Gå til innhold

Kjæreste med min kusine. Innafor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da ser jeg at både norsk lov og befolkningens fordommer vil jobbe i mot de søskenbarn som vil leve livet sammen. Når det er sagt så tror jeg ikke jeg vil havne der.

Men til de som vil. Bli samboere da vel. Få ikke barn, for barnets skyld, ok.. Flytter man sammen i et nabolag trenger man jo ikke proklamere relasjonen deres. Da dukker ikke fordommene opp der i hvert fall.

Anonymkode: 6e34b...fe5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stjertmeis skrev (8 minutter siden):

Dette er utvilsomt en trolle-/runketråd. 

En ungdom hadde for det første ikke ordlagt seg eller bygd opp setningene slik TS gjør, og hadde fokusert på andre ting (eksempelvis ikke ekteskapslovgivning og kulturelle spørsmål/dilemma). 

Dummeste jeg har hørt. Alderen på oss er med vilje ikke fortalt her.

Og hvis du klarer å runke av en slik tråd så sier det litt om dine seksuelle preferanser..

Anonymkode: 6e34b...fe5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å gi gass. Folk er altfor ensporet rundt dette. Men en lar være å sette barn til verden.

Utenom det er de no limits

Anonymkode: 5711f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjertmeis skrev (12 minutter siden):

Dette er utvilsomt en trolle-/runketråd. 

En ungdom hadde for det første ikke ordlagt seg eller bygd opp setningene slik TS gjør, og hadde fokusert på andre ting (eksempelvis ikke ekteskapslovgivning og kulturelle spørsmål/dilemma). 

Hold slike tanker for deg selv, ingen andre greier å tenke slik.

Anonymkode: 5711f...91c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (47 minutter siden):

Mine foreldre er fetter og kusine. Legen deres sa det ikke er farlig over én generasjon.

Jeg er penere enn snittet, har universitetsutdannelse og er nesten helt uten helseplager.

Vær forsiktig med så sterke uttalelser når du mangler kunnskap om temaet. Det er ikke hyggelig for sånne som meg å lese det du skriver.

 

Kjør på TS, lev og vær lykkelige sammen 👍🌼🌼

Å men hvor godt for deg. Jeg vet om en stor søskenflokk der mange er skadet av foreldrenes valg. 

Anonymkode: a2f29...921

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har ikke snakket om barn i det hele tatt. Og jeg vet om risikoene ved det..

Anonymkode: 6e34b...fe5

Skal du sterilisere deg?

Nei?

Tenkte det. 

Anonymkode: a2f29...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal du sterilisere deg?

Nei?

Tenkte det. 

Anonymkode: a2f29...921

Finnes det prevensjon?

Ja?

Tenkte det. 

Anonymkode: b6c76...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ser ut til at min kusine og jeg har et forhold gående. I min familie/hennes familie har det alltid vært distanse, slik at vi har sett lite til hverandre under oppveksten. Jeg synes dette er spennende og det verste er at jeg går rundt og kjenner på forelskelse.

Tror likevel vi begge er helt innforstått med at ekteskap ikke er aktuelt eller at denne affæren på noen måte skal røpes for øvrig familie. Skjønt min tante smilte litt lurt til meg her om dagen..

Iflg ekteskapsloven er faktisk giftemål mellom fetter og kusine tillatt. Men en fjernere tremenning går f.eks ikke. Merkelig. Hvorfor? Er det bare fordi vi har noen andre kulturer i landet vårt som stadig gjennomfører kusine/fetter prosjekter? Fritt religionsvalg - fritt familievalg.

Etter regelen i ekteskapsloven § 3 kan man ikke gifte seg med nære slektninger; foreldre og besteforeldre har ikke lov til å gifte seg med sine barn eller barnebarn, og hel- og halvsøsken har ikke lov til å gifte seg med hverandre. Den samme regelen gjelder for barn som er adoptert. De kan ikke gifte seg med foreldre, besteforeldre eller søsken i sin biologiske familie, eller i sin adoptivfamilie.  

Dermed er forhold, til og med ekteskap med kusine helt greit.

 Jeg tror forholdet vårt vil vare en god stund til.

Hvordan ville jeg blitt møtt der ute hvis dette kom ut i det offentlige Norge som etnisk norsk? Synes det egentlig ville være dårlig med fordommer mot meg når det er så legitimt i andre kulturer. Vi bedyrer jo til stadighet hvor viktig og riktig det er å respektere annen kultur.

Anonymkode: 6e34b...fe5

De har endra loven. Ekteskap mellom søskenbarn er ikke lenger lovlig

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er dette trolling eller skremselspropaganda? Det var da en hinsides statistikk.

Anonymkode: 6e34b...fe5

Det er ingen av delene. Det er slik det er. Kan jo være tilfeldig, og andre forhold som spiller inn, sosiale forhold f.eks med tanke på psykisk uhelse. Men det er foreldregenerasjon så gjenlevende barn er mellom 60 og 75 år. Det er fakta at barn av søskenbarn løper en medisinsk risiko fra fosterliv til de er voksne. 

Anonymkode: 65666...4f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Finnes det prevensjon?

Ja?

Tenkte det. 

Anonymkode: b6c76...311

Tror du ts vil bruke kondom når han er hypp på kusina?? Neppe

Anonymkode: a2f29...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ser ut til at min kusine og jeg har et forhold gående. I min familie/hennes familie har det alltid vært distanse, slik at vi har sett lite til hverandre under oppveksten. Jeg synes dette er spennende og det verste er at jeg går rundt og kjenner på forelskelse.

Tror likevel vi begge er helt innforstått med at ekteskap ikke er aktuelt eller at denne affæren på noen måte skal røpes for øvrig familie. Skjønt min tante smilte litt lurt til meg her om dagen..

Iflg ekteskapsloven er faktisk giftemål mellom fetter og kusine tillatt. Men en fjernere tremenning går f.eks ikke. Merkelig. Hvorfor? Er det bare fordi vi har noen andre kulturer i landet vårt som stadig gjennomfører kusine/fetter prosjekter? Fritt religionsvalg - fritt familievalg.

Etter regelen i ekteskapsloven § 3 kan man ikke gifte seg med nære slektninger; foreldre og besteforeldre har ikke lov til å gifte seg med sine barn eller barnebarn, og hel- og halvsøsken har ikke lov til å gifte seg med hverandre. Den samme regelen gjelder for barn som er adoptert. De kan ikke gifte seg med foreldre, besteforeldre eller søsken i sin biologiske familie, eller i sin adoptivfamilie.  

Dermed er forhold, til og med ekteskap med kusine helt greit.

 Jeg tror forholdet vårt vil vare en god stund til.

Hvordan ville jeg blitt møtt der ute hvis dette kom ut i det offentlige Norge som etnisk norsk? Synes det egentlig ville være dårlig med fordommer mot meg når det er så legitimt i andre kulturer. Vi bedyrer jo til stadighet hvor viktig og riktig det er å respektere annen kultur.

Anonymkode: 6e34b...fe5

Tremenninger kan gifte seg, så det stemmer ikke. 

Altså det er jo lov å gifte seg som søskenbarn, men er jo større sjanse for at evt barn dere får, får noen problemer så det ville jeg ungått. Såfall bør dere adoptere og flytte langt bort sånn folk ikke vet dere er søskenbarn, det er forsatt uglesett. 

Anonymkode: 79f74...89f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror du ts vil bruke kondom når han er hypp på kusina?? Neppe

Anonymkode: a2f29...921

For en logikk.

Anonymkode: 5711f...91c

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du ts vil bruke kondom når han er hypp på kusina?? Neppe

Anonymkode: a2f29...921

Har du ikke fått med deg at det finnes annen prevensjon enn sterilisering eller kondom? 

Anonymkode: b6c76...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du ts vil bruke kondom når han er hypp på kusina?? Neppe

Anonymkode: a2f29...921

Kanskje du har gått glipp av dette hittill i livet. P-piller er ikke det samme som saltpastiller...

Hilsen Ts.

Anonymkode: 6e34b...fe5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Å men hvor godt for deg. Jeg vet om en stor søskenflokk der mange er skadet av foreldrenes valg. 

Anonymkode: a2f29...921

Vet du om det kanskje har skjedd over flere generasjoner? Det kan forrresten også være helt andre faktorer som spiller inn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Javel? Da blir det problematisk i visse miljøer.

Forøvrig har vi ingen tanker om hverken barn eller ekteskap.

Anonymkode: 6e34b...fe5

Hvis dere ikke har planer om barn, er det hvertfall ikke vits å bekymre seg. Drit i hva andre måtte tenke og mene. Det er DERES liv. Folk liker å sladre og ha meninger og det vil de alltid gjøre.

Endret av Mayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt. Alderen på oss er med vilje ikke fortalt her.

Og hvis du klarer å runke av en slik tråd så sier det litt om dine seksuelle preferanser..

Anonymkode: 6e34b...fe5

Vel, er ikke jeg som er forelsket i kusina mi... 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kanskje du har gått glipp av dette hittill i livet. P-piller er ikke det samme som saltpastiller...

Hilsen Ts.

Anonymkode: 6e34b...fe5

Ja så du forventer at dama bruker prevensjon for å få det du vil...

Tenkte meg det. 

Anonymkode: a2f29...921

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig forsøkt meg på temaet fra litt forskjellige vinkler på Diskusjon.no

Ville bare høre holdningene der. Blir moderert bort før noen får sukk for seg..

Er kanskje ikke intellektuelt nok.. 

Anonymkode: 6e34b...fe5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (11 minutter siden):

Vet du om det kanskje har skjedd over flere generasjoner? Det kan forrresten også være helt andre faktorer som spiller inn. 

Nei det er 1 generasjon og familieforhold. Men ts er jo klar for at dama skal våre hypp og ha ppiller og han slippe prevensjon. Selv om det burde vært dobbel prevensjon her.

Er ikke noe vits i å gi denne ts gode råd som ikke synker inn. 

Blir nok å gjøre for helsevesenet fremover. 

Anonymkode: a2f29...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...