AnonymBruker Skrevet 3. juli #21 Del Skrevet 3. juli Jeg gjorde det i starten fordi jeg fulgte ketolyse og det stod i boka at man skulle det. Legen foreslo slankeoperasjon... Jeg takket nei og gadd ikke å kaste bort tiden min med lege mer. Klarte å gå ned i vekt helt fint selv med å lære mer om kosthold og helse og spiser nå carnivore og har gått ned 80 kg. Anonymkode: c9619...947 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #22 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har lurt på hvor "ille" det må være for å søke om det ja, om det finnes noen kriterier som sådan.... Men det er jo ingen vits i å spørre om det før man har gått ned det man skal og holdt seg der en stund tenker jeg da.... Kan jeg spørre om legen sa noe om kriteriene for dette? Anonymkode: f4014...4c1 Kriterier for bukplastikk betalt av det offentlige når det ikke er gjort slankeoperasjon er BMI under 27, heng på over 5 cm, hudproblemer og du må ha vært vekstabil over tid. Så skal du mer ned er det ikke aktuelt, og heller ikke når du har gått alt ned siste året. Anonymkode: 71fc9...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #23 Del Skrevet 3. juli Kontaktet fastlege og sa at jeg trengte hjelp til overspising og konstante tanker om mat. Fikk Mysimba, gikk ned 19 kg på 6 måneder - men måtte slutte pga sjelden bivirkning. Har nå fått Wegovy, og håper jeg klarer å gå ned 10-15 kg til innen året er omme. Anonymkode: b0d1a...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #24 Del Skrevet 3. juli Går man på medisiner som jeg nå ser du gjør, så er det viktig at legen er involvert. Slanker meg sammen med mannen min som gikk på medisiner for høyt blodtrykk. Han begynte å kjenne seg svimmel og på besvimelsens rand ila vektnedgangen, spesielt etter trening. Og en innsjekk med legen viste at blodtrykket var veldig lavt (overtrykk rundt 90), så da ble han tatt av medisinene og har nå et normalt blodtrykk. Det er en motivasjon for han å fortsette å gå ned i vekt, og fortsette å trene. Anonymkode: 4a50b...d7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 4. juli #25 Del Skrevet 4. juli Fastlegen er involvert i min vektnedgang. Jeg gikk til fastlegen og fikk henvisning til en overvektsklinikk. Jeg er med i et program der. Har fått snakke med lege og ernæringsfysiolog. Skal nå være med i et digitalt livsstilskurs i høst som går over 9 uker. Jeg har fått Ozempic pga at jeg har diabetes 2 i tillegg, men pga de nye reglene, så får jeg ikke gå på den lengre. Uansett, det er bare en liten bump i veien. Små skritt er veien fremover 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå