mommyaka Skrevet 2. juli #21 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnet mitt går i klassen til et barn som vi møtte familien til i helga. Mor hadde tatt med barna ut for å spise på samme restaurant som vi spiste på og da vi skulle hilse luktet vi godt at hun hadde drukket. Hun snøvlet når hun snakket og var veldig høylytt. På bordet sto det en halvliter, men det luktet mer enn øl av henne. Barna satt stille ved bordet og spiste pizza. Dette var altså på ettermiddagen og klokka hadde vel akkurat bikka 15. Barna er 8, 10 og 12 år. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Skal jeg tolke dette som en engangshendelse? Anonymkode: 7cb06...66e Jeg er helt for åpasee på barn..men... Hvordan klarte du å lukte på henne at det luktet sprit? For du lykter gjerne ikke øl...at en person er full pga øl. Men det stod en halv liter med øl...et glass med øl er ikke farlig... At hun snøvlete...kan det være slikt hun snakker? At hun har har slag etc? Har du hørt henne snakke før? Kan være at hun går på medisiner..og at litt alkohol har gjort at hun blir "full" Snakket høyt...det gjør jeg ofte da jeg har problemer med hørsel og dermed vet jeg ikkje hvor høyt jeg prater Igjen jeg skriver ikke dette for å unnskylde om hun er full...men jeg er en person som liker å plukke litt for å kunne se litt mer ang en situasjon 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #22 Del Skrevet 2. juli mommyaka skrev (3 minutter siden): Jeg er helt for åpasee på barn..men... Hvordan klarte du å lukte på henne at det luktet sprit? For du lykter gjerne ikke øl...at en person er full pga øl. Men det stod en halv liter med øl...et glass med øl er ikke farlig... At hun snøvlete...kan det være slikt hun snakker? At hun har har slag etc? Har du hørt henne snakke før? Kan være at hun går på medisiner..og at litt alkohol har gjort at hun blir "full" Snakket høyt...det gjør jeg ofte da jeg har problemer med hørsel og dermed vet jeg ikkje hvor høyt jeg prater Igjen jeg skriver ikke dette for å unnskylde om hun er full...men jeg er en person som liker å plukke litt for å kunne se litt mer ang en situasjon Hæææ🤣🤣 Kan du noe som helst om slag og afasi? Kan du nevne hvilke medisiner som gjør at man blir «full» ved inntak av det du mener ikke er et glass øl engang? hva er det du «liker å plukke»? kutt ut da🤦♀️ Anonymkode: 38d17...ad1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2. juli #23 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hæææ🤣🤣 Kan du noe som helst om slag og afasi? Kan du nevne hvilke medisiner som gjør at man blir «full» ved inntak av det du mener ikke er et glass øl engang? hva er det du «liker å plukke»? kutt ut da🤦♀️ Anonymkode: 38d17...ad1 Nei jeg mener det ..ok kansje ikke jeg kan så mye om slag..men vet folk som har fått problemet med språk etc etter diverse sykdommer etc. Nei jeg sier ikke man blir full av medisiner..men det finnes mange mab ikke skal blandes med alkohol. Jeg er en person som overtenker på godt og vondt og når jeg leser dette prøver jeg å plukke ut og sette spørsmålstegn på ting og se om det er andre grunner. Jeg vet ikke om ts har møt denne mammaen før...men ts sier jo selv at hun ikke viste hva hun skulle gjøre i denne situasjonen. Hadde jeg møtt denb mamman hadde jeg ikke bare tenkt .hun er full.. ring bv....jeg hadde plukket mer først. Mrm igjen ts sier dette er en mamma i klassen til barnet sitt...så da lurer jeg på om ver mer om denne mammaen eller om dette er første gang hun ser henne? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #24 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barnet mitt går i klassen til et barn som vi møtte familien til i helga. Mor hadde tatt med barna ut for å spise på samme restaurant som vi spiste på og da vi skulle hilse luktet vi godt at hun hadde drukket. Hun snøvlet når hun snakket og var veldig høylytt. På bordet sto det en halvliter, men det luktet mer enn øl av henne. Barna satt stille ved bordet og spiste pizza. Dette var altså på ettermiddagen og klokka hadde vel akkurat bikka 15. Barna er 8, 10 og 12 år. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Skal jeg tolke dette som en engangshendelse? Anonymkode: 7cb06...66e Hadde lett blandet meg både synlig og tydelig med å spørre om de syns det er ok å være så fulle rundt barna sine. Så hadde jeg ringt barnevernsvakta der og da for at de skal bli tatt på senga. Uansett om moren virker glad så er hun utrygg for de små barna. For etter gladheten kommer noe annet og det vet barna. Det er en grunn til at barna satt helt stille og spiste. Anonymkode: 80d92...b8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #25 Del Skrevet 2. juli Bedre å melde fra en gang for mye enn en gang for lite tenker jeg angående BV. Stakkars barn, tenk så flaut å møte noen kjente når mamma er synlig beruset. De er nok de første som merker noe er