Gå til innhold

Du har arvet flere hundre millioner..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg arvet ikke flere hundre millioner, men ca 85 millioner. Lever omtrent akkurat som før, mor med 2 tenåringsbarn. Vi hadde nedbetalt hus og bil, og jeg tjener bra. Kommer til å kjøpe bolig til barna når den tid kommer

Anonymkode: 243d0...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 7/1/2024 at 11:10 PM, AnonymBruker said:

Ok, litt over gjennomsnittet. Dog, vil det fortsatt være ca gjennomsnittet for en familie. 

Hva vi tjener har vel på ingen måte noe påvirkning på hva vi arver? Og vi lever som om vi skulle ha hatt  rundt 650k i inntekt. Mesteparten av lønnen settes av til sparing til ungene våres.

Begge kommer i fra familie med svært restriktiv budsjett og som var opptatt av å lære at penger ikke vokser på trær! 

 

Anonymkode: ff499...bac

ca så nesten dobbelt av snitt (og definitivt av median) er litt over snitt? 🤣

Anonymkode: f21ff...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 12.43):

Mye penger kan – tro det eller ei – være grunn til "bekymringer".

Det aller første jeg ville gjort var å skaffe meg gode juridiske og økonomiske rådgivere. Er ikke interessert i å betale minimum seks millioner i året – hvert år(!) – i ekstra skatter til staten.

Formueskatt pluss skatt på kapitalinntekt.

Anonymkode: 6d16a...7cb

Jepp. Folk glemmer det.

Anonymkode: e1707...55a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 300 mill så er det første du må gjøre å flytte til Sveits.

Anonymkode: e1707...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg ville prioritert var faktisk å flyttet til et land som ikke offentliggjør formue i den grad det gjøres i Norge hver bidige gang skattelistene offentliggjøres. Kjenner til et par bare i kommunen her som måtte gjøre en del grep av sikkerhetsmessige årsaker på grunn av dette.

Ville deretter ordnet meg med økonomisk rådgivning fra spesialister rundt forvaltning samt sikret at organisasjonene jeg valgte var satt som arvtagere når jeg går bort (jeg har ikke livsarvinger).

Anonymkode: 4aa14...b63

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...