Gå til innhold

Kollega finner seg ikke til rette

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Påtrengende fordi man inviterer på joblunsj/fredagspils? Ja, hvis man sender masse e-post hver dag, men en og annen forespørsel til en kollega bør jo være greit. 

Norge ass, ikke skal man kunne ta kontakt med folk. Med mindre TS har prøvd å sjekke henne opp, noe startinnlegget ikke skriver noe om, så er det jo fint å kunne inkludere kollegaer. 

Anonymkode: c5498...943

Det er vel ganske invaderende å eventuelt skulle endre noens personlighet? 

Sitat

Jeg vet at noen er introverte, men det virket ikke sånn de første dagene, og hvis det likevel skulle være sånn kan vi jo sette oss ned og snakke om det.

Hvorfor tror enkelte at introverte har et brennende ønske om å bli «omvendt» eller «reddet»?

Anonymkode: f2a9e...e33

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg jobber i et veldig mannsdominert miljø. Vi er syv menn, alle på 40+, og det preger avdelingen. I vår ble det ansatt en ny kollega, en flott ung dame på 27-28 og det var forfriskende. Vi har free seating, så etter at hun begynte har jeg satt meg ved siden av henne. Det er hyggelig å ha noen andre å snakke med, og jeg tror hun også setter pris på å bli tatt godt imot, ble venner på Facebook og Snapchat og sånn. Jeg skulle bare ønske at hun var mer utadvendt og åpen, og viste at hun også syntes det var hyggelig, Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å slappe av og trives for det er så fint å ha henne her. Når jeg har spurt henne med på fredagspils, lunsj og alt mulig annet, svarer hun nei eller blir bare stille. Jeg vet at noen er introverte, men det virket ikke sånn de første dagene, og hvis det likevel skulle være sånn kan vi jo sette oss ned og snakke om det. Noen som kan litt om onboarding og vet hvordan dette kan gjøres uten at det virker påtrengende? Jeg har forsøkt gjennom eposter og messenger også, siden introverte noen ganger kan synes det er lettere å uttrykke seg skriftlig, men selv om jeg kan se at meldingene er lest svarer hun ikke. Sjefen vår ser ikke ut som at han tar tak i det, selv om jeg vet at de har snakket en del sammen.

Anonymkode: c5ec3...b2a

Usikker på om dette er sant, hele innlegget vitner om et menneske som er sosialt tilbakestående.

Du har jo gjort alt for å støte vekk et menneske pga elendige sosiale evner. Til og med jeg som mann kunne aldri gjort noe slikt som det du beskriver.

Anonymkode: e0463...ffe

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fredagspils?! Hvem faen gidder å dra på fredagspils med kollegaer? Har man ikke annet å gjøre etter en lang arbeidsuke? Aldri vært på fredagspils, og kommer aldri til å gå på det heller. 

Anonymkode: 1d395...d0c

Du er ikke alene. Hvorfor drikke opp lønnen hver fredag? Etter en lang arbeidsuke har en lyst til å slippe både kollegaer og jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0/10

Anonymkode: 483f9...e1c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ønsker ikke å være påtrengende? Ja 😅 det har du allerede vært. Og hun synes nok det er ukomfortabelt med all oppmerksomheten du gir henne.

La det være, la hun finne ut av det selv.

Anonymkode: 4f011...b4f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du må jo skjønne at den feministiske brutaliteten har konkludert både på KG og ellers i hverdagen at man er nærmest en pedo om du er 40+ og snakker til en dame i slutten av 20-årene 😂

Men når det er sagt, det holder med å invitere på fredagspils eller lunsj og da helst med andre kollegaer - ikke bare dere to, og går ikke det, så er det ikke vits å foreslå "alt mulig annet".  

Fredagspils og lunsj er absolutt minimalt og vil hun ikke det en gang, så er det ikke vits å foreslå noe annet. Husk også at det er viktig at alle forslagene omfatter andre kollegaer også - ikke bare dere to. 

Ingen kvinnfolk er verdt å drite i eget reir. Verden er såpass digitalisert i dag at du bør heller passe på din arbeidsplass som sørger for at pengene kommer inn på kontoen din hver måned, og så kan du jage andre høner som ikke er helt feminist-skadet og som ikke jobber sammen med deg.

Anonymkode: c7b0a...515

https://snl.no/feminisme

"frihet, likestilling og rettferdighet for alle."

Hvis du synes det føles brutalt at kvinner jobber for å få likestilte rettigheter som deg selv, må du til terapi. :) Det finnes ingenting brutalt med feminisme.

Anonymkode: 7546f...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du må jo skjønne at den feministiske brutaliteten har konkludert både på KG og ellers i hverdagen at man er nærmest en pedo om du er 40+ og snakker til en dame i slutten av 20-årene 😂

Men når det er sagt, det holder med å invitere på fredagspils eller lunsj og da helst med andre kollegaer - ikke bare dere to, og går ikke det, så er det ikke vits å foreslå "alt mulig annet".  

Fredagspils og lunsj er absolutt minimalt og vil hun ikke det en gang, så er det ikke vits å foreslå noe annet. Husk også at det er viktig at alle forslagene omfatter andre kollegaer også - ikke bare dere to. 

Ingen kvinnfolk er verdt å drite i eget reir. Verden er såpass digitalisert i dag at du bør heller passe på din arbeidsplass som sørger for at pengene kommer inn på kontoen din hver måned, og så kan du jage andre høner som ikke er helt feminist-skadet og som ikke jobber sammen med deg.

Når du først skal rakke ned på kvinner, bør du jo skrive det riktige flertallsnavnet for høne: Høns.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trakassering og trolling.

Anonymkode: d0d7f...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet at noen er introverte, men det virket ikke sånn de første dagene, og hvis det likevel skulle være sånn kan vi jo sette oss ned og snakke om det.

Sjefen vår ser ikke ut som at han tar tak i det, selv om jeg vet at de har snakket en del sammen.

Nøyaktig hva skal dere snakke om?

Og hva skal sjefen din ta tak i?

For meg ser det ut som at du dikter opp et problem for henne som ikke eksisterer.

Det er du som har et problem, ikke henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Satser på at du får deg jobb på en arbeidsplass med overvekt av kvinner, og der du fra første dag blir påtvunget fast selskap av Berit som er tjue år eldre enn deg, og der hun bombarderer deg med meldinger også privat. 

Tenker du ville blitt temmelig rød i toppen til slutt.

Anonymkode: 3d053...e71

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på - om det hadde vært en mannlig kollega som ble ansatt, ville TS konstant satt seg ved siden av ham, blitt venner på Facebook og Snapchat og sånt, bedt ut på fredagspils, lunsj og alt mulig annet, sendt e-poster og messenger-meldinger for å mase når vedkommende takket nei? Eller?

For øvrig er dette tull selvsagt, men noen menn er jo slik og lurer på hvorfor i all verden damene ikke blir sjarmert av dem... 

Anonymkode: 8f753...edb

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg lurer på - om det hadde vært en mannlig kollega som ble ansatt, ville TS konstant satt seg ved siden av ham, blitt venner på Facebook og Snapchat og sånt, bedt ut på fredagspils, lunsj og alt mulig annet, sendt e-poster og messenger-meldinger for å mase når vedkommende takket nei? Eller?

For øvrig er dette tull selvsagt, men noen menn er jo slik og lurer på hvorfor i all verden damene ikke blir sjarmert av dem... 

Anonymkode: 8f753...edb

Han hadde sikkert ikke omtalt ham som «en flott ung mann”, heller. Eller spekulert på om han var introvert og vurdert å «sette seg ned for å ta en snakk» om det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ts har forsvunnet... :trolling:

Anonymkode: f3b39...42e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*nevermind. Gidder ikke.

Endret av ElectricScum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/2/2024 at 11:40 AM, AnonymBruker said:

Fredagspils?! Hvem faen gidder å dra på fredagspils med kollegaer? Har man ikke annet å gjøre etter en lang arbeidsuke? Aldri vært på fredagspils, og kommer aldri til å gå på det heller. 

Anonymkode: 1d395...d0c

Nei tenk det a, tenk at noen der ute FAKTISK VIL MØTES PÅ EN FREDAGSPILS SAMMEN MED MENNESKER DE JOBBER MED. ÆSJ ALTSÅÅÅÅÅÅÅ

Bare fordi du ikke vil, betyr ikke at hele verden er enig med deg. 

Anonymkode: 693db...fb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at så mange er motstandere av å ta godt imot nye ansatte, spesielt når de tilfører jobben mangfold og kanskje kan føle seg litt utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er rart at så mange er motstandere av å ta godt imot nye ansatte, spesielt når de tilfører jobben mangfold og kanskje kan føle seg litt utenfor.

Det er vel ingen her som sier noe om at man ikke synes at man skal være inkluderende mot nye ansatte?

Å være inkluderende er noe annet enn å være intens og masete og uten evne til å reflektere over hva det kan bety at den nyansatte responderer med å bli stille og unnvikende.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Greia er vel at det du beskriver at du gjør, er det stikk motsatte av å ta godt vare på nye ansatte. Du beskriver en adferd som er innpåsliten, ubehagelig, og i værste fall kan oppleves som truende. 

Anonymkode: df4f7...5c9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg et annet sted og gi henne litt space fremover. Hun synes nok du er utrolig innpåsliten.

De fleste hadde ikke synes det var ok at noen holdt på sånn som du gjør.

Hun er der for å gjøre en jobb, og det burde du også brukt energien din på.

Anonymkode: 45389...163

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 10.48):

Jeg jobber i et veldig mannsdominert miljø. Vi er syv menn, alle på 40+, og det preger avdelingen. I vår ble det ansatt en ny kollega, en flott ung dame på 27-28 og det var forfriskende. Vi har free seating, så etter at hun begynte har jeg satt meg ved siden av henne. Det er hyggelig å ha noen andre å snakke med, og jeg tror hun også setter pris på å bli tatt godt imot, ble venner på Facebook og Snapchat og sånn. Jeg skulle bare ønske at hun var mer utadvendt og åpen, og viste at hun også syntes det var hyggelig, Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å slappe av og trives for det er så fint å ha henne her. Når jeg har spurt henne med på fredagspils, lunsj og alt mulig annet, svarer hun nei eller blir bare stille. Jeg vet at noen er introverte, men det virket ikke sånn de første dagene, og hvis det likevel skulle være sånn kan vi jo sette oss ned og snakke om det. Noen som kan litt om onboarding og vet hvordan dette kan gjøres uten at det virker påtrengende? Jeg har forsøkt gjennom eposter og messenger også, siden introverte noen ganger kan synes det er lettere å uttrykke seg skriftlig, men selv om jeg kan se at meldingene er lest svarer hun ikke. Sjefen vår ser ikke ut som at han tar tak i det, selv om jeg vet at de har snakket en del sammen.

Hehe, jeg skjønner intensjonen din. Men faktum er at 99 av 100 menn ‘prøver’ seg og det blir drama og de vet ikke hvor grensen går. 

Anonymkode: aabd7...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...