annerledes med henne også. Anonymkode: badac...c72 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #26 Del Skrevet 2. juli Håper du faktisk følger opp denne og ringer barnevernet. Anonymkode: 91ad8...a08 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #27 Del Skrevet 2. juli Jeg hadde også blitt i godt humør av en øl på ettermiddagen. Selv om hun er mor, er det lov å ta seg en øl eller to. Ikke tilkall bv for dette, DET blir traumatiserende for barna. Ta deg heller en prat med henne. Anonymkode: 9abcb...da5 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #28 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hæææ🤣🤣 Kan du noe som helst om slag og afasi? Kan du nevne hvilke medisiner som gjør at man blir «full» ved inntak av det du mener ikke er et glass øl engang? hva er det du «liker å plukke»? kutt ut da🤦♀️ Anonymkode: 38d17...ad1 Tramadol kan forsterke effekten av alkohol. Anonymkode: 47716...c96 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente77 Skrevet 2. juli #29 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tramadol kan forsterke effekten av alkohol. Anonymkode: 47716...c96 Etter eksempelvis hjerneslag kan man og få noko som heter dysartri ,altså vansker med å uttale ord. Seier ikke at dette ikke bør undersøkes altså. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #30 Del Skrevet 2. juli Merkelig du kan lukte alkohol så godt? Selv om jeg tar ett og annet glass selv har jeg ikke sjans til å lukte akkurat hva andre har drukket. Og hvordan vet du det var øl i glasset? Videre er det jo mange som blir litt usikre og snakker litt høyt og usammenhengende når de brått møter på noen i uventede setninger. Uansett. Kan egentlig love at de som er alkoholisert på den måten ikke tar med barna ut på restaurant der det plutselig også kan være andre kjente, for å drikke der. For da vil raskt noen reagere. Om ikke bekjente så vil restaurantpersonalet raskt ringe politiet. Anonymkode: b9014...b47 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #31 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Merkelig du kan lukte alkohol så godt? Selv om jeg tar ett og annet glass selv har jeg ikke sjans til å lukte akkurat hva andre har drukket. Og hvordan vet du det var øl i glasset? Videre er det jo mange som blir litt usikre og snakker litt høyt og usammenhengende når de brått møter på noen i uventede setninger. Uansett. Kan egentlig love at de som er alkoholisert på den måten ikke tar med barna ut på restaurant der det plutselig også kan være andre kjente, for å drikke der. For da vil raskt noen reagere. Om ikke bekjente så vil restaurantpersonalet raskt ringe politiet. Anonymkode: b9014...b47 Folk har forskjellig luktesans. De gangene samboer har vært ute så kjenner jeg at han drakk noe annet enn bare 6 øl. Jeg kjenner på lukten at det er noe annet enn øl der også. Ellers kjenner jeg lett på ånden til noen at de har inntatt en enhet. De som har størst problem med alkohol, mener selv at de ikke har noe problem. Dermed utgår teorien din om å dra på restaurant/offentligheten. Anonymkode: 80d92...b8f 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #32 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Merkelig du kan lukte alkohol så godt? Selv om jeg tar ett og annet glass selv har jeg ikke sjans til å lukte akkurat hva andre har drukket. Og hvordan vet du det var øl i glasset? Videre er det jo mange som blir litt usikre og snakker litt høyt og usammenhengende når de brått møter på noen i uventede setninger. Uansett. Kan egentlig love at de som er alkoholisert på den måten ikke tar med barna ut på restaurant der det plutselig også kan være andre kjente, for å drikke der. For da vil raskt noen reagere. Om ikke bekjente så vil restaurantpersonalet raskt ringe politiet. Anonymkode: b9014...b47 Man kjenner fort forskjellen på øl og brennevin- lukt. Selvom du ikke kjenner selv lukten , betyr ikke det at andre ikke kjenner det. Og tro meg, jeg har møtt på alkoholiserte foreldre med barn på slep, på matbutikk og ute i parken både på en onsdag og søndag formiddag. (Jada, de ble meldt og er fratatt omsorg for det viste seg å være både det ene og andre innblandet..) Anonymkode: c4131...68b 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-nonym Skrevet 2. juli #33 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Huff, nå skammer jeg meg veldig. Jeg skulle nok gjort mer i situasjonen enn jeg gjorde. Men, det gjorde jeg altså ikke. Har ikke vært borti lignende før og ble nok litt forfjamset. Er så rart for jeg hadde nok svart akkurat det samme som dere skriver om noen hadde skrevet dette på KG, men nå havnet jeg rett i blemma selv og jeg blei helt handlingslammet. Moren og barna tok taxi til stedet og skulle også ta taxi hjem. Så vi så taxien kom og at de satt seg inn. Moren var overhyggelig, boblende og skravlete. Ikke sinna full. Uansett er det ingen unnskyldning. Jeg skulle tatt meg av barna, men i redsel for å skape unødvendig drama gjorde jeg ikke det. Jeg skal ringe barnevernet og rådføre meg om saken. Takk for svar TS Anonymkode: 7cb06...66e Ikke klandre deg selv! Det er mye enklere å vite hva som er riktig å gjøre når man sitter foran tastaturet enn er i situasjonen. Man blir fort satt ut, i tillegg hvis du var der med egne barn kan en naturlig reaksjon være å få sine egne barn ut av situasjonen. Fint å høre at du vurderer å ringe BV for å drøfte. Dersom det er en engangshendelse, skjer det ikke noe mer. Dersom det er gjentagende, så vil hver melding inn hjelpe. Kanskje trenger mor og barn hjelp! 