Gå til innhold

Møtte på full mor som hadde med barna sine på ettermiddagen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Barnet mitt går i klassen til et barn som vi møtte familien til i helga. Mor hadde tatt med barna ut for å spise på samme restaurant som vi spiste på og da vi skulle hilse luktet vi godt at hun hadde drukket. Hun snøvlet når hun snakket og var veldig høylytt. På bordet sto det en halvliter, men det luktet mer enn øl av henne. Barna satt stille ved bordet og spiste pizza. Dette var altså på ettermiddagen og klokka hadde vel akkurat bikka 15. Barna er 8, 10 og 12 år. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Skal jeg tolke dette som en engangshendelse?

Anonymkode: 7cb06...66e

Ville kontakta bv, her er det nok ikke første eller siste gang. stakkars barn!

Anonymkode: fd555...fde

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og der lan redde barns liv om det viser seg å stemme , men det er selvsagt viktigst å skjerme mor🤦🏻‍♀️

Anonymkode: d1fc5...af1

Skjerme barna, skrev jeg, til man har litt mer info enn en Karen som tror hun kan lukte alkohol på tvers av rommet, og snubler litt i egen historiefortelling. 

Anonymkode: b9014...b47

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Huff, nå skammer jeg meg veldig. Jeg skulle nok gjort mer i situasjonen enn jeg gjorde. Men, det gjorde jeg altså ikke. Har ikke vært borti lignende før og ble nok litt forfjamset. Er så rart for jeg hadde nok svart akkurat det samme som dere skriver om noen hadde skrevet dette på KG,  men nå havnet jeg rett i blemma selv og jeg blei helt handlingslammet. Moren og barna tok taxi til stedet og skulle også ta taxi hjem. Så vi så taxien kom og at de satt seg inn. 
 

Moren var overhyggelig, boblende og skravlete. Ikke sinna full. Uansett er det ingen unnskyldning. Jeg skulle tatt meg av barna, men i redsel for å skape unødvendig drama gjorde jeg ikke det. Jeg skal ringe barnevernet og rådføre meg om saken. 
 

Takk for svar
 

TS

Anonymkode: 7cb06...66e

Du trenger ikke å skamme deg ❤️. Snu på det: Så forbanna flaks at du var på rett sted til rett tid. 

Enhver som sitter bak et tastatur, med mulighet til å reflektere og puste med magen, kan med enkelhet si hva en skulle gjort.

Så havnet du i en reell situasjon og gikk i frys. Dèt skjer. 

Jeg ville sendt avgårde en sms med spørsmål om det går bra og at du ble litt bekymret. 

Det er enklere å bygge et barn enn å reparere en voksen.

Uansett om det var varme, promille, kombinasjon eller hva enn...det er ikke din skam å bære :klem: 

  • Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Huff, nå skammer jeg meg veldig. Jeg skulle nok gjort mer i situasjonen enn jeg gjorde. Men, det gjorde jeg altså ikke. Har ikke vært borti lignende før og ble nok litt forfjamset. Er så rart for jeg hadde nok svart akkurat det samme som dere skriver om noen hadde skrevet dette på KG,  men nå havnet jeg rett i blemma selv og jeg blei helt handlingslammet. Moren og barna tok taxi til stedet og skulle også ta taxi hjem. Så vi så taxien kom og at de satt seg inn. 
 

Moren var overhyggelig, boblende og skravlete. Ikke sinna full. Uansett er det ingen unnskyldning. Jeg skulle tatt meg av barna, men i redsel for å skape unødvendig drama gjorde jeg ikke det. Jeg skal ringe barnevernet og rådføre meg om saken. 
 

Takk for svar
 

TS

Anonymkode: 7cb06...66e

Det finnes ingen fasit på hva som er rett i en slik situasjon. Men støtter en bekymringsmelding til barnevernet. Kanskje be klassekameraten på besøk en dag også?

Anonymkode: a0a30...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er mer traumatiderende å vokse opp med en mor som drikker dor mye ! Derfor man tar kontakt med bv

Anonymkode: d1fc5...af1

Det er også traumatiserende for et barn å bli tatt uten forvarsel ut av hjemmet med voldelig politimakt. Og spesielt hvis anklagene er feil. Bruk hodet. 

Anonymkode: 386b6...0ad

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (29 minutter siden):

Dette er kun greit når man er i syden på ferie

/s

Ja det er helt normalt. Ser dette daglig. Mange ganger til dagen. Ingen som reagerer på det. 

Anonymkode: 593c3...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å si uten og ha vært tilstede. Er det noe jeg har lært av dette forumet så er det at folks definisjon av full spenner fra virkningen av alt fra et halvt glass lettøl til en halv liter sprit…

Anonymkode: 20ed4...13a

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vanskelig å si uten og ha vært tilstede. Er det noe jeg har lært av dette forumet så er det at folks definisjon av full spenner fra virkningen av alt fra et halvt glass lettøl til en halv liter sprit…

Anonymkode: 20ed4...13a

Helt riktig. Og det er mange amatører her på Kvinneguiden som ikke har peiling på livet. Se på denne tråden med alle som skriker om barnevernet og at man skal kontakte dem. 

Anonymkode: 386b6...0ad

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville faktisk ringt mor direkte og fortalt henne om min bekymring og oppfordret henne til å ringe bv for å få hjelp + fastlegen. Hvis hun hadde hatt en troverdig forklaring på hendelsen, ville jeg avventet med å ringe bv. Men ville hatt øynene åpne for om dette var et gjentakende problem og hatt lav terskel for å ta kontakt med bv hvis jeg mistenkte omsorgssvikt. 
 

