Gå til innhold

Kjæreste med min kusine. Innafor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må ha et veldig kjedelig liv dersom det jeg skriver opptar deg så mye som dette. Jeg orker ikke kaste vekk tiden min mer på deg, for du er ubetydelig i mine øyne. Gå og finn deg et søskenbarn å "leke" med og vær så moden du bare vil og fortell alle hvor fantastisk du er. Jeg er heldig som ikke har deg i livet mitt og blokkerer deg nå for du er for mye drama, 

Anonymkode: 9372c...688

Du leser ikke hva jeg skriver engang, fortsetter bare å gjenta tullet ditt. Du er jo virkelig helt fjern. Ingen vits å fortsette å svare åpenbare idioter. 

Anonymkode: da69c...d3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Alle sammen, veldig klart og tydelig at dette er en trolletråd, basert på TS sine svar. Ingen interesse i å høre på noe som sies, og skal bare kverulere. La denne tråden dø ut, vær så snill....

Anonymkode: e3e0f...214

Sjekk hvem ts/jeg er. Ikke jeg som driver med denne pågående kranglingen her..

Anonymkode: 6e34b...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle sammen, veldig klart og tydelig at dette er en trolletråd, basert på TS sine svar. Ingen interesse i å høre på noe som sies, og skal bare kverulere. La denne tråden dø ut, vær så snill....

Anonymkode: e3e0f...214

Jeg er enig med TS. Temaet er aktuelt.

Anonymkode: 5711f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det skjønner jeg ikke. Og dårlig debatteknikk å skylde på andre for at du selv ikke forstod tråden.

Anonymkode: 5711f...91c

Som jeg sa, jeg forstår hva tråden handler om. Jeg kan faktisk lese 😄

At du ikke skjønner at dette er helt feil, får være ditt ansvar.... Jeg har ikke noe ansvar for hva du forstår og ikke 😄 Og det har ingenting med debattteknikk å gjøre 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (11 minutter siden):

Som jeg sa, jeg forstår hva tråden handler om. Jeg kan faktisk lese 😄

At du ikke skjønner at dette er helt feil, får være ditt ansvar.... Jeg har ikke noe ansvar for hva du forstår og ikke 😄 Og det har ingenting med debattteknikk å gjøre 😄

Hva er feil her? Det er jo bare puling mellom 2 frivillige parter uten noe avkom?

Og nei, du forstod ikke tråden. Det ble sagt tiflig at barn er uaktielt, likevel kom du med innavl.

Anonymkode: 5711f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er feil her? Det er jo bare puling mellom 2 frivillige parter uten noe avkom?

Og nei, du forstod ikke tråden. Det ble sagt tiflig at barn er uaktielt, likevel kom du med innavl.

Anonymkode: 5711f...91c

Hvis du ikke forstår hva som er feil med dette, så kan ikke jeg hjelpe deg 🤔 

Og jo (for ente gang....siden du tydeligvis har vanskelig for å lese hva jeg skriver på norsk), jeg vet hva tråden handler om.... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det ser ut til at min kusine og jeg har et forhold gående. I min familie/hennes familie har det alltid vært distanse, slik at vi har sett lite til hverandre under oppveksten. Jeg synes dette er spennende og det verste er at jeg går rundt og kjenner på forelskelse.

Tror likevel vi begge er helt innforstått med at ekteskap ikke er aktuelt eller at denne affæren på noen måte skal røpes for øvrig familie. Skjønt min tante smilte litt lurt til meg her om dagen..

Iflg ekteskapsloven er faktisk giftemål mellom fetter og kusine tillatt. Men en fjernere tremenning går f.eks ikke. Merkelig. Hvorfor? Er det bare fordi vi har noen andre kulturer i landet vårt som stadig gjennomfører kusine/fetter prosjekter? Fritt religionsvalg - fritt familievalg.

Etter regelen i ekteskapsloven § 3 kan man ikke gifte seg med nære slektninger; foreldre og besteforeldre har ikke lov til å gifte seg med sine barn eller barnebarn, og hel- og halvsøsken har ikke lov til å gifte seg med hverandre. Den samme regelen gjelder for barn som er adoptert. De kan ikke gifte seg med foreldre, besteforeldre eller søsken i sin biologiske familie, eller i sin adoptivfamilie.  

Dermed er forhold, til og med ekteskap med kusine helt greit.

 Jeg tror forholdet vårt vil vare en god stund til.

Hvordan ville jeg blitt møtt der ute hvis dette kom ut i det offentlige Norge som etnisk norsk? Synes det egentlig ville være dårlig med fordommer mot meg når det er så legitimt i andre kulturer. Vi bedyrer jo til stadighet hvor viktig og riktig det er å respektere annen kultur.

Anonymkode: 6e34b...fe5

Som etnisk norsk der dette ikke blir sett på som en del av normen lengre, så vil fordommer oppstå. Folk argumenterer med internett, datingapps, avstander er blitt kortere etc...Så er det ofte slik at man velger ikke hvem man blir forelsket i. Det gjør man ikke. Hva man vil gjøre med det. Det er et aktivt valg. 