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærring Skrevet 2. juli #34 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Barnet mitt går i klassen til et barn som vi møtte familien til i helga. Mor hadde tatt med barna ut for å spise på samme restaurant som vi spiste på og da vi skulle hilse luktet vi godt at hun hadde drukket. Hun snøvlet når hun snakket og var veldig høylytt. På bordet sto det en halvliter, men det luktet mer enn øl av henne. Barna satt stille ved bordet og spiste pizza. Dette var altså på ettermiddagen og klokka hadde vel akkurat bikka 15. Barna er 8, 10 og 12 år. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Skal jeg tolke dette som en engangshendelse? Anonymkode: 7cb06...66e Barnevernet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #35 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Tramadol kan forsterke effekten av alkohol. Anonymkode: 47716...c96 Så hvis du er mamma, ansvarlig voksenperson og går på Tramadol -så tar du deg en øl eller to på toppen? Anonymkode: 38d17...ad1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #36 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Folk har forskjellig luktesans. De gangene samboer har vært ute så kjenner jeg at han drakk noe annet enn bare 6 øl. Jeg kjenner på lukten at det er noe annet enn øl der også. Ellers kjenner jeg lett på ånden til noen at de har inntatt en enhet. De som har størst problem med alkohol, mener selv at de ikke har noe problem. Dermed utgår teorien din om å dra på restaurant/offentligheten. Anonymkode: 80d92...b8f AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Man kjenner fort forskjellen på øl og brennevin- lukt. Selvom du ikke kjenner selv lukten , betyr ikke det at andre ikke kjenner det. Og tro meg, jeg har møtt på alkoholiserte foreldre med barn på slep, på matbutikk og ute i parken både på en onsdag og søndag formiddag. (Jada, de ble meldt og er fratatt omsorg for det viste seg å være både det ene og andre innblandet..) Anonymkode: c4131...68b Poenget mitt er ikke at TS tar feil. Det er at TS kan ta feil. Men hylekoret her inne ønsker jo drama, selv om det kan ødelegge folks liv. Også barnas, om påstandene er feil. Anonymkode: b9014...b47 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #37 Del Skrevet 2. juli mommyaka skrev (3 timer siden): Jeg er helt for åpasee på barn..men... Hvordan klarte du å lukte på henne at det luktet sprit? For du lykter gjerne ikke øl...at en person er full pga øl. Men det stod en halv liter med øl...et glass med øl er ikke farlig... At hun snøvlete...kan det være slikt hun snakker? At hun har har slag etc? Har du hørt henne snakke før? Kan være at hun går på medisiner..og at litt alkohol har gjort at hun blir "full" Snakket høyt...det gjør jeg ofte da jeg har problemer med hørsel og dermed vet jeg ikkje hvor høyt jeg prater Igjen jeg skriver ikke dette for å unnskylde om hun er full...men jeg er en person som liker å plukke litt for å kunne se litt mer ang en situasjon Du lukter øl PG du lukter sprit , den forskjellen er lett å kjenne Anonymkode: d1fc5...af1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 2. juli #38 Del Skrevet 2. juli Dette er kun greit når man er i syden på ferie /s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #39 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde også blitt i godt humør av en øl på ettermiddagen. Selv om hun er mor, er det lov å ta seg en øl eller to. Ikke tilkall bv for dette, DET blir traumatiserende for barna. Ta deg heller en prat med henne. Anonymkode: 9abcb...da5 Det er mer traumatiderende å vokse opp med en mor som drikker dor mye ! Derfor man tar kontakt med bv Anonymkode: d1fc5...af1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #40 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Poenget mitt er ikke at TS tar feil. Det er at TS kan ta feil. Men hylekoret her inne ønsker jo drama, selv om det kan ødelegge folks liv. Også barnas, om påstandene er feil. Anonymkode: b9014...b47 Og der lan redde barns liv om det viser seg å stemme , men det er selvsagt viktigst å skjerme mor🤦🏻♀️ Anonymkode: d1fc5...af1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå