det først og fremst for å se pingpong-show, hvilket var veldig imponerende. 

Anonymkode: 28347...b58

Det var fullt av gamle menn med unge damer rundt på fortauene og i barene der. Menn i 60-årene som holdt rundt og kysset på damer som så ut som tenåringer/i 20-årene.

Om man vil dra på disse sexshowene får man gjøre som man vil med. 

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Sikkert fordi det er fullt av prostituerte og denslags?

Mulig det er noen kunstnere der også, men det så ikke jeg. Uansett ikke prippen, så jeg ble ikke kvalm heller. Vet ikke om så veldig mye spennende i BKK utover shopping og slikt, men man kan få skikkelig bra massasje der (dyrere steder) som ikke koster all verden.

Anonymkode: 308a0...bcb

Er man prippen om man ikke liker at svært unge jenter blir seksuelt utnyttet av gamle menn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten skikkelig dritt at man ikke kan snakke om Thailand og kulturen og maten og alt som er fint der uten at folk skal trekke frem prostitusjon. Det er det som ødelegger landets rykte blant nordmenn.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk en eller flere av de flotte templene eller parkene for eksempel? Hvis du er glad i mat er Bangkok en endeløs rekke av fantastiske kulinariske opplevelser som ikke behøver å koste all verden.

Bangkok er i det hele tatt en skikkelig kul by å bare være i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jdz said:

Besøk en eller flere av de flotte templene eller parkene for eksempel? Hvis du er glad i mat er Bangkok en endeløs rekke av fantastiske kulinariske opplevelser som ikke behøver å koste all verden.

Bangkok er i det hele tatt en skikkelig kul by å bare være i.

Dette! Det er så mange flotte templer. Likte Wat Pho spesielt godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny1111 skrev (2 minutter siden):

Det er forresten skikkelig dritt at man ikke kan snakke om Thailand og kulturen og maten og alt som er fint der uten at folk skal trekke frem prostitusjon. Det er det som ødelegger landets rykte blant nordmenn.

Veldig enig. Jeg har vært flere ganger i Thailand og aldri sett mer prostitusjon der enn du kan se i en hvilken som helst storby eller turiststed i Sørøst-Asia eller Europa. Det kommer veldig an på hvor du reiser og hva du oppsøker.

For meg så fremstår dette ryktet som ganske ufortjent og holdes i live av folk som enten 1) oppsøker prostitusjon på turen eller 2) har aldri vært i Thailand selv, men gjenforteller ting de har hørt av reisende som faller under kategori 1.

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny1111 skrev (2 minutter siden):

Er man prippen om man ikke liker at svært unge jenter blir seksuelt utnyttet av gamle menn?

De vil heller få så mye penger de klarer ut av ensomme menn enn å jobbe på 7-eleven. Mye mindre arbeid. De har et valg, akkurat som unge menn i Ghana som blir "feriekjæreste" med ensomme gamle kvinner, eller voldtatt av dem, som du sikkert vil si.

99% av de jentene der har siste iPhone f.eks. De MÅ ikke ha siste iphone for å overleve, og de må ikke ligge med noen om de ikke vil ha ekstra penger. De får betalt for å sitte på disse stedene og underholde kunder og få dem til å bli der.

Anonymkode: 308a0...bcb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En opplevelse å dra på Siriraj medical museum. Det er ikke noe for sarte sjeler. 

Anonymkode: 464c2...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs jo litt hva du synes er gøy, men Bangkok har flere theme cafes som er morsomme.

For eksempel Mermaid cafe, Unicorn cafe og Hello Kitty cafe. Er bare å google Theme cafes Bangkok, så kommer det sikkert masse opp! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja. Shopping er veldig bra. Jeg kjøpte bl.a. en veldig bra Omega-klokke kopi selv en urmaker hadde problemer med å se var ekte. 

Anonymkode: 28347...b58

Tenkte mer på å faktisk kjøpe ekte ting på Siam Paragon, Icon Siam eller noe slikt. Internasjonale merkevarer er ikke billig (og gudbedre hvor mye dyrt de har) men de har lokalproduserte merker og enormt utvalg.

Ellers er det veldig mye god mat der, men dessverre bør man holde seg unna "street food".

De har vanvittige kjøpesentre der, og BKK er en skikkelig storby.

Kjøp en flaske sprudlevann i skybaren på toppen av Lebua og nyt utsikten!

Anonymkode: 308a0...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var gøy med båtturer på elva der (Chao Phraya). Både sightseeing med turistbåt, og å bruke de lokale rutebåtene til å ta seg rundt. Jeg husker jeg reiste både til China Town og til noen templer med disse rutebåtene. 

Og så anbefaler jeg å besøke et av disse enorme kjøpesentrene bare for å oppleve størrelsen på de. I 6.etasje på MBK (kjøpesenter) er det en food court med veldig mye god mat.

Ellers så anbefaler jeg å spise mye god gatemat. 

Jeg har ikke sett noe prostitusjon de gangene jeg har vært i Bangkok, så det antar jeg at kommer helt an på hva du oppsøker. 

Anonymkode: e4ac6...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det var gøy med båtturer på elva der (Chao Phraya). Både sightseeing med turistbåt, og å bruke de lokale rutebåtene til å ta seg rundt. Jeg husker jeg reiste både til China Town og til noen templer med disse rutebåtene. 

Og så anbefaler jeg å besøke et av disse enorme kjøpesentrene bare for å oppleve størrelsen på de. I 6.etasje på MBK (kjøpesenter) er det en food court med veldig mye god mat.

Ellers så anbefaler jeg å spise mye god gatemat. 

Jeg har ikke sett noe prostitusjon de gangene jeg har vært i Bangkok, så det antar jeg at kommer helt an på hva du oppsøker. 

Anonymkode: e4ac6...9ee

MBK er gammelt, men vil faktisk si at kjøpesentrene er en attraksjon i seg selv...

Alle har food court så vidt jeg vet. Et av de, husker ikke navnet i farta, har "street food" (men rent)

Både IconSiam og Siam Paragon er mye flottere enn MBK. IconSiam er helt enormt. Man trenger da ikke å oppsøke prostitusjon i Bangkok for å få det med seg, det er åpenlyst flere steder selv om man ikke oppsøker det, men man trenger heller ikke å la det ødelegge ferien.

Anonymkode: 308a0...bcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khao san road :) 

Anonymkode: 29c94...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donpedro skrev (9 timer siden):

Har noen tips til artige sights og utflukter man burde gjøre i Bangkok? Hva anbefales?

Har bodd i Bangkok, og har vært der/er der ofte. Fantastisk metropol!!

Fortell "hvem" du/dere er, hva du synes er fascinerende, ca alder på de reisende og ikke minst hvor lenge du/dere skal besøke byen, så skal du få skikkelige tips deretter. 🙂

Vi har hatt med ungene dit også, og mye spennende for små som store.

Og Nana Plaza, for de som ikke er lokalkjent, er enkelt forklart en stor bakgård omkranset av girliebars i to eller tre etasjer. Rett og slett et stort marked for kjøp og salg av deres tjenester. Ikke akkurat noe for folk flest. 

Og til de som setter likhetstegn mellom Bangkok og denslags: da har dere ikke vært i byen. Prostitusjon er ikke noe du normalt ser som besøkende, bortsett fra noen svært begrensede steder.

Anonymkode: bc14b...922

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Vi skal en uke med tenåringer. Har bra hotell ved elven. Regner med tur på elven, i kanaler og liggende budda, samt iconsiam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...