Gå til innhold

Hvor mange uker har barnehagebarnet ditt sommerferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bhg stengt 2 uker. Barnet mitt har fri i 6 uker. 

Anonymkode: b0846...905

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker da vi kun hadde barnehagebarn, 7 uker nå som søsken er skolebarn (fri alle uker søsken har fri, men ikke den uka søsken er på sommerskole).

Anonymkode: 51b90...983

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åpent i hele sommer. 1,5 + 3 uker ferie. 
innrømmer at jeg sender dem 2 dager i bhg i mellom for å pakke om og vaske klær og hus mellom to ferier. Barna gleder seg, men hvis de uttrykker at de ikke har lyst skal de få være hjemme. 

Anonymkode: 21848...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stengt to uker, fri tre uker sammenhengende. Er høygravid og kommer til å føde i fellesferien, mulig vi tar en uke til.

Anonymkode: 265bf...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 13.19):

Lurer Jeg også på. Hvordan folk får til mer en 4 uker fri med barna.

Hadde vært så deilig å slippe hente levere i barnehage stresset😅Og fint for barna.

Anonymkode: 3d4f1...292

Vi har 5,5 uke sommerferie og fordeler slik: 4 uker sammen, mannen 1,5 uke ekstra. Mannen har en ekstra ferieuke (er jo noen arbeidsplasser som tilbyr det som en gode, den halve uken er avspasering han tar).

Vi har da 1 ferieuke igjen hver. Den fordeler vi til jul, påske og inneklemte dager i mai, da barnehagen itillegg er stengt i jul og påske. Inneklemte dager tar vi typisk sammen. Julen tar vi typisk annenhver dag, da vi ikke pleier å reise bort.


Planleggingsdager er vi gjerne halv dag på kontoret (bytter underveis) og jobber inn resten etter leggetid. Så vi slipper å bruke ferie der.

Anonymkode: cefd2...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanja2345 skrev (15 timer siden):

Dette avhenger av bhg. I kommunale bhg i Oslo kan barna gå i bhg alle dager hele året (-minus røde dager, juleaften, nyttårsaften og 4 eller 5 planleggingsdager). De fleste bhg er stengt tre uker i juli, men man har sommeråpne bhg i bydelene der barna kan være. Ingen krav til hvorfor de trenger dette tilbudet, eller at barna har ferie ellers i året. 
 

Heldigvis er det ikke mange som benytter seg av sommeråpen bhg. Kun 4 av 53 barn fra den bhg jeg jobber i

Vår barnehage stengte heller ikke, men tre ukers sammenhengende ferie var obligatorisk likevel. Man kunne ta ut de tre ukene når som helst mellom juni og august. 

Anonymkode: 7cc84...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 9.18):

Barnehage har stengt 4 uker. Mitt barn har fri 4 uker. Men det er pga han skal begynne på SFO, og jeg vil han skal få de to ukene på seg til å bli trygg. Korte dager hver dag, med en mamma som er tilgjengelig.

Anonymkode: 14b04...11e

Dette er helt gull. Jeg gjorde det samme for min eldste. Han fikk korte dager i starten og få barn til stede. Helt supert for han som er en forsiktig type. Han rakk å bli litt kjent med voksne og noen av barna før det braka løs med fullt hus og også mye annet nytt ved skolestart.

Min yngste er en litt annen type, så der ble oppstarten litt tettere på skolestart.

Anonymkode: b74b7...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 8.50):

Og hvor mange uker har barnehagen deres stengt?

Anonymkode: 3d4f1...292

De hadde 2 eller 3 uker fri hver sommer. Barnehagen var åpent hele sommer.

Anonymkode: dc6b6...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bhg er åpen hele sommeren. Her tar vi seks uker ferie :) samt fri i jul og påske (da er bhg stengt). 

Anonymkode: 867c8...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 12.00):

Hvordan får dere til det? Har ikke foreldrene noe ferie sammen?

Anonymkode: 2a8c2...e5e

Jeg har en jobb hvor jeg har fri samtidig som skolene. Mannen min pleier å ta fem uker sommerferie hvert år, dvs fire uker ferie + en uke avspasering. Han har en jobb hvor han styrer dagen sin selv og velger å jobbe en halv time ekstra et par dager i uken for å opparbeide seg litt avspasering som gir ham mer tid med familien i feriene. Så vi har fem uker sammen og så har jeg tre uker alene med barna. :)  Ja, jeg vet vi er heldige. 

Anonymkode: 6f71f...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen er stengt to uker i juli, og barna må ha minimum tre uker sammenhengende ferie. Vårt barnehagebarn får fire uker (stort sett hele juli).

SFO her er stengt fire uker i juli, så vi må nesten ta ferie disse ukene siden vi også har er skolebarn, men vi pleide å gjøre det også før vi fikk skolebarn og «måtte» ta fire uker i juli.

Anonymkode: 198a2...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine skal ha 4 uker fri.

Søsteren og mannen er lærere, så de barna får 6-7 ukers ferie.

Endret av Sunshineyellow
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnehagen er stengt i nesten seks uker i sommerferien. Privat bhg I Oslo.

Anonymkode: 63978...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 8.50):

Og hvor mange uker har barnehagen deres stengt?

Anonymkode: 3d4f1...292

Barnehagen blir ikke stengt

de får 4 uker ,men 2 sammenhengende

Anonymkode: 622a2...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...