Gå til innhold

Kjæreste med min kusine. Innafor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mayer skrev (3 minutter siden):

Det er ikke forbudt. Ekteskap er forbudt, men ikke å være kjærester og evt få barn. Jeg er etnisk norsk. Hold fordommene for deg selv.

Alle kommer til å se på de som freakshows

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Du er penere enn gjennomsnittet?? hahahaha hva i alle dager har det å gjøre med noe som helst? Og mennesker må  komme med de uttalelser de ønsker når det er et tema som blir løftet frem her på KG, bare fordi du er av innavl så betyr det ikke at hele verden må ta hensyn til det og alt du er over gjennomsnittet pen, nei nå ler jeg meg skakk og måtte vise kommentaren til resten av kollegaene mine her. 🤣 

Anonymkode: 9372c...688

Hvis du mener det er noe galt med oss som er "innavlet" så er det vel temmelig dårlig gjort av deg å le av oss? Du burde virkelig legge deg på et høyere retorisk nivå.

Endret av Mayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Alle kommer til å se på de som freakshows

Nope, du overfører dine egne egenskaper og fordommer på andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en annen side. Jeg har hatt noen tråder ute tidligere på temaet. Også med utgangspunkt og beskrivelse fra ungdomstiden med samme person. Kall det gjerne en selvbiografi. Noe av dette har vært skrevet på en slik måte at jeg kan forstå når noen mener at dette er trolling. Fra noen mer eller mindre autoritære. 

Men med hvilken rett egentlig? Spesielt når man vet utbredelsen av dette. Tror man ikke at slike forhold kan inneholde de samme ingrediensene som andre forhold? Målet mitt er/var å snuse litt på Norge og norsk mentalitet anno 2024.

Hvordan forholdet vårt utarter seg i dag er ikke tema for meg å fortelle om i det hele tatt.

Aldri vært på tanken med ekteskap eller barn. 

 

Anonymkode: 6e34b...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Og  oldefaren min har røyket som en skorstein, og levde til han var 90 år, med god helse. Det at det gikk bra med deg, betyr ikke at det STATISTISK SETT er lav risiko. For øvrig er det å være pen ingen indikasjon på god helse. 

Anonymkode: b3b61...dbb

Løftet frem dette med utseende fordi jeg er så forbanna lei av å høre ting som " barn av søskenabarn blir alltid mongo" og liknende. Har en venn som kom med en slik kommentar, og vedkommende ser ikke akkurat bra ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det ser ut til at min kusine og jeg har et forhold gående. I min familie/hennes familie har det alltid vært distanse, slik at vi har sett lite til hverandre under oppveksten. Jeg synes dette er spennende og det verste er at jeg går rundt og kjenner på forelskelse.

Tror likevel vi begge er helt innforstått med at ekteskap ikke er aktuelt eller at denne affæren på noen måte skal røpes for øvrig familie. Skjønt min tante smilte litt lurt til meg her om dagen..

Iflg ekteskapsloven er faktisk giftemål mellom fetter og kusine tillatt. Men en fjernere tremenning går f.eks ikke. Merkelig. Hvorfor? Er det bare fordi vi har noen andre kulturer i landet vårt som stadig gjennomfører kusine/fetter prosjekter? Fritt religionsvalg - fritt familievalg.

Etter regelen i ekteskapsloven § 3 kan man ikke gifte seg med nære slektninger; foreldre og besteforeldre har ikke lov til å gifte seg med sine barn eller barnebarn, og hel- og halvsøsken har ikke lov til å gifte seg med hverandre. Den samme regelen gjelder for barn som er adoptert. De kan ikke gifte seg med foreldre, besteforeldre eller søsken i sin biologiske familie, eller i sin adoptivfamilie.  

Dermed er forhold, til og med ekteskap med kusine helt greit.

 Jeg tror forholdet vårt vil vare en god stund til.

Hvordan ville jeg blitt møtt der ute hvis dette kom ut i det offentlige Norge som etnisk norsk? Synes det egentlig ville være dårlig med fordommer mot meg når det er så legitimt i andre kulturer. Vi bedyrer jo til stadighet hvor viktig og riktig det er å respektere annen kultur.

Anonymkode: 6e34b...fe5

Du tolker jo loven feil. Hvor står dette med tremenninger?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor da nevne "innavl"?

Anonymkode: 5711f...91c

Jeg var ikke den eneste som gjorde det 😊

Når det er sagt, så er en sånn relasjon uansett feil på så mange måter 🤔 Det skjønner sikkert du også 😄 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Haha ja jeg leste innholdet ditt, og du hadde et stort behov for å fortelle oss at du var over gjennomsnittet pen 🤣 Men innavl er innavl, og ekteskap mellom søskenbarn er heldigvis forbudt. 

Anonymkode: 9372c...688

Vet du hva? Jeg er ikke fan av ekteskap mellom søskenbarn, men oppførselen din er pinlig, du snakker som en ungdomsskoleelev. Innleggene dine viser mobbe-tendenser. Du er virkelig ikke den skarpeste kniven i skuffen, så gjør alle en tjeneste og zip it!

Anonymkode: da69c...d3d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (6 minutter siden):

Jeg var ikke den eneste som gjorde det 😊

Når det er sagt, så er en sånn relasjon uansett feil på så mange måter 🤔 Det skjønner sikkert du også 😄 

Nei, det skjønner jeg ikke. Og dårlig debatteknikk å skylde på andre for at du selv ikke forstod tråden.

Anonymkode: 5711f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt ærlig så tror jeg ikke han skjønner det, for han er så hypp på å ha sex med kusinen sin at han leter etter aksept, uansett hvor liten den er og vil ikke se virkeligheten. ÆSJ er det eneste jeg kan si

Anonymkode: 9372c...688

Dette er kun din virkelighet. Jeg har ingen problemer med dette

Anonymkode: 5711f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er innafor å innlede seksuell relasjon og/eller et forhold/ekteskap til en kusine i dag. 

Er klar over at det var vanligere før. Har selv ett tilfelle av det uti slekta, men de valgte å ikke få barn som følge av slektskapet. Det var dog andre tider før. De var mye mer bundet opp til stedet de bodde på. Ikke var det særlig biler, ferger eller fly. Ikke var det app'er og internett. Og ikke hadde folk så mye penger. Folk var bønder, og måtte finne seg noen i nærmljøet. Da var det fort gjort å ende opp med et søskenbarn eller en tremenning. 

Nå er det andre tider, og jeg synes grensa går på tremenninger. Alt innover dette i slektskapet er helt uforståelig for min del. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Haha ja jeg leste innholdet ditt, og du hadde et stort behov for å fortelle oss at du var over gjennomsnittet pen 🤣 Men innavl er innavl, og ekteskap mellom søskenbarn er heldigvis forbudt. 

Anonymkode: 9372c...688

Jeg hadde ikke et stort behov for det nei. Det var en bitteliten detalj i innlegget mitt. Du klarer ikke provosere meg engang, jeg bare ler av deg😂

Endret av Mayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikere sies å lage denne nye loven b.l.a for bedre integrering blant innvandrere. Man mener at tvangsekteskap med søskenbarn er en uting. Og det har vi vel visst i mange år.

Da har det tydeligvis vært en aksept lenge, både blant politikere og samfunnet forøvrig?

Anonymkode: 6e34b...fe5

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme for meg hva du synes om min intelligens, det har ikke noe så si for meg. At du ikke tåler at andre mennesker har meninger som ikke samsvarer med dine, at du opphøyer deg selv i alle mulige former, ja det synes jeg sier mye mer om deg enn meg. Og jeg kommer til å uttale meg så mye jeg ønsker og ikke fordi at en person som tror de er noe ber meg om å "zip it". Når vi først snakker om å være som en ungdomsskoleelev ville jeg begynt med å ta tak i deg selv og kanskje søke litt terapi.

Anonymkode: 9372c...688

Hva i alle dager? Du er jo helt fjern. Jeg er ikke for ekteskap mellom søskenbarn, det kan du se hvis du blar tilbake, så den prekenen din kan du spare til noen andre, men min anbefaling til deg er å ikke belære noen, for det er du ikke egnet til, men jobb med hvordan du snakker til andre. Les over innleggene dine, har foreldrene dine oppdratt deg til å synes det er OK å snakke sånn til andre?

Anonymkode: da69c...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 time siden):

Synes ikke det er innafor å innlede seksuell relasjon og/eller et forhold/ekteskap til en kusine i dag. 

Er klar over at det var vanligere før. Har selv ett tilfelle av det uti slekta, men de valgte å ikke få barn som følge av slektskapet. Det var dog andre tider før. De var mye mer bundet opp til stedet de bodde på. Ikke var det særlig biler, ferger eller fly. Ikke var det app'er og internett. Og ikke hadde folk så mye penger. Folk var bønder, og måtte finne seg noen i nærmljøet. Da var det fort gjort å ende opp med et søskenbarn eller en tremenning. 

Nå er det andre tider, og jeg synes grensa går på tremenninger. Alt innover dette i slektskapet er helt uforståelig for min del. 

Helt enig. For min del hadde tremenning også vært uaktuelt. 

Anonymkode: da69c...d3d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tydeligvis blir du trigget for du har behov for å svare og fortelle meg at du ler av meg, det skader ikke meg på noen måte, bare glad du fikk deg en god latter, for det er nettopp det du selv er. LATTER OG INNAVL

Anonymkode: 9372c...688

Du forsetter i samme bane. Du eier ikke selvinnsikt, angriper andre, skriver «ha ha ha» og oppfører seg som et barn. Forventer mer av et barn også. 

Anonymkode: da69c...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle sammen, veldig klart og tydelig at dette er en trolletråd, basert på TS sine svar. Ingen interesse i å høre på noe som sies, og skal bare kverulere. La denne tråden dø ut, vær så snill....

Anonymkode: e3e0f...214

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta deg sammen. Du tåler bare ikke å bli kritisert eller motsagt, det er bare å finne seg i at verden ikke dreier seg om bare deg og andre mennesker eksisterer. Så spar meg for det der pisset ditt. DU betyr ingenting for meg, jeg er sikker på at du er en fryd å være sammen med. 

Anonymkode: 9372c...688

Tåler ikke å bli motsagt? Jeg har ikke diskutert med deg, reagerer på måten du angriper og snakker til de du er uenig med. Også snakker du om å ikke tåle å bli motsagt, du mobber og latterliggjør andre. Du er verre enn barn jo.

Anonymkode: da69c...d3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei. Mulig jeg feiltolket min tante også. Det var når jeg skulle hente min kusine for kino besøk, og da var hun hjemme hos sine foreldre. Akkurat dette er offentlig i familien. At vi vanker litt sammen.

 

Anonymkode: 6e34b...fe5

Er det så rart at dere vanker? Dere er søskenbarn! 😅 

Anonymkode: ee1a5...152

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må ha et veldig kjedelig liv dersom det jeg skriver opptar deg så mye som dette. Jeg orker ikke kaste vekk tiden min mer på deg, for du er ubetydelig i mine øyne. Gå og finn deg et søskenbarn å "leke" med og vær så moden du bare vil og fortell alle hvor fantastisk du er. Jeg er heldig som ikke har deg i livet mitt og blokkerer deg nå for du er for mye drama, 

Anonymkode: 9372c...688

Snakk til deg selv. Du angriper en bruker, latterliggjør og hetser henne fordi hun skrev noe om utseendet sitt. Er det noen som oppfører seg latterlig her så er det uten tvil deg. Er det rart at barn mobber hvis voksen (om du er det da) oppfører seg sånn. 

Anonymkode: da69c...d3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...