Gå til innhold

50+ og aldersforskjell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

50 og 39 er jo knapt aldersforskjell i den alderen. Begge er middelaldrene.

Anonymkode: fc420...9c8

Jaja, hvis du sier det så. Litt forskjell i livssituasjonen da, siden hun var middelaldrende med to barn i barneskolen, og jeg middelaldrende med voksne barn.  Jeg synes det er mer problematisk når den ene blir pensjonist.

Anonymkode: 45fec...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Man har kanskje ønske om å holde sammen? Jeg skal love deg at 59 og 70 er aldersforskjell.

Anonymkode: 89a84...081

I alle tilfeller, uten unntak?

Anonymkode: 86d3e...563

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I alle tilfeller, uten unntak?

Anonymkode: 86d3e...563

I omtrent alle tilfeller, ja. En mann på 70 er en gammel mann, en kvinne på 59 er middelaldrende. Vi tro komboen kvinne 70 og mann 59 er litt bedre enn omvendt, ettersom kvinner på 75 + stort sett er sunnere og mer vitale enn menn på 75 +.  

Anonymkode: 07717...3aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I alle tilfeller, uten unntak?

Anonymkode: 86d3e...563

Spørr du om over 10 år i forksjell er en forskjell? 

Hva tror du? 

At absolutt ingenting endrer seg med ivoller, hjerne, syn, hud iløpet av 10 år??? Det tar kroppen 7 år å erstatte absolutt alle celler. Vi mister mer og mer DNA iløpet av livet. Selvsagt er det en forskjell, ingen er urørt av tiden.

Anonymkode: 4ae6f...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer fyller 47 i år, jeg blir 32. Vi har to barn, og vært sammen i 6 år. Han er «ung» i både sinn og kropp, og da vi traff hverandre kalte han meg en «24-åring med et 40 år gammelt hode» 😅 noe som nok stemmer. Ville ikke vært så bekymret for aldersforskjellen, men hadde kikket på omstendighetene, som økonomi, barn fra tidligere forhold etc 😊

Anonymkode: 30b80...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min samboer fyller 47 i år, jeg blir 32. Vi har to barn, og vært sammen i 6 år. Han er «ung» i både sinn og kropp, og da vi traff hverandre kalte han meg en «24-åring med et 40 år gammelt hode» 😅 noe som nok stemmer. Ville ikke vært så bekymret for aldersforskjellen, men hadde kikket på omstendighetene, som økonomi, barn fra tidligere forhold etc 😊

Anonymkode: 30b80...742

Typisk at eldre prøver å male den yngre part som den eldre. Har opplevd menn komme til meg med den, syns det er turn off og avslår dem.

Anonymkode: 4ae6f...d3d

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jaja, hvis du sier det så. Litt forskjell i livssituasjonen da, siden hun var middelaldrende med to barn i barneskolen, og jeg middelaldrende med voksne barn.  Jeg synes det er mer problematisk når den ene blir pensjonist.

Anonymkode: 45fec...467

Må si jeg skjønner deg veldig godt. Jeg er 35 og har en som går på ungdomsskolen. Jeg skal innrømme at jeg styrer unna de med barn under 10 år. Føler meg veldig ferdig med det der 😅

Anonymkode: 988f9...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/2/2024 at 10:16 AM, AnonymBruker said:

Hvor stor aldersforskjell er for mye for dere hvis det skal være noe seriøst? 

Jeg er selv kvinne i 30-årene og kontaktes stadig av menn på 50+ og har datet litt, siden jeg er såpass voksen og et sted i livet hvor aldersforskjell ikke har så mye å si, men jeg opplever at de kvier seg for at det skal bli seriøst, selv om de sier at de vil ha dame. Det er mye sånn "hadde du vært litt eldre" fordi de er redde for å fremstå som en gammel gris eller noe. Men da spør jeg, kan jo hende jeg har havna borti 50+player-gjengen også, men hvor ungt er for ungt til at du kunne vurdere et forhold du som er mann 50+? 

Anonymkode: ab73f...8d9

At du sier at hehe du skulle vært litt eldre er en høflig avvisning og det kan oversettes til: jeg er ikke interessert i deg. 

Mange opplever at det er forfriskende med en ung dame, for å date litt, men de fleste menn ønsker en jevnaldrende dame. De få mennene som velger seg veldig yngre damer er veldig umodne og innbiller at de holder seg bedre enn alle andre på deres alder. 

Anonymkode: 988f9...1e3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Typisk at eldre prøver å male den yngre part som den eldre. Har opplevd menn komme til meg med den, syns det er turn off og avslår dem.

Anonymkode: 4ae6f...d3d

Jeg er veldig enig med deg. Det fremstår ikke som et kompliment, men et forsøk på manipulasjon for å «dekke» over aldersforskjellen. 

Anonymkode: 988f9...1e3

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann, ganske nylig passert 50, og jeg vil nok generelt kanskje foretrekke en partner på 40-50 år.

MEN hvis jeg skulle treffe en dame som jeg liker og som liker meg, og hun tilfeldigvis er mye yngre (men voksen da), eller litt eldre, så ville det på ingen måte være noen deal-breaker. Det viktige er tross alt at man liker hverandre og trives sammen. I prinsippet betyr alder lite.

Anonymkode: af489...238

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha flere barn, for jeg har allerede to tenåringer, så barn er uansett ute av bildet. Jeg trenger heller ikke giftemål eller samboerskap, men vil liksom ha noe forpliktende alikevel, som å ha litt felles liv da, og at folk vet at man er en greie. Det er jo selvfølgelig en mann spesielt da som jeg har klart å få følelser for, og han er så fin og god mot meg. Det er jeg som har vært pådriver, mens han har vært litt sånn «du kunne funnet deg noen yngre og bedre».  
 

Men menn på 50+ er sikkert ikke noe annerledes enn de som er 10-20 år yngre, at hvis de virkelig ville så hadde de, så at han er mest sannsynlig ikke interessert nok i meg (og det kan jo være alder som er den største faktoren).

Og jeg tenker jo hele tiden at her og nå er det fint, for aldersforskjellen er ikke merkbar akkurat nå, vi har store barn, vi jobber, vi er like, men om 5 år er vi ikke der lenger. Og så sier jeg jo at vi kan ha det fint så lenge det varer, men det er jo ikke så lett når man har følelser heller, og skulle gi opp bare fordi en er gammel, og så blir man sittende der da.. Så jeg skjønner den siden også. 
 

Da jeg var nysingel datet jeg en del yngre menn og, det var jammen mye rart der og, men stort sett ble det kræsj fordi de plutselig skjønte at de ville ha barn engang.. 

Men jeg skal bruke sommeren på å nullstille meg og nyte livet alene.

 

Anonymkode: ab73f...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er veldig enig med deg. Det fremstår ikke som et kompliment, men et forsøk på manipulasjon for å «dekke» over aldersforskjellen. 

Anonymkode: 988f9...1e3

Ja, det er veldig manipulativt.

Anonymkode: 4ae6f...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne har en mann som er nesten 20 år eldre. Det var veldig fint når de møttes da var hun 20 og han 39. Han var trygg og voksen og erfaren. Nå er han over 70 og gammel og hun er par og femti og forskjellen mellom dem er blitt mer tydelig.

Anonymkode: a29ef...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Min venninne har en mann som er nesten 20 år eldre. Det var veldig fint når de møttes da var hun 20 og han 39. Han var trygg og voksen og erfaren. Nå er han over 70 og gammel og hun er par og femti og forskjellen mellom dem er blitt mer tydelig.

Anonymkode: a29ef...a58

Du trenger ikke noen på 40 for at de skal være trygge eller erfarne når du er 20. Hun har altså gått glipp av mange faser i livet og kanskje aldri opplevd en mann under 40 år i hele sitt liv? Så fremt hun ikke hadde hatt kjærester og sex før.

Anonymkode: 4ae6f...d3d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...