Jeg tenker at en engangshendelse ikke er omsorgssvikt, men kritikkverdig og usmakelig det er det. 

Anonymkode: fa07c...77e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vanskelig å si uten og ha vært tilstede. Er det noe jeg har lært av dette forumet så er det at folks definisjon av full spenner fra virkningen av alt fra et halvt glass lettøl til en halv liter sprit…

Anonymkode: 20ed4...13a

Og at det alltid er de som er avholds som kan lukte øl, fra vin, fra sprit, på tvers av rommet... 

Og at alle andre har en traumatisk barndom fordi de hadde det.... 

Anonymkode: b9014...b47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ville faktisk ringt mor direkte og fortalt henne om min bekymring og oppfordret henne til å ringe bv for å få hjelp + fastlegen. Hvis hun hadde hatt en troverdig forklaring på hendelsen, ville jeg avventet med å ringe bv. Men ville hatt øynene åpne for om dette var et gjentakende problem og hatt lav terskel for å ta kontakt med bv hvis jeg mistenkte omsorgssvikt. 
 

Jeg tenker at en engangshendelse ikke er omsorgssvikt, men kritikkverdig og usmakelig det er det. 

Anonymkode: fa07c...77e

Dette anbefales IKKE der det er mistanke om omsorgssvikt, for det du skisserer her gir dessverre også mor en mulighet til å drille barna i hva de må si hvis barnevernet tar kontakt.

Er man bekymret skal man ringe barnevernet, og så skal de som fagpersoner vurdere videre fremgangsmåte.

Din fremgangsmåte kunne man brukt på enkelte andre ting med mindre alvorlighetsgrad.

Og en mor som drikker såpass mye midt på dagen, inkl. sprit, når hun skal på tur med barna - det er åpenbart ikke en "engangshendelse", ergo er barnevernet riktig instans nå!

Anonymkode: d7469...404

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (59 minutter siden):

Dette er kun greit når man er i syden på ferie

/s

Nei. Hvis man er med barna sine så når man ikke drikke. 

Anonymkode: 80d92...b8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er også traumatiserende for et barn å bli tatt uten forvarsel ut av hjemmet med voldelig politimakt. Og spesielt hvis anklagene er feil. Bruk hodet. 

Anonymkode: 386b6...0ad

Ja, for det er et veldig sannsynlig utfall 🥹💀

Anonymkode: 24334...da8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du har fått mange gode tilbakemeldinger og tatt dem til deg, det er bra. Ville bare tilføye at skjer noe sånt noe igjen så ringer du direkte til barnevernvakta dersom du ikke kan ringe en far som du vet er edru og kan ta over ansvaret. Jeg ville nok uansett kontaktet barneverntjenesten fordi man vet aldri hvordan dette blir håndtert videre. Barn som vokser opp i rus tar så enormt stor skade av det.
Og nummer to; en full mamma med tre barn på restaurant midt på dagen? Ingen enkelthendelse. Dette har skjedd før og vil skje igjen. 
 

Hilsen barnevernsansatt som jobber i kommunal barneverntjeneste og barnevernvakt

Anonymkode: 61c17...154

  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, for det er et veldig sannsynlig utfall 🥹💀

Anonymkode: 24334...da8

Ei barndomsvenninne opplevde at moren ble anklaget for vold. Barnevernet tok jo kontakt, naboer fikk det med seg, andre mødre fikk det med seg. Det var snakk på skolen, og jungeltelegrafen gikk. 

Verken da eller i ettertid har jeg eller mor, som begge var tett på, mistenkt noe som helst. Begge er flotte mennesker (samt far). 

Konsekvensen var ene og alene at hun måtte bytte skole. Men så spredde det seg der og. 

Bare på grunn av en Karen som visstnok har sett noe (og kan lukte både sprit og øl, og tolke en oppførsel som like så godt kan være sosialt stress i øyeblikket) 

Anonymkode: b9014...b47

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 barn selv og jeg må innrømme at jeg er innimellom redd for at slike ( ikke som ts,) men karens skal ringe til bv så fort noe det rart ut..barn spiser Nugatti...barn som skriker...foreldre som kjefter etc...

Men ts... ring til mor...det er ofte 2 utfall....hun gir deg en forklaring... at hun kanskje tok seg en drink..mrm tålte den dårlig... Eller at hun nekter at hun var full og ikke luktet noe...

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei. Hvis man er med barna sine så når man ikke drikke. 

Anonymkode: 80d92...b8f

/s betyr at det var sarkasme

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg hadde observert noen som var så full som du beskriver og var alene med barna hadde jeg ringt barnevernsvakten/politi, og hadde nok ikke gått før barna var ivaretatt. 
 

Hadde jeg vist hvem vedkommende var, hadde jeg fått øvrig familie til å hente barna, og meldt saken til barnevernet.

Anonymkode: bee9b...e25

  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felles for alle "barnevernshaterne" jeg vet om er at det er åpenbart for alle andre enn dem selv at var riktig av barnevernet å intervenere.

Svarene i denne tråden forsterker egentlig bare dette inntrykket.

Anonymkode: 20ed4...13a

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett hvordan unger er nå om dagen?! Hadde drukket meg drita full jeg og 

Anonymkode: a1195...ea8

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...