I forhold til andre kulturer så er det noe som allerede er satt i deres kultur. Det virker som det er en tradisjon, og ekteskap blir fastsatt ofte av foreldrene selv. Noen blir inngått med tvang, mens andre ikke. Noen er også frivillige. 

https://www.dagsavisen.no/debatt/2018/02/27/problemet-er-ikke-at-soskenbarn-gifter-seg-men-at-de-puler/

https://www.nrk.no/norge/regjeringen-vil-forby-ekteskap-mellom-soskenbarn-1.16867636

I forhold til lovforslaget kan det virke som om regjeringen møter motstand. I den nederste linken, fremmes dette synet fra en jente som aktivt valgte å gifte seg med fetteren sin. 

Hvis lovforslaget blir godtatt, så er det mange som er bekymret for at det kan virke stigmatiserende for de som allerede er gift.

Regjeringen på sin side fremmer tvangsekteskap og evt barn som hovedargumenter for lovforslaget. 

Jeg har et spørsmål til deg TS. 

Hvorfor vil du inngå et forhold med din kusine dersom det bare er midlertidig? Hva er hensikten med det? 

 

Anonymkode: af69c...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (5 minutter siden):

Hvis du ikke forstår hva som er feil med dette, så kan ikke jeg hjelpe deg 🤔 

Og jo (for ente gang....siden du tydeligvis har vanskelig for å lese hva jeg skriver på norsk), jeg vet hva tråden handler om.... 🙄

Hvorfor dro du inn innavl da?

Anonymkode: 5711f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ikke et problem slik jeg vurderer det.

Det kan oppstå problemer ved svangerskap, men dersom dere sjekker at alt er fint med fosteret og uten problemer kan man jo bare leve livet som man vil.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor dro du inn innavl da?

Anonymkode: 5711f...91c

Hvorfor tro du? 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (7 timer siden):

Mine foreldre er fetter og kusine. Legen deres sa det ikke er farlig over én generasjon.

Jeg er penere enn snittet, har universitetsutdannelse og er nesten helt uten helseplager.

Vær forsiktig med så sterke uttalelser når du mangler kunnskap om temaet. Det er ikke hyggelig for sånne som meg å lese det du skriver.

 

Kjør på TS, lev og vær lykkelige sammen 👍🌼🌼

Jo, det er farlig. Vet også om søskenbarn som er gift med hverandre. 1.barnet er normalt. 2.barnet er ikke normalt. Dette skjer uansett selvsagt, men er større sannsynlighet når foreldrene er i nær slekt. Det er også forferdelig ekkelt. Tenk at tanta di er svigermoren din, æsj. 
Og nesten ingen helseplager? Målet burde vært 0. Mine foreldre er ikke i slekt, og hverken meg eller søsken har noen helseplager. Ikke våre barn heller. Eller noen i slekten min. Fordi vi er ikke resultat av incest light.

Anonymkode: d12da...99f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mardina skrev (2 minutter siden):

Hvorfor tro du? 🙄

Jeg vet ikke. Men jeg spør hvorfor, siden det her ble presisert at barn ikke er aktuelt?

Derfor tyder det på at du ikke forstod tråden, om du ikke har en forklaring.

Anonymkode: 5711f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (3 minutter siden):

Hvorfor tro du? 🙄

Hvis barn ikke er aktuelt så er dette et ikke-tema, og da faller din argumentasjon bort. Med mindre du regner med at ts ikke evner å hindre uønskede barn for seg selv. Slik virker det i forhold til måten du skriver på.

Anonymkode: af69c...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke. Men jeg spør hvorfor, siden det her ble presisert at barn ikke er aktuelt?

Derfor tyder det på at du ikke forstod tråden, om du ikke har en forklaring.

Anonymkode: 5711f...91c

I give up..... Du vil bare ikke forstå du.... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis barn ikke er aktuelt så er dette et ikke-tema, og da faller din argumentasjon bort. Med mindre du regner med at ts ikke evner å hindre uønskede barn for seg selv. Slik virker det i forhold til måten du skriver på.

Anonymkode: af69c...45a

Fortsatt feil å innlede et forhold til sin egen kusine.... Det er jeg ikke den eneste som synes, noe denne tråden også viser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (Akkurat nå):

I give up..... Du vil bare ikke forstå du.... 🙄

Nei, jeg skjønner debatteknikken din. Du evner ikke å forklare egne påstander.

I tillegg er det "helt feil" å være sammen med et søskenbarn. Men å forklare hva som er så feil med dette kan du etter eget sigende ikke hjelpe oss med å forstå.

Så like greit å gi opp, ja.

Anonymkode: 5711f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 minutt siden):

Fortsatt feil å innlede et forhold til sin egen kusine.... Det er jeg ikke den eneste som synes, noe denne tråden også viser. 

Tråden viser også det motsatte. Og hva som er så feil blir bare en påstand uten argument fra deg.

Anonymkode: 5711f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 minutt siden):

Fortsatt feil å innlede et forhold til sin egen kusine.... Det er jeg ikke den eneste som synes, noe denne tråden også viser. 

Det er du selvfølgelig i din fulle rett til å synes. Alle har rett til sine egne meninger, og bli respektert for at man mener det man mener. 

Anonymkode: af69c...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...